Jah sommige freaks zoals ik hebben werkelijk voor elke site/forum/tools een andere wachtwoord, die ze nog regelmatig vernieuwen ook.
De meesten horen wel dat ze dat moeten doen, maar verzuimen en hebben hooguit een stuk of 3-5 verschillende wachtwoorden voor alles en die vernieuwen ze ook nooit es.
SCHANDE!!
Andere (zoals ik dus...) hebben wel ontzettend veel wachtwoorden, maar strooien met papiertjes waarop ze geschreven staan, je vind ze overal, onder de monitor, in laden, naast de computer etc etc.
SCHANDE!! in het kwadraat!!
Ik begrijp wel waarom dat zo gebeurd, moeder natuur heeft ons met iets opgezadeld dat ik geheugen op basis van entropie zal noemen.
Entropie is een maat voor de wanorde in een systeem.
Ik beken, er heerst entropie alhier boven in mijn bovenkamer, reden dus om de techniek in te schakelen en iets robotisch toe te voegen.
Ik heb mijn interne geheugen dus geupgrade met jawel een Braincard.
Hier het dingetje:
http://www.braincard.nl/nederlands/index.html
12.98 euro
Het heeft de grootte van een creditcard, kan zo in je portemonee.
(ruimte zat na die 12.98 die eruit is geklopt...)
Er zitten een aantal listige opties in die het je als gebruiker knap lastig maken, das niet zomaar, das bedoeld om het ook de "andere" gebruiker lastig te maken als diegene je portemonee alvast gerold heeft...
Je moet er een persoonlijke code inzetten, waarna het een antwoord geeft in de vorm van de naam van een stad.
Combinatie key + stadsnaam is de sleutel tot je id's met passes.
Bij elke ingevoerde persoonlijke key geeft die card een stadsnaam, je weet dan meteen of je een foute key hebt ingegeven, want je krijgt een andere stadsnaam in je display.
Leuk voor die zakkenroller, die voert een key in waarvan hij vermoedt dat het de persoonlijke key is en hij krijgt antwoord in de vorm van een stadsnaam, alleen tis de foute naam.
Hij kan dan wel via de index wat scrollen, maar zodra hij een ID probeert te openen zal hij een foutief wachtwoord toegespeeld krijgen die ook maar 2 seconden in beeld blijft.
De hak zal snel op zo'n kaartje gezet worden door zakkenrollers.
Ik moet wel zeggen...
Je moet aardig thuis zijn in het gebruik van msm gebruik zoals bij mobieltjes anders is het na 10 seconden poweroff....
Een probleem voor een Q dus, ik ben van voor het mobieltjes tijdperk en heb 10.000 seconden nodig voor een zinnetje.
Ik had wachtwoorden die voorzien waren van vreemde tekens zoals: # of ^
Ehm... die pakt ie niet.
Ik kan dus wat wachtwoorden aanpassen, geen probleem omdat ik in tegenstelling tot ongeveer elke lezer hier (luie donders!!) om de paar maanden elk wachtwoord veranderd heb die ik bezit.
(entropia maximus dus, een zeldzaam diertje vertoevend in internet)
Toch ben ik blij met dat dingetje, ik kan nu es opruimen hier rondom mijn computer, al dat papier.
Braincard, voor de hopeloze gevallen met passwords
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Braincard, voor de hopeloze gevallen met passwords
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~