Probs met XS4all only in combinatie met de Fritzbox
Posted: 21 Jul 2008 20:48
Nou ik heb weer een tijger bij de staart.
Ik was een maandje terug overgestapt van KPN ADSL basic naar XS4all ADSL basic.
Reden was dat de KPN/XS4all combinatie 5 euro per maand duurder was dan XS4all only en dat mijn verbinding omhoog zou gaan van de standaard KPN snelheid (iets van 5 mb ofzo) naar de beloofde 20mb.
Tevens maar even een jaar abonnement erbij dan krijg ik zo'n nieuwe ADSL2+ modem van XS4all.
Kat in het bakkie dacht ik.
Tis meer een tijger in het bakkie geworden dus.
Er loopt inmiddels een joekel van een tweakers draadje over de problemen, ik mag de mijne denk ik wel toevoegen.
De fritzbox wil niet synchroniseren dus met de lijn en bedankt...
Ik ontdekte wel terwijl ik aan het telefoneren was met de telefoon robot van XS4all dat de lijn gesynchroniseerd werd.
Op dat moment ook ladingen ruis te horen trouwens.
Nadat ik de telefoon weer had neergelegd ging de Fritzbox weer lekker door met trainen...
Vista 64 heeft grote probs met het feit dat je telkens je verbinding om zeep helpt blijkbaar.
Dat feit kostte me dus 2 nieuwe installs met de nieuwe computer die draait op vista 64.
Hmpfff.
Ik heb nu dus de rollen omgedraaid, ik test met me oude gear als ik dat modem wil testen.
XP raakt niet zo van de rel.
Ik weet niet hoe het komt, maar mijn idee over helpdesk medewerkers en hun vermogen emails te kunnen interpreteren staat toch wel onder druk hoor.
Hier mijn 2e email naar de helpdesk (de eerste heb ik nooit beantwoord gezien...)
Ik krijg dan als antwoord na bijna drie weken:
De man leest niet maar kwakt een standaard iets retour na weken ergens op de stapel te hebben laten leggen.
De laatste optie kan ik nog testen.
Wat ik gezien heb is dat bij het aloude Alcatel modem er 4 adertjes in het stekkertje wordt gebruikt voor de telefoon en modem.
In het nieuwe Fritzbox ding, zie ik na de splitter voor zowel het modem als de telefoon het gebruik van slechts 2 adertjes.
Hier klopt iets niet lijkt me.
Ik ga nu dus dan ook testen zoals die auto pilot helpdeskmedewerker suggereert, namelijk direkt een 4 aderig kabeltje tussen de Fritzbox en de direkte aansluiting zonder de vaste telefoon.
Als dat werkt ben ik nog niet blij, maar dan heb ik al 1 antwoord te pakken namelijk dat ze die Fritzbox splitter mogen opvreten.
Oja wordt vervolgd.
Ik was een maandje terug overgestapt van KPN ADSL basic naar XS4all ADSL basic.
Reden was dat de KPN/XS4all combinatie 5 euro per maand duurder was dan XS4all only en dat mijn verbinding omhoog zou gaan van de standaard KPN snelheid (iets van 5 mb ofzo) naar de beloofde 20mb.
Tevens maar even een jaar abonnement erbij dan krijg ik zo'n nieuwe ADSL2+ modem van XS4all.
Kat in het bakkie dacht ik.
Tis meer een tijger in het bakkie geworden dus.
Er loopt inmiddels een joekel van een tweakers draadje over de problemen, ik mag de mijne denk ik wel toevoegen.
De fritzbox wil niet synchroniseren dus met de lijn en bedankt...
Ik ontdekte wel terwijl ik aan het telefoneren was met de telefoon robot van XS4all dat de lijn gesynchroniseerd werd.
Op dat moment ook ladingen ruis te horen trouwens.
Nadat ik de telefoon weer had neergelegd ging de Fritzbox weer lekker door met trainen...
Vista 64 heeft grote probs met het feit dat je telkens je verbinding om zeep helpt blijkbaar.
Dat feit kostte me dus 2 nieuwe installs met de nieuwe computer die draait op vista 64.
Hmpfff.
Ik heb nu dus de rollen omgedraaid, ik test met me oude gear als ik dat modem wil testen.
XP raakt niet zo van de rel.
Ik weet niet hoe het komt, maar mijn idee over helpdesk medewerkers en hun vermogen emails te kunnen interpreteren staat toch wel onder druk hoor.
Hier mijn 2e email naar de helpdesk (de eerste heb ik nooit beantwoord gezien...)
Omschrijving van het probleem:
>
> Mijne heren,
>
> Ik heb niet lang geleden gebruik gemaakt van uw actie om over te stappen van
> kpn adsl naar xs4all only en dan daarna tevens een jaar abbonnement erbij
> vanwege de Fritzbox.
