DayZ

Demo's, previews, reviews
Post Reply
DutchRanger

DayZ

Post by DutchRanger » 19 Jun 2012 10:17

Goedemorgen allemaal,

houden jullie van gamen en van zombies?
Wie hou ik voor de gek, wie houd er nou niet van zombies.

Als je een ArmaII speler bent, heb je helemaal geluk.
Er is voor ArmaII een Mod gemaakt, genaamt DayZ (http://dayzmod.com/)

Dit betreft een mod met zombies, dit allemaal in een multiplayer jasje op een map van 225km2. Je strijd niet tegen elkaar en er is maar een objective: overleven. Om te overleven moet je eten en drinken, eten en drinken moet je zoeken in steden, waar uiteraard weer zombies rondlopen. De left4dead aanpak gaat hier in ieder geval niet werken, hiervoor is munitie te schaars.

De moeilijkheidsgraad is nu helemaal opgeschroeft, je begint het spel zonder wapen, eten of drinken. De gemiddelde overlevingstijd is nu maar liefst 32 minuten.
Leer je het spel kennen en gaat sneaken je steeds beter af, dan staat je een zeer leuke ervaring te wachten. helemaal wanneer je met mede trollen gaat afspreken.
(Dit is overigens ook een hel, zonder map en met russische plaatsnamen).

De zombies zijn een groot gevaar, maar andere overlevenden zijn misschien nog erger.
Lijkt het erop dat je goede loot bij je hebt? Dan kan een andere overlevende zeer in de verleiding raken om je neer te schieten. Ga je dood? dan mag je helemaal overnieuw beginnen en ben je al je items kwijt.

Ik heb nu korte tijd samen gespeeld met Eric, en toen wij elkaar eindelijk hadden gevonden, is het heel leuk om samen een interesante target te gaan looten, zoals een militair tentenkamp. En sorry Eric, ik ben inmiddels dood :( na de laatste patch waren de zombies nogal sterk, en een sloeg mij met een slag knock out. Ik zal snel weer richting Stary Sobor trekken.

Nog wel een paar punten van aandacht:

- DayZ zit op dit moment nog in een Alpha test fase. Hoewel deze nu goed werkt, zitten er enkele bugs in en worden er soms nieuwe dingen getest, zoals melee wapens, of spawnen zonder items. Ook willen zombies nog wel eens door muren heen kijken, slaan en doorheen lopen.

- Arma II en Arma arrowhead zijn nodig om deze mod te spelen. Van Arma II is een gratis versie beschikbaar, Onbekend is of dit goed samenwerkt met arrowhead en DayZ.
De bundel van ArmaII en arrowhead (combined operations) kost 25,00 euro.

- Er wordt gebruik gemaakt van real time tijdstippen. Als je op een nederlandse server speelt en het is een uur 's nachts is het donker en zie je geen reet. Navigeren aan de hand van de sterren is dan wel mogelijk.

-DayZ is, vooral in het begin, moeilijk en met momenten frustrerend. Elkaar ontmoeten zonder kompas en map kan lang duren.

Kijk zeker op http://dayzmod.com/

Voor de bundel (Arma II + arrowhead = combined operations)
http://store.steampowered.com/sub/4639/

Er is voor DayZ nu gelukkig een auto installer aanwezig.

Ga je deze mod spelen, moet je ook de beta patch van ArmaII downloaden, dit is versie: 1.60.9.

Tot snel!
Washing machines aren't the only hidden dangers lurking in homes.

Image

e6r6i6c

Re: DayZ

Post by e6r6i6c » 19 Jun 2012 18:10

Lol, ik ben inmiddels ook al dood, werd door een sniper gedood, ik was ff ingelogt, ff zelf een kijkje genomen bij het tentenkamp, toen werd ik dus gesniped :(
Image

DutchRanger

Post by DutchRanger » 19 Jun 2012 18:18

Nou, als je ons nog zoekt, wij zitten nu aan de boslijn bij Prigarodky ;)

Image

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 20 Jun 2012 11:25

Mijn favorite minecrafters spelen het ook:
http://www.youtube.com/watch?v=ROKPQkNOgVc&feature=plcp

Ziet er intressant uit, een beetje een Stalker gevoel.
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 20 Jun 2012 15:07

Na alle 3 de afleveringen te hebben gezien van deze jongens heb ik ARMA II maar gekocht en ben nu bezig met het installeren...
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

DutchRanger

Post by DutchRanger » 20 Jun 2012 19:39

al meer gegadigden :)
wel moet ik jullie waarschuwen, de laatste patch heeft sommige dingen aangepast, die niet altijd optimaal zijn. Gelukkig zijn/worden de grootste punten aangepakt met hotfixes.

