Even kleine update weer, Crysis 2 op hardcore, draaid stabiel met vsync 85 fps, maar heb toch een spel gevonden wat mijn systeem op de knieën krijgt, namelijk Shogun 2 total war, alles op max, en dan kom ik toch wel onder de 30 fps, maar ik moet erbij zeggen dat het spel dan toch nog soepel speelt, en er dan ook wel echt geweldig uitziet.
Verder naar aanleiding van de futuremark score die Q in het IRC kanaal had vermeld, heb ik ook maar eens ff de gratis versie van 3dmark gedownload en geinstaleerd. Ik kan alleen de basic test doen, de performance test dus, had alleen de cpu overgeclocked van 3.3 naar 4.5 met de stock koeler, en ik kreeg een score van 10915, vandaag even mijn twee videokaarten overgeclocked, deze zijn door MSI al overgeclocked naar 800 mhz core clock en 1600 mhz shader clock, ik kwam zelf niet verder dan 820 Mhz core clock en 1640 mhz shaderclock en memory clock van 2048 mhz naar 2055 mhz, zodra ik de core clock hoger klokte, liep de pc gelijk in de eerste benchmark test vast. Maar mij score kwam nu uit op 11113, en dat is toch zowat 200 punten meer
Ik ga in de toekomste nog even een betere cpu koeler halen, heb al verhalen gelezen over de 5Ghz, maar moet even kijken welke koeler ik dan ga halen, de Mugen 2 revisie 2 schijnt erg goed te zijn, maar heeft een backplate bevestiging nodig omdat die zo zwaar is en qua grote blokkeerd die ook je geheugen slots, dus dat word hem niet, moet nog ff goed verder kijken, iemand een suggestie?
Wat me verder dan wel ietwat tegenvalt, is de overclock ruimte van mijn videokaarten, aan de temperaturen ligt het niet, want die waren helemaal niet zo hoog, rond de 70 graden, misschien dat dat toch aan de 2x 8pcie lanen ligt, of misschien mn voeding? Heb niet zo heel veel verstand ervan, dus als iemand hier nog wat zinnigs over te zeggen heeft?
En dan heb ik nog 1 dingetje, ik wil binnenkort een goede monitor halen, heb een budget van 500 euro, ik wil echt een goed scherm, zonder lag, zonder ghosting, zonder backlight bleeding etc etc, heeft iemand nog een goede tip? Ik had zelf eerst de Alienware OptXTM AW2310 3D op het oog
http://accessories.dell.com/sna/product ... u=320-8846 Ook vanwege het 120 Hz verhaal, maar nu las ik toch een paar user reviews die zeggen dat het scherm last heeft van backlight bleeding, dus ik wil eerst ff verderkijken.