El! deze is voor mij!
Ik vind cube zowiezo al een cult film van grote klasse, alleen al het gegeven dat je wakker wordt in een totaal vreemde omgeving.
Ga er maar aan staan, je weet niet waar je je bevind en je gaat van ruimte naar ruimte volgens een patroon.
Je ontdekt valstrikken die er niet om liegen en inderdaad er gaan mensen op interesante wijze dood.
Deel 2 cube 2 dus, is meer van hetzelfde, maar dan in een verbeterde versie qua effecten (duidelijk een hoger budget)
Ook hier weer vollop lijken, ik herinner me nog goed iemand die door een bol van messen verwerkt werd tot een hoopje gesneden karbonaadjes.
Smakelijk

Deel drie, Cube Zero vertelt iets over degene die achter de knoppen zit.
Blijkt dus dat ook de controllers van cube slachtoffer zijn van mensen die bovenin de lakens uitdelen.
Ook hier gaan mensen weer op een interesante manier dood.
Vleesetende bacterien, pianosnaren die dwars door lichamen getrokken worden, een zuur dat op mensen gespoten wordt, ontploffende mensen door geluidsgolven, mja ideeen zat.
*spoileralert begin*
Het einde is nogal eh divers, de held krijgt als beloning dat ie weer een rondje cube mag doen en de heldin bouwt een feestje in een woud.
*spoileralert einde*
Snap jij wat ik allemaal typ? El ook niet, die kijkt naar een film en zit onbewogen als er iemand gewoon doormidden wordt getrokken....
Ik vond dat bijna nog erger dan die scene...

God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)