Nu is er bijv. een bug dat zombies je van veraf kunnen zien en horen, ook door opjecten heen. Deze wordt vanavond/vannacht gefixed. Tevens is er een beta patch voor Arma2 zelf nodig. De nieuwste, die nog niet op alle servers wordt gebruikt, kan je vinden op:

http://www.arma2.com/beta-patch.php

de nieuwste patch is de patch in de groene balk.

Image

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 01 Jul 2012 10:25

Nou gisteren even samengespeeld met Ibaneez, ging best even goed, totdat 1 van die zombies mij een gebroken been sloeg. We hadden er toen al een stuk of 40 doodgeschoten in het huisje waar we in zaten, we trokken daar teveel aandacht. gelukkig hebben we het overleeft, en lag er nog wat leuke loot, oa een map voor Ibaneez.

Maar goed, daar zat ik dan met mn gebroken been, en geen morphine :S dus toen ben ik helemaal van Staroye naar Berezino Hospital gekropen, en het was nacht :P Dutch vroeg nog aan mij of ik niet beter kon respawnen, en of het de moeite wel waard was. Maar ik ben van mening dat dit juist de uitdaging van DayZ is, echt bikkelhard gaan voor het surviven, en dus niet elke keer respawnen als het even moeilijk word, dat is juist de hele uitdaging van dit spel. Dus ik ben de uitdaging aangegaan, het heeft me best wat tijd gekost, maar uiteindelijk ben ik vandaag aangekomen bij het Berezino Hospital, moest wel zelf de ruiten door schieten, gelukkig kwamen daar maar 3 zombies op af die ik makkelijk kon uitschakelen. Er lag loot genoeg, heb gelijk morphine gebruikt, en mijn gebroken been is genezen :D ik kan weer normaal lopen. Heb voor de zekerheid gelijk 2 morphine autoinjectors meegenomen, voor het geval me dit nog een keer overkomt. Zit nu ten zuiden van Berezino in de bossen ergens, en ben weer klaar voor de strijd :D Game on!!!
Image

DutchRanger

Post by DutchRanger » 06 Jul 2012 01:12

Vandaag even ingelogt, 5 minuten gespeelt.
Puur geluk gehad bij het besluipen van een deer hut, 5 meter rechts van mij kwam een mafkees aangerend die alle zombies doodschoot.
ik ben direct gaan liggen, terwijl "mafkees" de ladder beklom, in de chat gevraagd of hij friendly was. (alleen mensen in eenstraal van 60M zien de chat) kennelijk was hij niet friendly, hij sprong van de trap, draaide zich naar mij toe en begon te schieten.

Gelukkig schoot "Mafkees" niet erg goed, en heb hem vervolgens een kogel gegeven.
Wat ik daarna op zijn lijk vondt, werd ik best vrolijk van:

Nieuwe backpack, gevuld met oa een AKM
Lucifers
Kompas
Kaart
en een freaking tent!

Bij het plaatsen van een tent moet je oppassen, wanneer deze geplaatst is, blijft deze permanent staan op die server. Ook als je uitlogt kunnen mensen joun tent vinden.

Als ik 10 seconden eerder of later was ingelogt, had het heel anders kunnen zijn.
dit laat nog maar eens zien dat dit spel toch ook wel draait op geluk.

Image

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 08 Jul 2012 00:56

Tja geluk is in alles wel een factor, als je 5 minuten eerder weg was gegaan naar je werk, was je misschien niet aangereden door die vrachtwagen ;) dus ook dat aspect is best realistisch.

Had vandaag ook een hele goede run, heb een l85a2 gevonden met nighvision/infrared scope, en heb weer een Cameo suit gevonden. Ik had al 103 zombie kills totdat ik ineens zag dat mn stats gereset waren :S En vandaag een hele leuke tijd samen gespeeld met The Wounded en Ibaneez, ging een hele tijd goed, zelfs een bus gevonden waar we mee naar Berenzino zijn gereden, daar hebben we mooi weer het ziekenhuis geplunderd, en toen kwamen we iemand tegen die niet zo vriendelijk was. Helaas werden zowel The Wounded en Ibaneez neer geschoten, hij lag op zo'n sneaky positie dat ik maar besloten heb om weg te rennen, beetje laf maar ik leef nu nog wel. Wel een erg leuke sessie gehad :D
Image

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 10 Nov 2012 19:31

Ik heb DayZ weer geinstaleerd, en ben ook van plan om het weer wat vaker te gaan spelen, mits er nog meer mensen het leuk vinden om mee te doen? Ik heb nu een leuke community gevonden die hun servers goed moderaten, dus een stuk minder kans op hackers.

http://planet-dayz.com/welcome.php

De servers staan ergens in duitsland, dus een mooi lage ping, leuke communitie, je moet je alleen wel ff op hun forum registreren. Ik zit zelf op de normale veteran server, ze hebben ook een expert veteran server, die is echt voor de hardcore spelers, je hebt dan geen third person of een crosshair bv
Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 04 Jul 2013 21:51

