wel geen vraag maar een recept.
haal kipfilet bij zeg maar AH en snij die plakken heel dun en strooi er wat peper en zout over klop dan een paar eitjes in een diep bord, zorg dat je er naast een diep bord met paneermeel hebt staan het liefste van euroshopper die smaakt gewoon erg lekker ahhahahahaha.
haal de filetlapjes door de ei en daarna door de paneer doe dit 3 keer en daarna in de koekepan en goudbruin bakken in de boter.
Kook dan ook nog eens aardappelen, kook ze niet te gaar koel ze af en daarna in plakjkes snijden die je dan ook in een koekepan bakt alleen niet alles tegelijk maar de bodem bedekt zodat je op een moment de plakjes kan omdraaien tot ze ook lekker bruin zijn.
Wel ben benieuwd of iemand dit gaat proberen ik doe dit dus zelf best wel vaak LOL
hmmm en groente er bij? daar moet iemand anders mee komen want groentes zijn er voor de konijnen en dat ben ik niet ik ben een troll LOLOL
recept
in navolging van el's versie van de chilli zal ik mijne eens posten...moet zeggen dat ik als ik mexicaans maak dat voor meedere personen tegelijk doe en dan ook meerdere gerechten maak:D
komptie (let je ff op Moneh)
chilli
guacemole
fajitas
en wat losse dingetjes om de tortilla mee te vullen
wa heb je nodig
-tomaten puree(geen klein blikkie want die geconcentreerde zooi is ranzig...mocht je nu culinair bezig willen zijn...neem een vleestomaat pureer deze zout en peper toevoegen...wat verse bieslook en gedroogde oregano erbij..en in de koelkast voor een uurtje)
potje mexicaanse kruiden (wel zo handig tezij je met jalapeno pepers enzo aan de gang wil)
-advocado's
-lente ui(ffs geen gewone uien veels te overheersend)
-knoflook(en veel...voor de vrijgezellen...NIET VOOR EEN AVONDJE STAPPEN GAAN KOKKERELLEN)
-kidney bonen(geen bruine bonen want die worden zacht)
-gehakt
-kipfilet en of bieflappen(geen beflappen mensen;))
-flesje corona(of een traytje voor groot gebruikers zoals ik:D
-paprika alle kleuren 1:D
-blikkie mais
-2 vleestomaten
-1 gewoon ui(voor de fajitas)
-sla
-geraspte kaas(oude kaas is het beste)
-tortila's (2 pp is zat....tenzij ik kom eten natuurlijk;))
-bekertje zure room of creme fresh
volgens mij was dat het
begin met de marinade voor de fajitas
pel en sniper een ui maf best wa grof...snijd een halve rode en een halve groene in reepjes
pleur dat in een schaal waarin het vlees met de marinade ook komt
pleur daarbij een teentje knoflook (geperst of gesneden...SCHILLETJE ERAF MONEH;))
lazer daar een half flesje corona bij en pleur flink wat van die mexicaanse kruiden bij (niet te zuinig)
snij de kip en/of bieflapjes in repen(niet te klein kauwen is verplicht) en niet de kip en beef bij elkaar he)
dek dat af en lazer het op zij.
de guacemole
zorg dat je rijpe advocado's heb(als je het aan de top kunt in drukken zijn ze goed)
de advocado's doormidden jassen(nie door dauwen mensen er zit een pit in:P...pit nie weggooien)
schep met een lepel het "vlees" uit de advocado en pureer da...
pleur daar een schepje olie bij.
