Spulletjes zijn binnen, aankomend weekend ga ik es de boel inelkaar flansen.
De systeemkast is ehm iets groter dan ik had gedacht, dat wordt nog wat met lan parties...
Upgrade woede slaat toe onder trollen, ditmaal bij Q III
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Re: Upgrade woede slaat toe onder trollen, ditmaal bij Q III
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
Toch maar twee plaatsjes reserveren, Q?Child_of_Q wrote: De systeemkast is ehm iets groter dan ik had gedacht, dat wordt nog wat met lan parties...
Erg nette upgrade Q, met die GTX 770 ga je het wel een tijdje redden goed voorbereid voor BF4 zo
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Al de dingen die ik heb besteld zijn nu ingebouwd.
Had wel even wat gevolgen aangezien ik 1 harde schijf heb moeten vervangen wegens bijna crashes.
Dat vindt windows alles behalve leuk, maar ok ik heb nu wel een heel goede register cleaner gevonden, veel beter dan wat ik ooit heb gebruikt.
http://www.auslogics.com/en/software/registry-cleaner/
In begin werd de Palit gtx770 niet herkend door het al wat oudere moederbord, ik zag alleen een eng cursortje knipperen na de bootup.
Reden is PCIe 2.0 bordje in combinatie met een PCIe 3.0 grafisch kaartje.
Dat zou downwards compatible moeten zijn en dat nu moet je wel eerst even het moederbord vertellen.
Opgelost door een bios update en een chipset update uit te voeren dmv een usb stick en een boel lef.
Ik heb wat spellen gespeeld nu op full max en ik hoor de computer nauwelijks, ding is nergens van onder de indruk momenteel...
Ik zal wel wat benches neergooien hier en een hardware monitor logje.
Fotootje moet ook wel lukken hehe.
Ik wil nog wat langere voedingskabels naar het moederbord, de huidige zijn nu net te kort voor een nettere cable management.
Ik wil ook stillere koelfans met groter luchtstroom debiet, die speciaal vrouwelijk rond gevormde fanbladen, je kent ze vast wel.
Had wel even wat gevolgen aangezien ik 1 harde schijf heb moeten vervangen wegens bijna crashes.
Dat vindt windows alles behalve leuk, maar ok ik heb nu wel een heel goede register cleaner gevonden, veel beter dan wat ik ooit heb gebruikt.
http://www.auslogics.com/en/software/registry-cleaner/
In begin werd de Palit gtx770 niet herkend door het al wat oudere moederbord, ik zag alleen een eng cursortje knipperen na de bootup.
Reden is PCIe 2.0 bordje in combinatie met een PCIe 3.0 grafisch kaartje.
Dat zou downwards compatible moeten zijn en dat nu moet je wel eerst even het moederbord vertellen.
Opgelost door een bios update en een chipset update uit te voeren dmv een usb stick en een boel lef.
Ik heb wat spellen gespeeld nu op full max en ik hoor de computer nauwelijks, ding is nergens van onder de indruk momenteel...
Ik zal wel wat benches neergooien hier en een hardware monitor logje.
Fotootje moet ook wel lukken hehe.
Ik wil nog wat langere voedingskabels naar het moederbord, de huidige zijn nu net te kort voor een nettere cable management.
Ik wil ook stillere koelfans met groter luchtstroom debiet, die speciaal vrouwelijk rond gevormde fanbladen, je kent ze vast wel.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Ik heb nu in BF3 wat gespeeld met settingen en ik heb wel een paar verrassingen ontdekt, iets dat ik niet wist.
Alles op ultra en max gehad, dat geeft artefacts en niet zo'n beetje ook.
Snel dus terug gegaan naar iets lagere custom settings, beeld wordt nagenoeg niet minder.
Er wordt gezegd dat je voor een rustiger beeld de v-sync optie aan moet zetten, zodat je minder of geen tearing krijgt.
