Aanslag gepleegd via sociale media!!

Game and clan related matters
Post Reply
The_Wounded

Aanslag gepleegd via sociale media!!

Post by The_Wounded » 19 Apr 2013 14:15

Nederland is vroeg in de morgen getroffen door een muzikale aanslag. De terroristische aanval, door sommige omschreven als 'een muzikale clusterbom', heeft mogelijk miljoenen mensen getroffen.

De politie waarschuwt het publiek dat er op sites als YouTube en Vimeo nog kopieën kunnen circuleren van het gewraakte nummer. "Het is het veiligst om het zekere voor het onzekere te nemen en de internetverbinding deze week even af te sluiten. Ga alleen online om uw mail te checken en laat u niet verleiden om op links te drukken."

Bas Hendriks was op Facebook toen het nummer voor het eerst gespeeld werd. "Verschrikkelijk. Zoiets ken je eigenlijk alleen uit films. Ik moest me tot het uiterste beheersen om mijn eigen ogen er niet uit te krabben."

Uiteindelijk wist het onfortuinlijke slachtoffer zich te redden door een kopje koffie in de geluidsinstallatie leeg te laten lopen. Hendriks wordt op dit moment uit voorzorg vastgehouden in een gesloten inrichting. Zijn psychiater noemt het herstel 'bemoedigend' en verwacht dat hij binnen twee weken weer met begeleid verlof kan.

Met behulp van sociale media kwam de AIVD een verdachte op het spoor. Tipgevers op Twitter en Facebook gaven aan een man die aan het signalement van de AIVD voldeed op De Wereld Draait Door te hebben gezien en kwamen erachter dat hij John Ewbank heette.

Ewbank werd in eerste instantie omschreven als 'een lichtgetinte man'. Later bleek het tintje het resultaat van een intensieve zonnebankkuur. Tijdens zijn arrestatie maakte de verdachte het de politie erg lastig door enkele nummers van Marco Borsato ten gehore te brengen op een concertvleugel. Uiteindelijk wist een speciaal arrestatieteam, gewapend met verstevigde oordoppen, de man in de boeien te slaan. Hij is in een geluidsdichte cel in verzekerde bewaring gesteld.

Op straat wordt schande gesproken. "Ik vind het onbegrijpelijk dat iemand op deze manier zijn politieke, koningsgezinde agenda door wil drukken. Hij maakt miljoenen onschuldige slachtoffers. En niet alleen volwassenen, ook kinderen woren getroffen. Tienduizenden onschuldige kinderen hebben de woorden 'De W van wakker stamppot eten' gehoord. Hartverscheurend."

Volgens psychiaters zal de nasleep nog jaren duren. Crimino-musicoloog Bert Bokhoven: "Iets vergelijkbaars hebben we alleen gezien toen het verzameld werk van Blöf werd gepresenteerd in 2008."

WAARSCHUWING HET AANKLIKKEN VAN DE VOLGENDE LINK KAN EEN GEVAAR VOOR DE VOLKSGEZONDHEID OPLEVEREN!!

http://www.youtube.com/watch?v=h_lRn6oB ... r_embedded
Image

Post Reply