snij 2 lente uitjes in stukkies en lazer dat erbij...vervolgens de knofloof (1 teen per advocado imho)
doe daar een eetlepel mexicaanse kruiden bij...schep het goed om pleur de pit erin(da is om de kleur te behouden) dek het af en laat het een uurtje in de koelkast staan)
dan nu de chilli.....lazer de pan op het vuur en bak zonder olie het gehakt rul.... doe dan een uitje erbij en de paprika's (de overgebleven stukken en de gele in kleine blokjes dus)
laat dat kort meebakken...zet het vuur ff wat lager en begin met het maken van de saus(pakje van honig mag ook wel dan kun je het saus deel vergeten)
neem de tomaten puree...doe daar een scheutje olie bij wat bieslook en gedroogde oregano en basilicum...zout en peper...weer de mexicaanse kruiden erbij) (als de tomaten puree wat zurig smaakt kun je dit verhelpen mer een KLEIN schepje suiker of wat meer olie(olie is wel erg voochtig weer)
doe de saus bij de gehakt en breng het zachtjes aan de kook en laat het 5 minuutjes pruttelen.
laat ondertussen de kidney bonen en de mais uitlekken.
na de 5 minuten de kidney bonen erbij en op een laag vuurrustig opwarmen.
neem ondertussen de 2 vleestomaten en verwijder het vocht en de pitjes... snij deze in kleine blokjes
zet het vuur uit. en begin met de fajitas
daz simpel...marinade in een kopje afgieten (die gaat terug dus nie weg pleuren).
datgene dat over is in een pan op hoog vuur zonder olie(want die zat al in de marinade) aanbakken en garen(blijven roeren anders gaat ge hamer en beitel nodig hebben om het van de pan te kunnen scheiden:D)
wanneer het bijna gaar is wat van het marinade vocht er terug bij en laten inkoken op hoog vuur in eenmiuutje ofzo.
nu verder met de chilli....zet het vuur onder chilli weer aan...lazer de mais erbij en laat het langzaam warm worden...onder tussen klaar zetten
in een bakkie de zure room de guacemole de kaas en de sla
tortilas volgens verpakking in de magnetron of 8 seconde per kan in hete koekepan
alles op een borad als warm is en op tafel....
als laatste gaan de blokjes tomaat in de chilli (niet laten koken)
dan nu
hoe te vreten:D
tortilla op een bord
lazer er sla op
doe daar room en/of guacemole bij...lazer er wat chilli op (of wat van de fajitas...ook er goe te nassen:D)
kaas erover
dicht vouwen en in je gezicht duwen gewoon met de handjes mensen...mes en vork is voor mietjes;)
dit laatste was maar een suggestie...mooie van dit soort nassen is dat je ken combineren wat je wil:D
en dan voor de zuiperds...DAAR DRINKT MEN CORONA BIJ...je komt maar met de fiets dus;)
bon apetit en veel succes voor de maloten die aan de hand van mijn recept het eens gaan proberen...godzijdank doe ik dit soort dingenuit mn hoofd...koken met een recept is bakkes:D...dat weiger ik dus:D
komptie (let je ff op Moneh)
chilli
guacemole
fajitas
en wat losse dingetjes om de tortilla mee te vullen
wa heb je nodig
-tomaten puree(geen klein blikkie want die geconcentreerde zooi is ranzig...mocht je nu culinair bezig willen zijn...neem een vleestomaat pureer deze zout en peper toevoegen...wat verse bieslook en gedroogde oregano erbij..en in de koelkast voor een uurtje)
potje mexicaanse kruiden (wel zo handig tezij je met jalapeno pepers enzo aan de gang wil)
-advocado's
-lente ui(ffs geen gewone uien veels te overheersend)
-knoflook(en veel...voor de vrijgezellen...NIET VOOR EEN AVONDJE STAPPEN GAAN KOKKERELLEN)
-kidney bonen(geen bruine bonen want die worden zacht)
-gehakt
-kipfilet en of bieflappen(geen beflappen mensen;))
-flesje corona(of een traytje voor groot gebruikers zoals ik:D
-paprika alle kleuren 1:D
-blikkie mais
-2 vleestomaten
-1 gewoon ui(voor de fajitas)
-sla
-geraspte kaas(oude kaas is het beste)
-tortila's (2 pp is zat....tenzij ik kom eten natuurlijk;))
-bekertje zure room of creme fresh
volgens mij was dat het
begin met de marinade voor de fajitas
pel en sniper een ui maf best wa grof...snijd een halve rode en een halve groene in reepjes
pleur dat in een schaal waarin het vlees met de marinade ook komt
pleur daarbij een teentje knoflook (geperst of gesneden...SCHILLETJE ERAF MONEH;))
lazer daar een half flesje corona bij en pleur flink wat van die mexicaanse kruiden bij (niet te zuinig)
snij de kip en/of bieflapjes in repen(niet te klein kauwen is verplicht) en niet de kip en beef bij elkaar he)
dek dat af en lazer het op zij.
