Ieder Forum heeft er een.
- Tha_Burner
- ~TurboTroll~
Ieder Forum heeft er een.
Ook dit forum gaat eraan geloven!
Na lang smeken heb ik besloten om El maar der eigen Thread te geven.
Deze Thread gaat over koken en huishoudelijke weetjes!
Dus mannen laat die vrouwelijke hormonen een post die kook tips en de beste manier om te stofzuigen!
PS. recepten zijn ook welkom
Na lang smeken heb ik besloten om El maar der eigen Thread te geven.
Deze Thread gaat over koken en huishoudelijke weetjes!
Dus mannen laat die vrouwelijke hormonen een post die kook tips en de beste manier om te stofzuigen!
PS. recepten zijn ook welkom
kep zojuist mijn mediterane salade + varkenshaasje met een romig pepersausje en gebakken aardappeltjes naar binnen gewerkt
voor mediterane salade heeft ge nodig:
rucola(italiaanse notensla)
vlees tomaatje
blokje brie
pijnboom pitjes
beetje ijsberg sla
een goede olijf olie
en limoen (om het sap..citroen kan ook maar die is niet zo lekker mild)
kwestie van bij elkaar lazeren en klaar (voor de morons..DOSEER dus geen glazen vol olie en niet de hele limoen)
de limoen schil de zet dus kun je mooi voor het peperroom sausje gebruiken...ff raspen dus...dames denk om de nagels:D...heren laat uw vrouw het doen )
varkenshaasje:
ff inwrijven met zout en peper en ondertussen een flinke klont boter in een braadpan laten smelten en op een flink vuur bruin laten worden
lazer de varkenshaas erin en schroei deze aan alle kanten dicht
vervolgens iedere kant 5/7 minuten op een laag vuurtje aanbraden
(optioneel boulion of water toevoegen NIETTEVEEL HET MOET BRADEN NIET KOKEN!!!!!)
voor uw pepersausje wat vleesvocht nemen pleur daar een scheut rode wijn/port in lazer daarbij een handje vol groene pepertjes (de korrels dus) laat dat kort inkoken.... flikker als laatste een scheut room erbij(geen cremefraiche dat bind niet)
als laatste je aardappeltjes
neem geen moeite om te schillen schillen is voor ...laat ook maar
gewoon een vers zakje uit de supermarkt netzo goed:D
juist laat het zakkie aardappetjes ff uit lekken
ondertussen ff pannetje opwaremen en een klont boter en een scheut olijfolie op temperatuur laten komen...
pleur je aardappeltjes erin en laat het op het laagvuur staan met een dekseltje erop...ongeveer 5 minutjes. daarna deksel eraf en fikken die hap(vuur hoog dus)
laat het 10 minuten flink doorbakken(wel ff roeren he anders heb je hamer en beitel nodig om het van de pan te krijgen( en ja mensen tefal anti aanbaklaag is gelul:D)
als de aardappeltjes mooi goudbruin zijn ff een klontje kruidenboter erbij ff laten meebakken da goedje
en nassen maar:D
om erbij te drinken zou ik zeggen met dit weer een rose lostrekken (maar gezien het feit ik morgen weer om een onzedelijke tijd(zelfs inbrekers slapen dan ) moet opstaan kies ik voor een lekker glas milk & fruit)
veel plezier met dit recept wellicht tot een volgende keer;)
voor mediterane salade heeft ge nodig:
rucola(italiaanse notensla)
vlees tomaatje
blokje brie
pijnboom pitjes
beetje ijsberg sla
een goede olijf olie
en limoen (om het sap..citroen kan ook maar die is niet zo lekker mild)
kwestie van bij elkaar lazeren en klaar (voor de morons..DOSEER dus geen glazen vol olie en niet de hele limoen)
de limoen schil de zet dus kun je mooi voor het peperroom sausje gebruiken...ff raspen dus...dames denk om de nagels:D...heren laat uw vrouw het doen )
varkenshaasje:
ff inwrijven met zout en peper en ondertussen een flinke klont boter in een braadpan laten smelten en op een flink vuur bruin laten worden
lazer de varkenshaas erin en schroei deze aan alle kanten dicht
vervolgens iedere kant 5/7 minuten op een laag vuurtje aanbraden
(optioneel boulion of water toevoegen NIETTEVEEL HET MOET BRADEN NIET KOKEN!!!!!)
