Firefox ruim 10 miljoen keer gedownload

Technical problems post them here
Walnutz
~Shoko~

Post by Walnutz » 23 Jan 2005 18:04

Hmm, dat van die sites is een goed punt, maar ik heb liever een goede functionaliteit dan veel eyecandy. Per slot van rekening is I.E. een zeef voor spy en andere malware.
"Life is meaningless. It is in death that we are truly tested."
- Highlord Mograine

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 24 Jan 2005 11:38

Het gaat er niet om of het mooier word, want dat gaat het niet worden, maar of het veiliger is.
Het is een feit dat je minder vatbaar ben voor spyware die zichzelf installeerd als je FireFox gebruik in plaats van Internet Explorer.
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 24 Jan 2005 20:03

Ik ga er geen discussie van maken, tis jullie speeltje.
Maar onder mooier versta ik niet eyecandy, maar inderdaad de functionaliteit waar Wal het over had.
Als ik banners niet uitgelijnd zie in tracker, maar zigzag en bij elk flash movie of java applets een raar kader, dat achtergrond kleurtjes van bepaalde plaatjes gewoon in een andere kleur worden weergegeven, dat linkkadertjes in een verkeerde kleur worden weergegeven etc etc., dan weet ik dat ik moet wachten op versie 2.0
Je kan niet van de vele miljoenen webmasters verwachten dat ze in ene pagina's gaan opmaken in xml om maar tegemoed te komen aan die firefox hobbyisten, daar gaat jaren overheen en ms zal niet stil staan bij de versie IE van nu.
Er is werk aan de winkel voor de developpers van dit overigens niet onaardig progje firefox.

Veiligheidslekken... de grootste security leak is de gebruiker zelf, niet het progje dat ie gebruikt.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 26 Mar 2005 00:42

tuner voor firefox, weeh nog sneller :shock:
van mozilla zelf effect verzekert.

http://www.totalidea.com/freestuff4.htm

Image
Image

Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 26 Mar 2005 09:59

Owkee... ik geef het toe, tis ijselijk snel dit firefox met die tuner.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Grandad

Post by Grandad » 26 Mar 2005 13:07

hier de nieuwste

Mozilla Firefox 1.0.2

http://www.download.com/Mozilla-Firefox ... 08565.html

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 26 Mar 2005 20:56

een van mijn nieuwe favoriten:
Flash block
https://addons.update.mozilla.org/exten ... =10&id=433
Quick Description

Replaces Flash objects with a button you can click to view them.

Zodat je minder banners heb ed

en Download them all
https://addons.update.mozilla.org/exten ... =10&id=201

Quick Description
Filter the extensions of all the links present in a page and download the selected files in just a click!

handig als je veel plaatjes van een website wil afhalen(of .mpg's :P)

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 03 Oct 2005 13:38

nog meer extensies en de melding dat FF meer dan 25 miljoen heeft gehaald.

IE view

https://addons.mozilla.org/extensions/m ... .php?id=35

Quick Description
Adds "View page in Internet Explorer" links to the content and link context menu. Handy for previewing pages in IE, loading up IE-only pages when you run across them in Mozilla, etc.

view cookies
https://addons.mozilla.org/extensions/m ... php?id=315

Quick Description
It adds a tab to the Page Info dialog box, which shows the cookies of the current webpage. This is interesing for developers, privacy-concious users and others.

en...
Mines
https://addons.mozilla.org/extensions/m ... hp?id=1049

Quick Description
The classic game of Minesweeper recreated for Firefox. Includes several interesting variations, such as games with hexagonal rather than square tiles, games with multiple mines in some tiles, and an option to have the edge of the grid be free of mines (reducing the likelihood of you needing to make guesses). Once installed, the game can be accessed from Tools > Mines.

dat was het weer, met mijn nieuwe favo extensions voor firefox. Een fijne avond.

Money2
~SmoskeTroll~

Post by Money2 » 04 Oct 2005 11:22

Voor de volledigheid ff een ander nieuwsberichtje over FF en IE: (ook van tweakers overigens)

Meer veiligheidsproblemen gevonden in Firefox dan in IE
In tegenstelling tot de algemeen geldende gedachte, blijkt dat in Firefox de laatste maanden meer veiligheidslekken ontdekt werden dan in Internet Explorer, zo schrijft een ZDNet-redacteur. Hoewel hiermee geen besluit gevormd kan worden over de veiligheid van een product - daarvoor zijn meer gegevens nodig zoals de ernst van het lek en de snelheid van het patchen - is het wel opmerkelijk dat er meer lekken ontdekt worden en dat daar ook meer exploits voor gepubliceerd worden dan voor Internet Explorer.
.......
Terwijl voor Firefox 1.x sinds maart tot op heden 40 verschillende kwetsbaarheden aan het licht kwamen, bedroeg dit aantal bij Internet Explorer slechts 10. Wanneer het aantal exploits voor deze lekken geteld wordt, komt men voor Firefox van april tot september aan een totaal van elf, terwijl er voor Internet Explorer slechts zes exploits bekend werden in deze periode.

De keerzijde van de populariteitsmedaile (25millioen x gedownload) is dat mensen ook voor dit programma op zoek gaan naar de lekken en exploits.

Naar mijn mening ligt de veiligheidsstandaard bij de verschillende programma's tegenwoordig zo hoog dat de gebruiker hier een veel grotere invloed op heeft (lees: een veel groter beveiligingslek is) dan de keuze van IE of FF.
Maw je moet het programma gebruiken dat je het fijnst vind werken.
uehh......

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 04 Oct 2005 19:01

Money2 wrote:Naar mijn mening ligt de veiligheidsstandaard bij de verschillende programma's tegenwoordig zo hoog dat de gebruiker hier een veel grotere invloed op heeft (lees: een veel groter beveiligingslek is) dan de keuze van IE of FF.
Maw je moet het programma gebruiken dat je het fijnst vind werken.
correct. gebruik het programma dat je lekker vind werken, maar wees niet blind voor andere programma's. om even jouw verhaaltje toe te lichten, er staat hier alleen iets over het aantal lekken gevonden, niet de hoeveelheid dat gedicht is en hoe lang dat duurde. Dit is net zo belangrijk als het aantal lekker, wat natuurlijk niet goed is.

Post Reply