Ik verklaar.
Vooraf werd gezegd dat er grote aanpassingen zouden komen in deze driver update.
Nu is dat ook wel zo, maar helaas niet voor de casual gamer.
Grote aanpassing is wel het kunnen kiezen welk type catalyst je wilt draaien, de catalyst zoals je gewend bent of de catalyst APP versie.
De laatste heeft open CL als toepassing erbij.
Details waar je maar eens goed moet voor gaan zitten, het is vooral leuk als je een gloednieuwe ati kaartje hebt.
Voor de rest meer van hetzelfde.
Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan updaten door eerst de oude drivers eraf te halen (10.4a) en daarna na reboot ook nog even de driver sweeper van guru3d erover te laten gaan.
Daarna heb ik de 10.10 drivers geinstalleerd en eens gekeken hoe het systeem zich hield bij BC2.
Laadtijden waren weer als vanouds lang, dus ik heb de 10.10 vervangen voor de reeds beschikbare 10.10a drivers met direkt ook maar de 10.10a crossfire profiles.
Laadtijden weer oki en ook BC2 bleef stabiel, maar totaal geen winst qua fps.
Wel werd na een paar tellen het beeld roze... gekleurd.
Oorzaak was na wat gespit ook wel duidelijk geworden.
De heren ontwikkelaars hebben in deze 10.10 de kleuren temp. op 6600 graden kelvin gezet bij een nieuwe install.
Een EPIC fail in mijn ogen, aangezien we met (daglicht) 6500 graden kelvin draaien.
Je kan dit herstellen door in catalyst via preferences op restore factory settings te klikken.
Maar goed de toon was gezet, deze drivers zijn wederom een NO GO voor mij.
Reeds 6 updates zijn de drivers niet beter geworden, ATI laat nu wel een paar steken vallen zolangzamerhand.
Voor de BC2 spelers, hou je bij 10.4a met bijbehorende catalyst crossfire profile, speciaal voor BC2 gemaakt.