Ik heb via de ingame cpu/gpu meter ontdekt dat mijn cpu enorm staat te bokken met behoorlijke spikes in processor tijd dan, hij staat gewoon duidelijk in te houden, net een motor die ipv 4 op 3 cillinders loopt.
Ik heb dus v-sync uitgezet, toen was de cpu/gpu load een mooie flatliner en totaal geen tearing nog.
Ik concludeer V-sync op "on" betekend hard werken voor je cpu.
Ik zag nu een framerate tussen 200 en 90, afhankelijk van de hoeveelheid rook en vuur en natuurlijk de plek in de map.
Tweede ontdekking was de FOV instelling (Field of view) die staat standaard op 70 in BF3.
Ik dacht heck, mooie nieuwe kaart en meer geheugen, ram die FOV op 80.
Dat heb ik geweten.
Enorme terugval in fps, hetere cpu en hetere gpu en veel spikes in het aantal berekeningen.
Ik vond het er ook minder uitzien op het scherm.
Gewoon op 70 laten dus, blijkbaar is het spel hierop getuned.
Oja voor degene die het nog niet wisten.
Je kan je CPU/GPU meter en je FPS meter standaard mee laten lopen door in de map waarin ook BF3.exe zit een bestandje aan te maken genaamd User.cfg.
In dat bestandje zet je dan dit:
Alles op ultra en max gehad, dat geeft artefacts en niet zo'n beetje ook.
Snel dus terug gegaan naar iets lagere custom settings, beeld wordt nagenoeg niet minder.
Er wordt gezegd dat je voor een rustiger beeld de v-sync optie aan moet zetten, zodat je minder of geen tearing krijgt.
Ik heb via de ingame cpu/gpu meter ontdekt dat mijn cpu enorm staat te bokken met behoorlijke spikes in processor tijd dan, hij staat gewoon duidelijk in te houden, net een motor die ipv 4 op 3 cillinders loopt.
Ik heb dus v-sync uitgezet, toen was de cpu/gpu load een mooie flatliner en totaal geen tearing nog.
Ik concludeer V-sync op "on" betekend hard werken voor je cpu.
Ik zag nu een framerate tussen 200 en 90, afhankelijk van de hoeveelheid rook en vuur en natuurlijk de plek in de map.
Tweede ontdekking was de FOV instelling (Field of view) die staat standaard op 70 in BF3.
Ik dacht heck, mooie nieuwe kaart en meer geheugen, ram die FOV op 80.
Dat heb ik geweten.
Enorme terugval in fps, hetere cpu en hetere gpu en veel spikes in het aantal berekeningen.
Ik vond het er ook minder uitzien op het scherm.
Gewoon op 70 laten dus, blijkbaar is het spel hierop getuned.
Oja voor degene die het nog niet wisten.
Je kan je CPU/GPU meter en je FPS meter standaard mee laten lopen door in de map waarin ook BF3.exe zit een bestandje aan te maken genaamd User.cfg.
In dat bestandje zet je dan dit:
Juliie zullen dit al wel weten, maar ik had het eigelijk nog niet nodig voor een goede tuning.render.drawfps 1
render.perfoverlayvisible 1
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Gah sinds november 2014 is de kraken X60 door ontwikkeld naar de kraken X61 met jawel betere en stillere fans.....
Gedverdrie.
Die van mij beginnen wat lager ruis te geven, ik moet nieuwe fans kopen en dat ga ik dus ook doen.
Geen kraken maar Be quit silent wings 2 dan maar.
Niet echt een in het oog springende upgrade, maar ach ja, wel gelijk 4..
Gedverdrie.
Die van mij beginnen wat lager ruis te geven, ik moet nieuwe fans kopen en dat ga ik dus ook doen.
Geen kraken maar Be quit silent wings 2 dan maar.
Niet echt een in het oog springende upgrade, maar ach ja, wel gelijk 4..