de guacemole
zorg dat je rijpe advocado's heb(als je het aan de top kunt in drukken zijn ze goed)
de advocado's doormidden jassen(nie door dauwen mensen er zit een pit in:P...pit nie weggooien)
schep met een lepel het "vlees" uit de advocado en pureer da...
pleur daar een schepje olie bij.
snij 2 lente uitjes in stukkies en lazer dat erbij...vervolgens de knofloof (1 teen per advocado imho)
doe daar een eetlepel mexicaanse kruiden bij...schep het goed om pleur de pit erin(da is om de kleur te behouden) dek het af en laat het een uurtje in de koelkast staan)
dan nu de chilli.....lazer de pan op het vuur en bak zonder olie het gehakt rul.... doe dan een uitje erbij en de paprika's (de overgebleven stukken en de gele in kleine blokjes dus)
laat dat kort meebakken...zet het vuur ff wat lager en begin met het maken van de saus(pakje van honig mag ook wel dan kun je het saus deel vergeten)
neem de tomaten puree...doe daar een scheutje olie bij wat bieslook en gedroogde oregano en basilicum...zout en peper...weer de mexicaanse kruiden erbij) (als de tomaten puree wat zurig smaakt kun je dit verhelpen mer een KLEIN schepje suiker of wat meer olie(olie is wel erg voochtig weer)
doe de saus bij de gehakt en breng het zachtjes aan de kook en laat het 5 minuutjes pruttelen.
laat ondertussen de kidney bonen en de mais uitlekken.
na de 5 minuten de kidney bonen erbij en op een laag vuurrustig opwarmen.
neem ondertussen de 2 vleestomaten en verwijder het vocht en de pitjes... snij deze in kleine blokjes
zet het vuur uit. en begin met de fajitas
daz simpel...marinade in een kopje afgieten (die gaat terug dus nie weg pleuren).
datgene dat over is in een pan op hoog vuur zonder olie(want die zat al in de marinade) aanbakken en garen(blijven roeren anders gaat ge hamer en beitel nodig hebben om het van de pan te kunnen scheiden:D)
wanneer het bijna gaar is wat van het marinade vocht er terug bij en laten inkoken op hoog vuur in eenmiuutje ofzo.
nu verder met de chilli....zet het vuur onder chilli weer aan...lazer de mais erbij en laat het langzaam warm worden...onder tussen klaar zetten
in een bakkie de zure room de guacemole de kaas en de sla
tortilas volgens verpakking in de magnetron of 8 seconde per kan in hete koekepan
alles op een borad als warm is en op tafel....
als laatste gaan de blokjes tomaat in de chilli (niet laten koken)
dan nu
hoe te vreten:D
tortilla op een bord
lazer er sla op
doe daar room en/of guacemole bij...lazer er wat chilli op (of wat van de fajitas...ook er goe te nassen:D)
kaas erover
dicht vouwen en in je gezicht duwen gewoon met de handjes mensen...mes en vork is voor mietjes;)
dit laatste was maar een suggestie...mooie van dit soort nassen is dat je ken combineren wat je wil:D
en dan voor de zuiperds...DAAR DRINKT MEN CORONA BIJ...je komt maar met de fiets dus;)
bon apetit en veel succes voor de maloten die aan de hand van mijn recept het eens gaan proberen...godzijdank doe ik dit soort dingenuit mn hoofd...koken met een recept is bakkes:D...dat weiger ik dus:D