Gesplitte topic Lagproblemen met Hospital
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Als je het alleen bij hospital heeft pan, dan hoor je bij de helft van de AA spelers die dit ook zeggen te hebben.
De map vraagt het uiterste van de pc/server, hoe of wat weet ik niet precies, maar het is een heel veel gehoorde klacht.
Er zijn spelers met killer pc's die ook lagproblemen hebben met hospital.
De map is mooi, maar een maatje te groot lijkt wel voor de huidige technische stand van de pc's/servers.
Hoe het nu weer mogelijk is dat deze map door de beta tests is gekomen is me een raadsel.
Ik heb zelf niet zoveel last van lag, of ik weet gewoon niet beter.
Wel staat mijn comp in hospital op 800x600 met schaduwen uit en ook zonder de cube map filtering.
MInder eyecandy maar het werkt voor me.
Je had het ook even over 2 geluidskaarten, dat zal de zaak ook geen goed doen.
Andere programma's openzetten vraagt ook om probs, ook een veelvuldige gelezen opmerking in de tech forums
Ook weet ik niet hoe de linux versie zich houd met AA.
Draak heeft ook probs met AA gerelateerd aan de client versie van linux, misschien is het linux niet altijd zo super als gedacht, of is het porten niet helemaal lekker.
Ik denk dat we allemaal lag hebben, het is alleen zo dat we de map willen spelen omdat ie gewoon mooi is en de lag erbij nemen.
De map vraagt het uiterste van de pc/server, hoe of wat weet ik niet precies, maar het is een heel veel gehoorde klacht.
Er zijn spelers met killer pc's die ook lagproblemen hebben met hospital.
De map is mooi, maar een maatje te groot lijkt wel voor de huidige technische stand van de pc's/servers.
Hoe het nu weer mogelijk is dat deze map door de beta tests is gekomen is me een raadsel.
Ik heb zelf niet zoveel last van lag, of ik weet gewoon niet beter.
Wel staat mijn comp in hospital op 800x600 met schaduwen uit en ook zonder de cube map filtering.
MInder eyecandy maar het werkt voor me.
Je had het ook even over 2 geluidskaarten, dat zal de zaak ook geen goed doen.
Andere programma's openzetten vraagt ook om probs, ook een veelvuldige gelezen opmerking in de tech forums
Ook weet ik niet hoe de linux versie zich houd met AA.
Draak heeft ook probs met AA gerelateerd aan de client versie van linux, misschien is het linux niet altijd zo super als gedacht, of is het porten niet helemaal lekker.
Ik denk dat we allemaal lag hebben, het is alleen zo dat we de map willen spelen omdat ie gewoon mooi is en de lag erbij nemen.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- -=TROLLS=-Barticus
- ~GiantTroll~
Sinds 2.0 lijkt mijn pc wel een diesel. Als ik een server join dan moet ik eigenlijk het eerste kwartier in een hoekje gaan zitten want het is een en al glitches en freezes. Daarna is het weg en loopt hij normaal behalve op Hospital waar ik daarna ook nog wel eens tegen een glitch aanloop. Dit heb ik niet op bijvoorbeeld CSAR(dus wel als ik net binnenkom maar daarna normaal)Gisteren nadat ik uitlogde om van kant te wisselen begon het weer van voren af aan. Het maakte dus niks uit dat ik net een uur had gespeelt op Hospital, ik had weer een flink aantal minuten probs voor het weg ebde. Wat het veroorzaakt weet ik niet alleen weet ik wel dat ik totaal geen verschil merkte in het lager zetten van mijn settings. De problemen blijven gelijk en ik haal ook amper FPS winst.
