Ik had grote verwachtingen van deze 10.10 update van de catalyst drivers, maar kwam nogal roze uit....
Ik verklaar.
Vooraf werd gezegd dat er grote aanpassingen zouden komen in deze driver update.
Nu is dat ook wel zo, maar helaas niet voor de casual gamer.
Grote aanpassing is wel het kunnen kiezen welk type catalyst je wilt draaien, de catalyst zoals je gewend bent of de catalyst APP versie.
De laatste heeft open CL als toepassing erbij.
Details waar je maar eens goed moet voor gaan zitten, het is vooral leuk als je een gloednieuwe ati kaartje hebt.
Voor de rest meer van hetzelfde.
Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan updaten door eerst de oude drivers eraf te halen (10.4a) en daarna na reboot ook nog even de driver sweeper van guru3d erover te laten gaan.
Daarna heb ik de 10.10 drivers geinstalleerd en eens gekeken hoe het systeem zich hield bij BC2.
Laadtijden waren weer als vanouds lang, dus ik heb de 10.10 vervangen voor de reeds beschikbare 10.10a drivers met direkt ook maar de 10.10a crossfire profiles.
Laadtijden weer oki en ook BC2 bleef stabiel, maar totaal geen winst qua fps.
Wel werd na een paar tellen het beeld roze... gekleurd.
Oorzaak was na wat gespit ook wel duidelijk geworden.
De heren ontwikkelaars hebben in deze 10.10 de kleuren temp. op 6600 graden kelvin gezet bij een nieuwe install.
Een EPIC fail in mijn ogen, aangezien we met (daglicht) 6500 graden kelvin draaien.
Je kan dit herstellen door in catalyst via preferences op restore factory settings te klikken.
Maar goed de toon was gezet, deze drivers zijn wederom een NO GO voor mij.
Reeds 6 updates zijn de drivers niet beter geworden, ATI laat nu wel een paar steken vallen zolangzamerhand.
Voor de BC2 spelers, hou je bij 10.4a met bijbehorende catalyst crossfire profile, speciaal voor BC2 gemaakt.
10.10 drivers ATI een no-go area, je bent gewaarschuwd
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
10.10 drivers ATI een no-go area, je bent gewaarschuwd
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
Re: 10.10 drivers ATI een no-go area, je bent gewaarschuwd
InderdaadWaldow wrote:en daarom kies ik voor Nvidia :p
+++FEAR IS A MINDKILLER+++
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Alleen al discussies over nvidia vs ati kunnen hele forums vullen hoor.
Nvidia is echt niet zo uber als men wel zegt, ook daar stutter probs (nog nooit gehad met een ati trouwens), en het niet herkennen van sli etc etc.
Maar goed, inderdaad is AMD een bepaalde weg ingeslagen met hun drivers met betrekking tot het promoten van hun splinternieuwe reeks 6850 en 6870 kaartjes.
Daarop worden simpelweg de drivers ge-ent en zeker niet op fps winst en dergelijke voor de oudere kaarten.
Het enige wat ze een beetje doen is wat bugjes oplossen die optreden bij bepaalde spelletjes.
Ik heb wat nvidia forums afgelopen en feitelijk kun je gewoon de probs van nvidia gebruikers spiegelen aan die van de ati gebruikers.
Ook nvidia heeft wel een paar zeperts achter de rug hihi.
Ik kan alleen maar concluderen dat de keuze van een grafisch kaartje is gebaseerd op emotie en een soort misplaatste trouw. (geldt voor zowel ati als nvidia eh )
Neemt niet weg dat ik het verdom om tegen een roze scherm aan te kijken
Nvidia is echt niet zo uber als men wel zegt, ook daar stutter probs (nog nooit gehad met een ati trouwens), en het niet herkennen van sli etc etc.
Maar goed, inderdaad is AMD een bepaalde weg ingeslagen met hun drivers met betrekking tot het promoten van hun splinternieuwe reeks 6850 en 6870 kaartjes.
Daarop worden simpelweg de drivers ge-ent en zeker niet op fps winst en dergelijke voor de oudere kaarten.
Het enige wat ze een beetje doen is wat bugjes oplossen die optreden bij bepaalde spelletjes.
Ik heb wat nvidia forums afgelopen en feitelijk kun je gewoon de probs van nvidia gebruikers spiegelen aan die van de ati gebruikers.
Ook nvidia heeft wel een paar zeperts achter de rug hihi.
Ik kan alleen maar concluderen dat de keuze van een grafisch kaartje is gebaseerd op emotie en een soort misplaatste trouw. (geldt voor zowel ati als nvidia eh )
Neemt niet weg dat ik het verdom om tegen een roze scherm aan te kijken
Mn ati kaart heeft helaas kapotte shader pipes naar het schijnt.
Heb deze vervangen en vanwege alle driver crap het laatste jaar ben ik weer overgestapt naar nvidia
Heb deze vervangen en vanwege alle driver crap het laatste jaar ben ik weer overgestapt naar nvidia
I was born naked and screaming in an explosion of blood. I intend to die the same way.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Dit.....helpt mijn betoog niet Iban
grrr
grrr