voor uw pepersausje wat vleesvocht nemen pleur daar een scheut rode wijn/port in lazer daarbij een handje vol groene pepertjes (de korrels dus) laat dat kort inkoken.... flikker als laatste een scheut room erbij(geen cremefraiche dat bind niet)
als laatste je aardappeltjes
neem geen moeite om te schillen schillen is voor ...laat ook maar
gewoon een vers zakje uit de supermarkt netzo goed:D
juist laat het zakkie aardappetjes ff uit lekken
ondertussen ff pannetje opwaremen en een klont boter en een scheut olijfolie op temperatuur laten komen...
pleur je aardappeltjes erin en laat het op het laagvuur staan met een dekseltje erop...ongeveer 5 minutjes. daarna deksel eraf en fikken die hap(vuur hoog dus)
laat het 10 minuten flink doorbakken(wel ff roeren he anders heb je hamer en beitel nodig om het van de pan te krijgen( en ja mensen tefal anti aanbaklaag is gelul:D)
als de aardappeltjes mooi goudbruin zijn ff een klontje kruidenboter erbij ff laten meebakken da goedje
en nassen maar:D
om erbij te drinken zou ik zeggen met dit weer een rose lostrekken (maar gezien het feit ik morgen weer om een onzedelijke tijd(zelfs inbrekers slapen dan ) moet opstaan kies ik voor een lekker glas milk & fruit)
veel plezier met dit recept wellicht tot een volgende keer;)
Voor de mensen die niet kunnen koken, niet van koken houden, weinig tijd hebben, lui zijn of financieel ff krap zitten:
Chili con carne voor prutsers
benodigdheden:
Groot blik bruine bonen
klein blikje ananas
1 ui
1 paprika
flesje chili saus van calve
groot blik spam, errrrrrrr smac. (gehakt kan ook, maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan)
eventueel geraspte kaas
Draai alle blikken open die opengedraaid moeten worden, maak schoon, wat nog niet schoongemaakt is, snij alles klein wat gesneden moet worden(niet te klein, want je mag nog wel iets proeven vd individuele smaken.... en het is weer extra werk op nix af)
Gooi alles bij elkaar in een hapjespan of wok.
Het sap vd ananas NIET vergeten! er gewoon bij donderen.
Laat dit alles een kwartiertje ofzo pruttelen en klaar is Kees!
Na het opscheppen nog wat geraspte kaas erover en voila...
Ik zeg niet dat dit zalig is (volgens Q wel trouwens) maar het is snel klaar en voedzaam, zullen we maar zeggen.
Chili con carne voor prutsers
benodigdheden:
Groot blik bruine bonen
klein blikje ananas
1 ui
1 paprika
flesje chili saus van calve
groot blik spam, errrrrrrr smac. (gehakt kan ook, maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan)
eventueel geraspte kaas
Draai alle blikken open die opengedraaid moeten worden, maak schoon, wat nog niet schoongemaakt is, snij alles klein wat gesneden moet worden(niet te klein, want je mag nog wel iets proeven vd individuele smaken.... en het is weer extra werk op nix af)
Gooi alles bij elkaar in een hapjespan of wok.
Het sap vd ananas NIET vergeten! er gewoon bij donderen.
Laat dit alles een kwartiertje ofzo pruttelen en klaar is Kees!
Na het opscheppen nog wat geraspte kaas erover en voila...
Ik zeg niet dat dit zalig is (volgens Q wel trouwens) maar het is snel klaar en voedzaam, zullen we maar zeggen.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Damd woman!!
Mijn krachtvoer zomaar online...
Ik heb ook een recept, hoewel ik kooken niet eens goed kan spellen.