Wat bart nu zegt geld ook voor mij. Mijn pc is ook net een diesel. Alleen als mijn pc dan al een tijdje (kwartiertje) op gang is, is het al wel beter dan vlak na het joinen, maar nog steeds niet speelbaar. (als ik bijvoorbeeld een hoek om kom dan sta ik even 5 sec. stil) Toen we laatst met zijn zessen op die map waren trok mijn pc het net (goed speelbaar dus), maar 20 spelers is te veel. Nu weet ik wel dat het probleem aan mijn tekort aan geheugen kan liggen maar toch is het idd vreemd dat ik er alleen last van heb in hospital in niet in bijv. CSAR. Ik heb mijn setteings op ultralow gezet en het hielp niks. Zelfs een resolutie lager bleek niet te helpen.
toch maar ff 256 MB RAM erbij kopen dan
toch maar ff 256 MB RAM erbij kopen dan
I will be back!!!
hmmz...
maybe that's because I'm a BOOMERANG!!!(and a DUCK)
BOOMerang[Salvation]
Ex-Troll...
hmmz...
maybe that's because I'm a BOOMERANG!!!(and a DUCK)
BOOMerang[Salvation]
Ex-Troll...
yep its heAAvy
ik heb er niet zoveel last van, ok beetje lag net zo als gisteren.
nu heb ik wel bijna alles wat ik kan verzinnen aangepast.
ramgeheugen via systemmanager 4 tijdens spel 414 Mb vrij van de 512Mb
sinds de laatste Catalist3.9 kan ik men gfx kaart niet meer OCen
(edit : clock speed is weer los gfx kaart is weer OC baar)
ik gebruik Powerstrip voor gamma aanpassing, OCen via deze werkt niet meer.
virtuele geheugen van 700 Mb naar 2000Mb gezet.
netspeed staat vast op 8000 werkt voor mij het best.
ini maxcachesize aangepast 3 x op 300Mb
in game gfx alles op full behalve world details
ik speel op 1024 standaard terug naar 600 leverd maar 5 a 10 fps op hospital. fps tussen 18 a 50 fps
AMD 1800
512Mb pc333
ati 9000 128Mb
naja misschien heb je er wat aan.
nu heb ik wel bijna alles wat ik kan verzinnen aangepast.
ramgeheugen via systemmanager 4 tijdens spel 414 Mb vrij van de 512Mb
sinds de laatste Catalist3.9 kan ik men gfx kaart niet meer OCen
(edit : clock speed is weer los gfx kaart is weer OC baar)
ik gebruik Powerstrip voor gamma aanpassing, OCen via deze werkt niet meer.
virtuele geheugen van 700 Mb naar 2000Mb gezet.
netspeed staat vast op 8000 werkt voor mij het best.
ini maxcachesize aangepast 3 x op 300Mb
in game gfx alles op full behalve world details
ik speel op 1024 standaard terug naar 600 leverd maar 5 a 10 fps op hospital. fps tussen 18 a 50 fps
AMD 1800
512Mb pc333
ati 9000 128Mb
naja misschien heb je er wat aan.
Last edited by gunnie nl on 14 Dec 2003 09:40, edited 1 time in total.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
- -=TROLLS=-Barticus
- ~GiantTroll~
Gisteren de client side effects maar weer eens uitgezet en dat leverde een aanzienlijke prestatie verbetering op. Ik heb nu zo goed als geen glitches en op een west server waar iedereen redelijke ping had liep Hospital als een zonnetje.Iets minder eye candy maar mis het totaal niet dus dat laat ik voorlopig maar weer uit.
Tips vind ik prachtig maar voor sommige dingen als
Fast write
Ini Maxcachesize
Virtueel geheugen hoger zetten.
ik wil dit wel maar waar doe je dat.
dus geef je een tip zeg er dan ook ff bij waar dit aangepast moet worden
we zijn niet allemaal ff goed met de pc
Fast write
Ini Maxcachesize
Virtueel geheugen hoger zetten.
ik wil dit wel maar waar doe je dat.
dus geef je een tip zeg er dan ook ff bij waar dit aangepast moet worden
we zijn niet allemaal ff goed met de pc
Last edited by Grandad on 12 Dec 2003 16:35, edited 1 time in total.