>
> Met dat laatste stip ik direkt het probleem aan.
> De verbinding werkt met de oude configuratie met de Alcatel Speedtouch home
> adsl modem, maar met die nieuwe Fritzbox wil het niet lukken.
>
> Ik heb alles aangesloten zoals de manual voorschrijft en de Fritzbox gaat ook
> proberen verbinding te maken.
> Ik heb verbinding tussen mijn pc en de Fritzbox, ik zie de Fritzbox schermen.
> Ik zie slechts dat hij in fase trainen blijft, het dsl/power lampje blijft
> knipperen.
>
> Op het moment dat ik ga telefoneren hoor ik een enorme ruis, maar zie ik ook
> dat de Fritzbox contact krijgt, het dsl/power lampje blijft constant.
> Op het moment dat ik de telefoon weer neerleg, wordt de verbinding weer
> verbroken en valt de Fritzbox weer terug in het deel trainen en is er geen
> verbinding naar de centrale.
>
> Kan hier wat aan gedaan worden?
> Dit is mijn 2e mailtje, de vorige heb ik verstuurd op 26 juni waarop ik geen
> antwoord gekregen heb.
> Via telefoon 020-398766 is XS4all onbereikbaar, ik kan me niet voorstellen dat
> op woensdag ochtend 11.00 uur de helpdesk het te druk heeft.
>
> mvg Ger Bongers
>
> Uitvraag:
> 3. Kies hier het onderwerp van uw vraag.: Internetverbinding (ADSL of SDSL)
> 4. Wat is het probleem met uw internetverbinding?: Mijn internetverbinding werkt niet.
> 5. Heeft uw internetverbinding voorheen wel gewerkt?: Nee, het gaat om een nieuwe aansluiting die nog niet gewerkt heeft
Ik krijg dan als antwoord na bijna drie weken:
Volgens mij heb ik zo ongeveer alle vragen al in mijn mailtje beantwoord.Kijk of U Uw modem zelf kunt bereiken. Bij de Fritsbox modem kan dat
door naar webpagina http://192.168.178.1 te gaan. Bij de Fritzbox kan
het ook via http://fritz.box
Als U het modem niet kunt bereiken ligt het probleem in Uw eigen netwerk
of aan het modem. Probeer het modem uit te zetten en na een paar minuten
weer in te schakelen.
Als U het modem wel kunt bereiken kijk dan of deze via de 'verbinding'
of 'connection' nog online staat. Vul daar eventueel de goede gegevens in.
Controleer op het ADSL modem of het lampje brandt waar sync, dsl of line
bij staat.
Indien dat niet het geval is probeer dan het volgende:
- Sluit het adsl modem direct aan op de binnenkomende lijn zonder een
splitter ertussen, let ook op dat de telefoonlijn zo kort mogelijk is,
liever niet langer dan 50cm.
- Test, wanneer mogelijk, een ander modem. Mocht dit al getest zijn, dan
kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk om het
probleem verder te laten analyseren.
Mocht het probleem wel opgelost zijn met de eerste optie, dan is de kans
groot dat de bekabeling cq. de splitter verkeerd zijn aangesloten, of
dat deze defect zijn.
Mocht het andere modem de oplossing bieden dan is de kans groot dat uw
modem defect is. Indien u het modem van XS4ALL heeft ontvangen kunt u
dan contact opnemen met de helpdesk.
Met vriendelijke groet,
Charles
--
XS4ALL Helpdesk http://www.xs4all.nl/helpdesk/
Telefoon consumenten: 020-3987666 (helpdesk - optie 3)
Telefoon zakelijk; 020-3987656 (helpdesk - optie 3)
(http://www.xs4all.nl/helpdesk/contact)
Openingstijden helpdesk:
maandag t/m vrijdag 09:00-20:00
zaterdag en zondag 12:00-17:00
De man leest niet maar kwakt een standaard iets retour na weken ergens op de stapel te hebben laten leggen.
De laatste optie kan ik nog testen.
Wat ik gezien heb is dat bij het aloude Alcatel modem er 4 adertjes in het stekkertje wordt gebruikt voor de telefoon en modem.
In het nieuwe Fritzbox ding, zie ik na de splitter voor zowel het modem als de telefoon het gebruik van slechts 2 adertjes.
Hier klopt iets niet lijkt me.
Ik ga nu dus dan ook testen zoals die auto pilot helpdeskmedewerker suggereert, namelijk direkt een 4 aderig kabeltje tussen de Fritzbox en de direkte aansluiting zonder de vaste telefoon.
Als dat werkt ben ik nog niet blij, maar dan heb ik al 1 antwoord te pakken namelijk dat ze die Fritzbox splitter mogen opvreten.
Oja wordt vervolgd.