Pak 2 sneetjes brood (wit)
gooi er 2 kuipjes (nee doe maar 3 kuipjes) room boter op
gooi er een potje pindakaas op
strooi er een schep suiker overheen, vanwege de plakbek
flink handen dichtknijpen en dan je vingers aflikken.
Ik noem het een long eat maaltijd.
mjammie
Ikzelf kom er maar niet aan toe om dit te doen, omdat ElektrA zo oplet.
Mijn krachtvoer zomaar online...
Ik heb ook een recept, hoewel ik kooken niet eens goed kan spellen.
Pak 2 sneetjes brood (wit)
gooi er 2 kuipjes (nee doe maar 3 kuipjes) room boter op
gooi er een potje pindakaas op
strooi er een schep suiker overheen, vanwege de plakbek
flink handen dichtknijpen en dan je vingers aflikken.
Ik noem het een long eat maaltijd.
mjammie
Ikzelf kom er maar niet aan toe om dit te doen, omdat ElektrA zo oplet.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
Mijn tip voor een goede maaltijd:
bel naar de plaatselijke shoarma tent
bestel een shoarma schotel, met 2 bakjes knoflooksaus
eet dit op, zorg ervoor dat niemand het met je mee eet
voila, je hebt lekker gegeten, en die afwas....nou je stinkt zo dat de rest van de mensen in huis het liefste hebben dat je je terugtrekt naar een plekkie in huis waar ze je het minste ruiken, EN JE HOEFT NIET TE HELPEN MET DE AFWAS
bel naar de plaatselijke shoarma tent
bestel een shoarma schotel, met 2 bakjes knoflooksaus
eet dit op, zorg ervoor dat niemand het met je mee eet
voila, je hebt lekker gegeten, en die afwas....nou je stinkt zo dat de rest van de mensen in huis het liefste hebben dat je je terugtrekt naar een plekkie in huis waar ze je het minste ruiken, EN JE HOEFT NIET TE HELPEN MET DE AFWAS
- -=TROLLS=-Barticus
- ~GiantTroll~
recept voor GZN
neem een vuuvaste ovenschaal en bedek de bodem met plakjes aardappel. Zorg er voor dat de aardappel al redelijk gaar is(ik gebruik altijd van die zakjes met van die voorgesneden aardappel die ik vervolgens nog ff 5 minuten in de magnetron gooi). (ps, wel ff de schaal in vetten)
Doe op die laag een laag gehakt wat je snel ff in de pan hebt warm gemaakt.
Doe daar vervolgens een laag prei, paprika, ui(wat je maar wilt eigenlijk)op en bedek dat weer met een laag aardappelpuree( die moet je dus ook eerst ff klaar maken. Zit in van die zakjes he)
Vervolgens gooi je daar geraspte kaas over heen en zet het dan ongeveer 20 minuten in de oven(hoe warm, geen idee, gewoon gokken, dat doe ik ook)
Na 20 minuten zit er door de kaas een korstje boven op en is het klaar.
Zelf eet ik er dan nog wat salade bij.
eet smakkelijk!
neem een vuuvaste ovenschaal en bedek de bodem met plakjes aardappel. Zorg er voor dat de aardappel al redelijk gaar is(ik gebruik altijd van die zakjes met van die voorgesneden aardappel die ik vervolgens nog ff 5 minuten in de magnetron gooi). (ps, wel ff de schaal in vetten)
Doe op die laag een laag gehakt wat je snel ff in de pan hebt warm gemaakt.
Doe daar vervolgens een laag prei, paprika, ui(wat je maar wilt eigenlijk)op en bedek dat weer met een laag aardappelpuree( die moet je dus ook eerst ff klaar maken. Zit in van die zakjes he)
Vervolgens gooi je daar geraspte kaas over heen en zet het dan ongeveer 20 minuten in de oven(hoe warm, geen idee, gewoon gokken, dat doe ik ook)
Na 20 minuten zit er door de kaas een korstje boven op en is het klaar.
Zelf eet ik er dan nog wat salade bij.
eet smakkelijk!