Thx mannuh voor de tips,
Ik heb een redelijke spec machine en zeker m'n grafischekaart die kan 't allemaal makkelijk trekken met alle details op de hoogste stand. Een oorzaak kan zijn dat m'n moederboard en processor de gegevens niet snel genoeg kunnen pompen naar m'n grafischekaart ookal staat ie al op 4x AGP in de bios. Maar dat is denk ik een beetje ver gezocht. Ik heb ook bijna prince of persia sands of time uitgespeeld, visueel een plaatje van een spel en daar draai ik zonder horten of stoten met alles op max op een resolutie van 1152x864.
De geluidskaarten is eerder waar ik 't moet zoeken denk ik want de lag lijkt samen te vallen met audio events, met andere woorden als er flink wordt geknald dan begint ie te stotteren. Da's nu net een beetje lastig in een shootout. Met 2 geluidskaarten bedoel ik dat ik een onboard realtek ac97 heb en een soundblaster live 1024. Normaliter gebruik ik de ac97 voor ts via m'n headsetje en de game loopt gewoon via de soundblaster en de boxen. Tot nog heeft dat altijd prima gewerkt. Alleen pas vanaf 2.0 is 't gezeik begonnen. Misschien wordt 't toch tijd voor een audigy kaart.
Ook heb ik laatst een beetje met m'n bios zitten rommelen, die heb ik nu weer gereset misschien dat, dat ook helpt. Ook heb ik de tweaktown guides doorgenomen en toegepast voor m'n systeem en voor AA. Ik ben nu ook met m'n netspeed settings aan 't experimenteren.
Bij de volgende traing zal ik kijken of 't heeft geholpen.
Ik heb een redelijke spec machine en zeker m'n grafischekaart die kan 't allemaal makkelijk trekken met alle details op de hoogste stand. Een oorzaak kan zijn dat m'n moederboard en processor de gegevens niet snel genoeg kunnen pompen naar m'n grafischekaart ookal staat ie al op 4x AGP in de bios. Maar dat is denk ik een beetje ver gezocht. Ik heb ook bijna prince of persia sands of time uitgespeeld, visueel een plaatje van een spel en daar draai ik zonder horten of stoten met alles op max op een resolutie van 1152x864.
De geluidskaarten is eerder waar ik 't moet zoeken denk ik want de lag lijkt samen te vallen met audio events, met andere woorden als er flink wordt geknald dan begint ie te stotteren. Da's nu net een beetje lastig in een shootout. Met 2 geluidskaarten bedoel ik dat ik een onboard realtek ac97 heb en een soundblaster live 1024. Normaliter gebruik ik de ac97 voor ts via m'n headsetje en de game loopt gewoon via de soundblaster en de boxen. Tot nog heeft dat altijd prima gewerkt. Alleen pas vanaf 2.0 is 't gezeik begonnen. Misschien wordt 't toch tijd voor een audigy kaart.
Ook heb ik laatst een beetje met m'n bios zitten rommelen, die heb ik nu weer gereset misschien dat, dat ook helpt. Ook heb ik de tweaktown guides doorgenomen en toegepast voor m'n systeem en voor AA. Ik ben nu ook met m'n netspeed settings aan 't experimenteren.
Bij de volgende traing zal ik kijken of 't heeft geholpen.
ac 97
Pan,
Q en ik hebben ook dat Ac 97 van realtec er in zitten, zit standaard op de MSI moederborden gebaken.
ik heb hem zelf met 4 speakers ( tis wel een 6.1 )en ik ben er goed tevreden over, wel regelmatig update dat spul natuurlijk.
in game heb ik hem op 64 channels staan en dit doet hij ook goed, mooi links rechts geluid, geen blind spots in de 360 deg.
dus of dit het problem is ik weet het niet.
je zou eens kunnen proberen net zo als ik alles over de Ac97 te laten lopen. ik heb soms TS, AAO en een muziekje op staan en geen probleem.
allee kijk maar eens.
