Page 1 of 1

FFOW, wat impressies voor 2007 partII

Posted: 06 Jan 2007 13:09
by Child_of_Q
Om het gamersbloed wat te laten borrelen na tip quakewars eerder hier de volgende.
FFOW: Frontlines, Fuel of War.
Ditmaal een spel dat gemaakt is door een team vergelijkbaar met Dice, nl KAOS/trauma.
Ik heb gelezen dat zij de ontwikkelaars waren van BF dessert combat, toch geen misselijk spel.
Het spel draait op een unreal 3 engine (bijna elk next gen spel lijkt wel op die engine uit te komen...) en het zit een paar jaar in de toekomst. (hmm dat hebben we meer gelezen)
Dit vind ik wel bijzonder, wijkt wat af van wat we normaal te zien krijgen:
Frontlines combat system:

The main game mechanic featured in Frontlines: Fuel of War in both in single player and multiplayer, is the ability to join the forces on the front line. This front expands across large portions of a mission and will require a strategy to achieve the contextual objectives in order to move this front forward. Not only does this system keep the battle centric and players in the midst of the action, it gives a unique sense of advancement as your Division is rewarded with territory for their victories.
Houdt volgens mij in dat je landje moet veroveren, niet alleen door simpel een vlaggetje van kleur te laten veranderen, maar ook bijvoorbeeld door documenten te vinden, iets uit te schakelen (mensen of posten) of een aantal kills dat gemaakt moet worden.
Net ffies anders dus, wel teamorientated trouwens.
Hier de site:http://www.frontlineswar.com/index.php
Reviews zijn over het algmeen positief, al maken ze wel veel vergelijkingen met BF2.

Hier wat fotootjes
Image

Image

Image

Uitgave van dit spel is vervroegd van herst 2007 naar zomer 2007.
Wordt dus een hete zomer met al die verse spellen.

Posted: 06 Jan 2007 13:13
by ibaneez
Ziet er interresant aan ben alleen benieuwd hoe zwe het marketing wijs gaan aanpakken, omdat het geen echte opvolger is zullen ze toch wel moeten zorgen dat mensen dr vanaf weten om een community te krijgen die redelijk groot en stabiel is :)

Posted: 07 Jan 2007 20:45
by 314R
Knap, maar vraag me af hoe ze zicht gaan kunnen onderscheiden, want ziet er toch heel BF. Door andere objectieven, misschien, maar ik vermoed van niet!

Posted: 04 Feb 2007 20:21
by Child_of_Q
Ook hier maar even een update van doen.
Release date is hetzelfde gebleven tot nu toe geloof ik, zomer 2007 dus.
Ik heb gelezen aldaar dat ze tot max 32 mans servers gaan, lijkt me wel genoeg ivm chaos.
Ditmaal een net gepubliceerde pic van een of ander kereltje dat een drone bestuurt, kekke he, gaat absoluut door waar BF2 is gestopt :)

Image

Posted: 02 Mar 2007 10:44
by Child_of_Q
Ook hier een nieuw interview van de makers.
Hier het linkje:
http://pc.ign.com/articles/768/768783p3.html

Heel veel eyecandy.
Ik zag nu iets in dit interview dat wel eens een nekkebreker kan worden voor dit spel om het te laten uitgroeien als grote community.
Ze hebben een concept aangenomen dat het ranking whoren tegen moet gaan.
Hier dat stukje uit het interview:
Like Call of Duty 3, Frontlines' online ranking system isn't persistent. Leave the server and you're back to square one. Considering how popular ranking is in Battlefield, it's a surprising design decision, but one that Frank is quick to justify. "It is a nice feature of Battlefield, but it really hurts the mod community, and it hurts the clan community." Judging by the struggling popularity of high quality BF2 mods due to the phenomenon of rank-whores, he's got a point. He continued "We also felt that with the speed of our game and our role system, we didn't need to make it persistent."
Op punten heeft ie gelijk, maar game logica zegt gewoon dat ranking scoort eh, ondanks de bijwerkingen.
Toch een mooi spel hoor.

Posted: 02 Mar 2007 16:54
by ibaneez
dikke PLUS wat mij betrefd

Posted: 02 Mar 2007 20:37
by -=TROLLS=-Barticus
Het ranking systeem mag dan anders zijn en op COD lijken, ik vond dat nooit een probleem bij COD, wel leuk zelfs en overall scores kon je ook bijhouden op speciale sites, alleen heb je niet zoveel stats als bij BF maar als de game leuk is maakt dat lijkt mij niet veel uit. COD is best populair. Ik zie op die pic met die heli ook een op afstand bestuurbare robot ofzo, achter in de foto. Ziet er geinig uit.

Posted: 16 Mar 2007 13:41
by Child_of_Q
gamer.nl heeft een review geschreven die over het algemeen wel lovend is:
http://www.gamer.nl/doc/37928/2
Goed in de gaten houden dit spel.

Posted: 16 Mar 2007 20:46
by gunnie nl
ziet er te goed uit om waar te zijn.

beetje hoog art gehalte in de screenie's maar we wachten af.
ma unreal engines zijn altijd oke ;)