Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn oude toetsenbord, een oud modelletje trust met ultieme enter toets.
Toetsen bleven in ingedrukte stand hangen, waarschijnlijk door Q geweld en etensresten/opgedroogd koffie/bier, zoals het hoort.
Gisteren dus een nieuwe aangeschaft, een Sidewinder X6 van Microsoft.
Ik moet zeggen typen dat gaat heerlijk, de aanslag is toch wel beter dan mijn vorige toetsenbordje.
Mag ook wel met 4x de prijs van de trust...
Ik ging eigenlijk voor de Reclusa, ontwikkelt door MS en Razer, maar inmiddels is er een betere voor MMO's in de markt, deze X6 dus.
Beter omdat (en nu vloek ik in de kerk..) er 3x30 macro combinaties zijn te maken.
Bijzonder handig als je een MMO speelt zoals bijvoorbeeld WoW (daar is ie voor ontwikkeld btw) je kan bijv. spells met 1 knop uitvoeren, wat normaliter nog wel eens 4 of meer toetsen kunnen zijn.
Ook zit er een cruise control knopje op dat repeterende toetsengebruik overneemt. (lees onzinnig grinding gedoe waarbij je je vingergewrichten aardig kan vermoeien)
Voor First person shooters zijn die macro's niet echt handig, ik heb wat gerotzooid (en oooo wat voelde ik me weer vies) met het snel gooien van een flashgranaat en direkt daarna met een handgranaat in COD4.
Effect wel bekend, de flash vertraagt de mensen met wegkomen als er een handgranaat gegooid wordt.
Nou..............doe dat maar op de oude manier, gewoon met 2 functie toetsen, dat gaat beter hoor, ga maar weer achterover leunend in de stoel zitten, Q gebruikt nog steeds geen macro's in FPS hihi.
Er zit nog een los numeriek toetsenbordje aan vast dmv magneten, zowel links als rechts vast te zetten aan het qwerty bordje.
Handig voor als je linkshandig bent.
Ik ben gematigd tevreden over dit toetsenbord.
Yup het is ontwikkelt door pro gamers, maar ik kan momenteel geen toets meer vinden met COD4....wat een slaughterhouse hier nu.
Dit gaat weken/maanden kosten om weer te wennen, net zoals ik dat had bij de overgang naar razermuizen.
Hier nog een lekker leesbare review van GGL, toch geen onbekende in gamersland.
http://wire.ggl.com/news/review-microso ... -keyboard/
En een wat meer neutrale review van pcmagazine
http://pcmagazine.zdnet.nl/reviews/9428 ... -keyboard/
Sidewinder X6 toetsenbord van Microsoft
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Sidewinder X6 toetsenbord van Microsoft
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~