refresh rate en FPS

Technical problems post them here
Post Reply
User avatar
Drakonen
~GrumpyTroll~
Posts: 999
Joined: 26 Aug 2002 21:24
Location: Amsterdam
Contact:

refresh rate en FPS

Post by Drakonen » 21 Oct 2002 11:15

Voor win 2k/xp gebruikers heb ik een handig tooltje gekregen van boran.

XP en 2K hebben allebei eht probleem dat de refresh rate in een spel niet hoger is dan 60hz, omdat dit de standaard refresh rate is, en windoos dat niet klakkeloos over neemt

zo kan je dus ook nooit boven de 60fps komen want je scherm kan niet hoger.
Al boeit dat een fps van 60+ niet, want dat zie je niet, maar de refreshrate maakt wel degelijk uit. 60hz is vermoeiend voor je ogen.

de tool:

http://www.pagehosting.co.uk/rf/

lees wel de bij gesloten instucties!!!!
Last edited by Drakonen on 21 Oct 2002 22:59, edited 2 times in total.
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

User avatar
Drakonen
~GrumpyTroll~
Posts: 999
Joined: 26 Aug 2002 21:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Drakonen » 21 Oct 2002 11:16

de propaganda:

RefreshForce universally and permanently fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem on ANY variation of graphics cards, monitors, or drivers!!! No messing around, no hassle, it WORKS and it's SIMPLE!


-Completely fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem
-Functions regardless of graphics card, and driver versions
-One-time execute, no reboot required, and no background program
-Ability to push Plug & Play monitor drivers over 85Hz
-Support for systems with multiple display adapters
-Automatic backup facility
-Sophisticated and unique display optimization technology
-Ability to actually lower refresh rates as well as increase them, if software causes display corruption

and...

It's freeware!
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Shifty
Posts: 89
Joined: 26 Aug 2002 21:34

Post by Shifty » 21 Oct 2002 20:22

uhm bij mij geeft ie altijd een fps van 140/150 aan klopt die weergave dan niet ofzo?
Image

User avatar
Drakonen
~GrumpyTroll~
Posts: 999
Joined: 26 Aug 2002 21:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Drakonen » 21 Oct 2002 22:21

nou dan gaat ie wel meer plaatjes maken... maar omdat je monitor ze niet laat zien is het weggegooide reken kracht (laat staan dat jij het kan zien)

v-sync helpt daar ook bij geloof ik
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

User avatar
troy
~LatexBunneh~
Posts: 162
Joined: 26 Aug 2002 20:00

Post by troy » 21 Oct 2002 23:35

dat tooltje is maar half zinvol
de matige fps ligt toch echt aan de codering van AA
ik heb uiteraard dat tooltje ook eens over mijn pc heen gejast zonder resultaat.
draak heeft half gelijk als hij zegt dat 60 fps of hoger niet meer waar te nemen is door het menselijk oog maar een fps van 100 op een 100mhz monitor verhoogt wel degelijk de performance van je systeem of je dat nu ziet of niet.

maar goed het tooltje
dat tooltje is nvrefresh en haalt eiglijk de max barriere van windows van 60 naar je max monitor instelling in je register.
maar gezien de uitgestrekte velden van de AA maps (kleine overschatting van de UT engine imho) zorgen voor de lage fps in AA.
laten we hopen dat in de toekomst dergelijke tooltjes overbodig worden en dat de game gewoon zich eens netjes aanpast aan de specs van de engine.

User avatar
Drakonen
~GrumpyTroll~
Posts: 999
Joined: 26 Aug 2002 21:24
Location: Amsterdam
Contact:

Post by Drakonen » 22 Oct 2002 11:34

tis meer een win 2k / xp probleem dan een engine probleem
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 309 guests