(edit) eax(gwarf) trek die niet dan lagged die de tent uit misschien staat dit ergens aan?
Q en ik hebben ook dat Ac 97 van realtec er in zitten, zit standaard op de MSI moederborden gebaken.
ik heb hem zelf met 4 speakers ( tis wel een 6.1 )en ik ben er goed tevreden over, wel regelmatig update dat spul natuurlijk.
in game heb ik hem op 64 channels staan en dit doet hij ook goed, mooi links rechts geluid, geen blind spots in de 360 deg.
dus of dit het problem is ik weet het niet.
je zou eens kunnen proberen net zo als ik alles over de Ac97 te laten lopen. ik heb soms TS, AAO en een muziekje op staan en geen probleem.
allee kijk maar eens.
(edit) eax(gwarf) trek die niet dan lagged die de tent uit misschien staat dit ergens aan?
Last edited by gunnie nl on 12 Dec 2003 19:28, edited 1 time in total.
Gunnie,
Ik betwijfel of die AC97 van mij 6.1 is, nie genoeg gaatjes voor m'n surround sound speakers. Er zijn namelijk verschillende versies van de AC97 voor zover ik weet is die van mij gewoon 2 kanaals.
Drivers updaten doe ik regelmatig. Voor de MSI drivers is er zelfs een handig auto update tool dat ik regelmatig laat lopen. Mijn drivers zijn iig up to date.
Ik betwijfel of die AC97 van mij 6.1 is, nie genoeg gaatjes voor m'n surround sound speakers. Er zijn namelijk verschillende versies van de AC97 voor zover ik weet is die van mij gewoon 2 kanaals.
Drivers updaten doe ik regelmatig. Voor de MSI drivers is er zelfs een handig auto update tool dat ik regelmatig laat lopen. Mijn drivers zijn iig up to date.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Dit hoort eigenlijk hier niet thuis, de thread gaat over de moose-trolls training mensen, maar goed...
We moeten even met zijn allen af van het feit om te denken dat een killer pc een lagvrij AAO geeft.
Das een illusie.
Met versie 2.1 wordt het nog wel erger, ik kan me iets bij een introductie van de karma engine voorstellen. (als dat al doorgaat, ze willen vast niet iedereen wegjagen met pc lag)
Nog meer processor/databus/memory verkeer, mensen knijpen al de agp snelheid omdat de overige componenten van de comp dit niet kunnen bijhouden.
Het valt ook erg op dat niemand eigenlijk antwoord geeft in niet 1 forum over deze lag.
Ook de zogenaamde tweaksites niet, het echte probleem hebben ze niet aangeraakt daar, de broncode van AAO.
Dat is dus voorbehouden aan de developers, kan alleen via patches opgelost worden denk ik.
Gewoon mee leren leven denk ik en adapten.
Ik ga de thread splitten, dit hoort in een tech forum thuis.
We moeten even met zijn allen af van het feit om te denken dat een killer pc een lagvrij AAO geeft.
Das een illusie.
Met versie 2.1 wordt het nog wel erger, ik kan me iets bij een introductie van de karma engine voorstellen. (als dat al doorgaat, ze willen vast niet iedereen wegjagen met pc lag)
Nog meer processor/databus/memory verkeer, mensen knijpen al de agp snelheid omdat de overige componenten van de comp dit niet kunnen bijhouden.
Het valt ook erg op dat niemand eigenlijk antwoord geeft in niet 1 forum over deze lag.
Ook de zogenaamde tweaksites niet, het echte probleem hebben ze niet aangeraakt daar, de broncode van AAO.
Dat is dus voorbehouden aan de developers, kan alleen via patches opgelost worden denk ik.
Gewoon mee leren leven denk ik en adapten.
Ik ga de thread splitten, dit hoort in een tech forum thuis.
God provides, Men decides...