Beetje stand alone dayz nieuws.
Ik vond het bij toeval bij gamekings.
Voor de mensen die het nog niet hebben gelezen:
Releasedatum van de DayZ standalone staat vast
June 24, 2013 door Sander Woestenburg
Je hebt gisteren in de preview kunnen zien dat Boris een releasedatum probeerde te peuteren uit de man die DayZ demonstreerde. Goed geprobeerd, maar dat kreeg hij niet voor elkaar, “The game is done when it’s done” was het antwoord dat hij kreeg. Voor iedereen die dacht dat het dan nog een eeuwigheid zou duren is er goed nieuws. De releasedatum van de DayZ standalone staat vast, wat betekent dat de zombie apocalypse dichterbij is dan je denkt.

Ik denk dat DayZ wel hét perfecte voorbeeld is van hoe een ontwikkelaar goed kan omgaan met het stimuleren van creativiteit bij de community. Iets dat ooit begon als een ArmA 2 mod, groeide uit tot iets dat groot genoeg werd om door ontwikkelaar Bohemia Interactive Studio uitgebracht te worden als op zichzelf staande game. In DayZ is het de bedoeling om in een open wereld vol zombies te vechten voor je leven. Zoals het ook in ArmA 2 draait om realisme en tactiek, gaat het er in DayZ hetzelfde aan toe. Niet alleen de zombies zijn een gevaar voor je leven, maar de wereld zelf ook. Zo kan het zijn dat je botten breken na een val, je ziek wordt van vies water of knock-out gaat door een te lage bloeddruk.

Er zijn natuurlijk al veel mensen die DayZ als mod voor ArmA 2 gespeeld hebben, maar met ondersteuning van Bohemia Interactive zelf, moet de standalone nog beter worden. Om dit allemaal voor elkaar te krijgen kost het dan ook veel tijd. Dean Hall, de man achter DayZ, liet tijdens een presentatie weten dat ze ondertussen een releasedatum in gedachten hebben. Hij mag nog niet zeggen wanneer precies, maar liet wel doorschemeren dat het wellicht zelfs deze zomer al is. Ondanks dat het weer iets anders zegt, is de zomer al vier dagen aan de gang, dus de release komt wel heel dichtbij. Het zou fijn zijn als ze ook echt een datum noemen, maar sowieso is het goed nieuws dat het niet lang meer duurt
Wordt een zekere aanschaf :)
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 05 Jul 2013 23:07

ik hoop dat het ze echt lukt om de stand alone naar een hoger level te pushen aangezien ik de mod een van de meest vernieuwende games van de afgelopen tijd vind. Kijk er naar uit :!:
A fun multiplayer game is something that is more of a product of passion, creativity and intelligence !
Image

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 25 Aug 2013 17:43

Wel wat jammer dat de standalone versie nog steeds niet uit is, terwijl het spel al uit had moeten zijn. En er zijn in de tussentijd een hoop games en mods uitgekomen die er erg op lijken of zelfs DayZ zodanig hebben aangepast, dat ze veel meer bieden dan DayZ op dit moment te bieden heeft.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe veel meer de standalone versie te bieden heeft ten opzichte van de mod versie, en de andere games/mods die in de tussentijd zijn uitgekomen. De e3 beelden en de gelekte beta beelden waren nou niet echt heel geweldig.

Ik speel sinds kort de alpha van 7 days to die, dit is een mix van DayZ en Minecraft, het is een stuk minder realistisch maar heeft een hele hoop potentie, en omdat je in deze game echt net zoals in Minecraft kunt bouwen en de wereld ook random word aagemaakt, heeft het wel een streepje voor omdat het dus een hoop meer variatie bied dan DayZ met zijn statische map.
Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 19 Dec 2013 20:27

Ok standalone versie is nu wel uit, al is het nog maar in alpha fase.
Diverse trollen hebben het al gekocht waaronder ook ikzelf.
Vanwege de gelegenheid is er nu ook een DayZ TS kanaal, vooralsnog kon dit wel eens qua populariteit binnen de trolls het 2e spelletje worden.
Heeeeel anders dan dat ik in het verleden heb gespeeld, lijkt mij in ieder geval een hard spel vanwege het overleven tegenover andere spelers.
Iedereen wil je gear hebben natuurlijk, je moet een beetje boel zelfbeheersing hebben.
Nou....dat beloofd....ik sta daar niet om bekend.

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 21 Dec 2013 10:56

Ok er zit iets in dit spelletje dat het enorm verslavend maakt.
Het is geen rollercoaster game, geen snelle actie, geen spectaculair gedoe, maar bevat wel die ongrijpbare amazing factor.
Niet geweten dat het vinden van een blikje sardines zoveel triompf gevoel kan opleveren.
Er hangt een soort chernobyl sfeertje in dit spel, I like it.
:]

Post Reply