Wat allemaal nodig voor een lanparty ?
Wat allemaal nodig voor een lanparty ?
ey ik wou ffe weten wat je allemaal zoal nodig hebt voor een lanparty
voor een man of 15 . kben van plan met een maatje een lanparty te houden
Vannoss_NL
voor een man of 15 . kben van plan met een maatje een lanparty te houden
Vannoss_NL
stroom ik zou zorgen voor een paar stekkerdozen met een zekering.
een stand alone computer om als server te gebruiken. dus iemand moet een extra pc meenemen
ik zou persoonlijk 20 persoons hub gebruiken, je kan deze ook weer via die server laten lopen of direct. neem wel een 100mbit hub.
verder ben je nodig veel drank weinig slaap, mooie vrouwen en games.
zorg ervoor dat iedereen hun eigen kabels etc meeneemt ook netwerk kabels
voor 15 man ben je zo klaar
zorg wel dat je des betreffende software dl, wil je dc++ gebruiken moet je daarvoor een server client dl etc
een stand alone computer om als server te gebruiken. dus iemand moet een extra pc meenemen
ik zou persoonlijk 20 persoons hub gebruiken, je kan deze ook weer via die server laten lopen of direct. neem wel een 100mbit hub.
verder ben je nodig veel drank weinig slaap, mooie vrouwen en games.
zorg ervoor dat iedereen hun eigen kabels etc meeneemt ook netwerk kabels
voor 15 man ben je zo klaar

zorg wel dat je des betreffende software dl, wil je dc++ gebruiken moet je daarvoor een server client dl etc
I was born naked and screaming in an explosion of blood. I intend to die the same way.
- macendoes
- ~WijzeTroll~
Ik zal hier mijn verhaal verder zetten van irc:
als je een router hebt met een dhcp server er in dan zal die al ip adressen maken voor de pc's die aansluiten
meestal heeft die server zelf het ip 192.168.0.1 en geeft die een range van ip adressen van bv: 192.168.0.2 tot ik zeg maar iets 192.168.0.150
dan krijgen de pc's die zich aansluiten een automatisch ip adres dat binnen de range zal liggen bv: 192.168.0.15
nu meestal heeft een router maar 5 utp uitgangen, geen probleem hang aan 1 van die poorten een switch of hub (beter switch) en ge hebt ineens veel meer poorten enz.. enz...
als je een router hebt met een dhcp server er in dan zal die al ip adressen maken voor de pc's die aansluiten
meestal heeft die server zelf het ip 192.168.0.1 en geeft die een range van ip adressen van bv: 192.168.0.2 tot ik zeg maar iets 192.168.0.150
dan krijgen de pc's die zich aansluiten een automatisch ip adres dat binnen de range zal liggen bv: 192.168.0.15
nu meestal heeft een router maar 5 utp uitgangen, geen probleem hang aan 1 van die poorten een switch of hub (beter switch) en ge hebt ineens veel meer poorten enz.. enz...

Een switch maakt, in tegenstelling tot een hub, enkel verbinding met de computer waarvoor het pakketje bedoelt is. Als je dus data van computer 1 naar computer 2 verstuurd, kan bij een switch computer 3 alsnog data versturen naar computer 4 zonder botsingen. De switch doet dit door elke computer een etiketje te geven: het MAC-adres. Als een computer een signaal uitzendt die bedoelt is voor alle computers dan wordt deze aan het volledige netwerk doorgegeven. Dit verzenden naar alle computers in een netwerk noemt men een broadcast.
- macendoes
- ~WijzeTroll~
nee een hub krijgt vb 1 paketje binnen en die stuurt dat gewoon door naar alle pc's die er aan hangen.
een switch krijgt een pakketje binnen en die weet naar waar hij het moet sturen, maw hij stuurt maar voort op 1 lijn en vervuilt de andere lijnen niet.
je kan een hub aanzien als een dom ding, het krijgt iets binnen stuurt gewoon verder.
en een switch is al wat slimmer.
en een router in nog slimmer.
dus van dom naar slim => hub => switch => router
en na dirt te lezen lees dan nu de post van ghost terug want daar staat het perfect
een switch krijgt een pakketje binnen en die weet naar waar hij het moet sturen, maw hij stuurt maar voort op 1 lijn en vervuilt de andere lijnen niet.
je kan een hub aanzien als een dom ding, het krijgt iets binnen stuurt gewoon verder.
en een switch is al wat slimmer.
en een router in nog slimmer.
dus van dom naar slim => hub => switch => router
en na dirt te lezen lees dan nu de post van ghost terug want daar staat het perfect

1. Zoek een 16 poorts hub...Vannoss_NL wrote:als ik dan die 15 mensen op die hub, krijg ik daar dan geen hoge ping door ?
dus van dom naar slim => hub => switch => router[/u][/b][/i]
2. Jullie gaan toch leechen, dan wil je een switch.
3. Switch is gewoon meer l337h4x0rz
(Backbones buiten beschouwing gelaten natuurlijk