Papa needs a new 'puter
Procedure:
1. dump ouders
2. zoek appartement in de brusselse noordrand (vliegtuigen buiten beschouwing gelaten een zalige omgeving)
3. Scoor een grote onderscheiding
4. Vul twee ton papieren in en stuur ze op naar het vlaams ministerie voor onderwijs
5. Vul nogmaals een ton papieren in, stuur ze naar dezelfde mensen
6. Bel maar eens om te vragen hoe het nu zit, re-ittereer tot voldoening
7. fax nogmaals drie ton papier door
8. KACHING!!! u bent nu 3000 eurotjes rijker
9. Koop uber-pc-stukken
10. Bouw, tweak, geniet
(piccies komen er zo aan, moet ze nog effe fotowinkelen)
1. dump ouders
2. zoek appartement in de brusselse noordrand (vliegtuigen buiten beschouwing gelaten een zalige omgeving)
3. Scoor een grote onderscheiding
4. Vul twee ton papieren in en stuur ze op naar het vlaams ministerie voor onderwijs
5. Vul nogmaals een ton papieren in, stuur ze naar dezelfde mensen
6. Bel maar eens om te vragen hoe het nu zit, re-ittereer tot voldoening
7. fax nogmaals drie ton papier door
8. KACHING!!! u bent nu 3000 eurotjes rijker
9. Koop uber-pc-stukken
10. Bouw, tweak, geniet
(piccies komen er zo aan, moet ze nog effe fotowinkelen)
"Life is meaningless. It is in death that we are truly tested."
- Highlord Mograine
- Highlord Mograine
Nevermind, was niet ingelogd
Vermits er naar gevraagd werd:
Volgende stap in het hele boeltje is lichtjes beginnen OC'en (soft) evenals de RAM op CL 2 krijgen (draait nu op 2.5 volgens CPU-Z, er scheelt trouwens ook nog wat met de frequentie)
Edit: frequentie stond in bios nog op 333mhz
Deze nu op 400 gezet en CL van 2.5 naar twee (£RAM runt nu op 2 - 3 - 2 - 5)
Resultaat: 10364 marks op de '05 editie
Ingame merk je van zoiets niets, het gaat hem puur om die 400 marks meer
Vermits er naar gevraagd werd:
Volgende stap in het hele boeltje is lichtjes beginnen OC'en (soft) evenals de RAM op CL 2 krijgen (draait nu op 2.5 volgens CPU-Z, er scheelt trouwens ook nog wat met de frequentie)
Edit: frequentie stond in bios nog op 333mhz
Deze nu op 400 gezet en CL van 2.5 naar twee (£RAM runt nu op 2 - 3 - 2 - 5)
Resultaat: 10364 marks op de '05 editie
Ingame merk je van zoiets niets, het gaat hem puur om die 400 marks meer
- Highlord Mograine
- Highlord Mograine
Mooi. Je haalt toch nog een mooie score op 06.
Khad nochtans gehoord dat deze versie zelfs met een monsterpc niet veel zou halen. Ach ja, des te beter voor jou natuurlijk.
BTW, waar moet ik zijn om die papierberg in te vullen?
Ik wil ook wel zo'n pc.
Khad nochtans gehoord dat deze versie zelfs met een monsterpc niet veel zou halen. Ach ja, des te beter voor jou natuurlijk.
BTW, waar moet ik zijn om die papierberg in te vullen?
Ik wil ook wel zo'n pc.
Some people lose their faith because heaven shows them too little.
But how many people lose their faith because heaven shows them too much?
But how many people lose their faith because heaven shows them too much?
juist ook wa kosten gedaan, dual channel kit 2GB , en 9800 Pro vervangen door 6800 GS (koste 200€ op PC beurs in Antw) weet wel dat er beter kaarten zijn maar zit nog met AGP, anders moederbord (asus 'K8N-E-Deluxe) en CPU AMD 64 +3200 ) vervangen, een beetje veel van het goede. zal zeker beter zijn dan ervoor hoop ik bench met 9800 Pro was 2850, daar zal men zoon wel gelukkig mee zijn, hij heeft nog gforce 4 ti4400
iets beter na 4 pipes te unlocken
iets beter na 4 pipes te unlocken
Last edited by Ghost on 25 Feb 2006 21:37, edited 2 times in total.
- POwer$l@ve
ik kan er niet goed bij, XFX 6800 GS standaard (klock freq kern 350 MHz en klock freq geheugen 1 GHz) benchmark 4436, dan unlock ik de 4 pipes en gaat bench naar 5040, tot hier kan ik volgen. Nu drijf ik klock freq kern op naar 420MHz bench geeft dan 4814 hoe kan da nu. klock freq geheugen zal ik nog wat moeten prutsen want die wil verlopig niet boven de 1 GHz. weet iemand wat er fout zit THX
wat bedoel je juist met op stock ? nee temp met standaard koeler is na een urtje of 2 BF ongeveer 55°, heb nu klock freg geheugen van 1000MHz naar 1050 MHz en klok freq kern op 375 MHz en bech 3Dmark05 is nu 5270. tuning en unlock doe ik met rivatuner. ga nog wel zo'n zalman 700cu halen in plaats van standaard koeler. Deze maakt nogal veel lawaai.
Stock = standaardkoeling
Gezien je betere resultaten haalt waneer je de frequentie verlaagt naar 375 vermoedt ik dat de unlockte pipes 420 niet ankunnen.
Past trouwens de NV silencer 5 van arctic niet op die 6800GS, da's volgens mij een betere keuze dan de 700cu van Zalman omdat je dan eveneens je HSI chip koelt (anders moet je VRAM-heatsinks opofferen).
Gezien je betere resultaten haalt waneer je de frequentie verlaagt naar 375 vermoedt ik dat de unlockte pipes 420 niet ankunnen.
Past trouwens de NV silencer 5 van arctic niet op die 6800GS, da's volgens mij een betere keuze dan de 700cu van Zalman omdat je dan eveneens je HSI chip koelt (anders moet je VRAM-heatsinks opofferen).
- Highlord Mograine
- Highlord Mograine
denk niet dat het iets met de unlocks te maken had, vanaf het moment dat ik de klok freq van het geheugen opvoer had ik geen probleem en kon zelfs de freq kern van de kern opdrijven naar 420, dit gaf een 3Dmark score van ongeveer 5600,heb deze nu van 420 naar 375gezet en heb nu 3Dmark ongeveer 5000 nu wat langere teseten. Het probleem was dat ik in het begin die geheugen freq niet omhoog kreeg, maar dat lukt nu zondre prob