Voor win 2k/xp gebruikers heb ik een handig tooltje gekregen van boran.
XP en 2K hebben allebei eht probleem dat de refresh rate in een spel niet hoger is dan 60hz, omdat dit de standaard refresh rate is, en windoos dat niet klakkeloos over neemt
zo kan je dus ook nooit boven de 60fps komen want je scherm kan niet hoger.
Al boeit dat een fps van 60+ niet, want dat zie je niet, maar de refreshrate maakt wel degelijk uit. 60hz is vermoeiend voor je ogen.
de tool:
http://www.pagehosting.co.uk/rf/
lees wel de bij gesloten instucties!!!!
refresh rate en FPS
refresh rate en FPS
Last edited by Drakonen on 21 Oct 2002 22:59, edited 2 times in total.
I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]
de propaganda:
RefreshForce universally and permanently fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem on ANY variation of graphics cards, monitors, or drivers!!! No messing around, no hassle, it WORKS and it's SIMPLE!
-Completely fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem
-Functions regardless of graphics card, and driver versions
-One-time execute, no reboot required, and no background program
-Ability to push Plug & Play monitor drivers over 85Hz
-Support for systems with multiple display adapters
-Automatic backup facility
-Sophisticated and unique display optimization technology
-Ability to actually lower refresh rates as well as increase them, if software causes display corruption
and...
It's freeware!
RefreshForce universally and permanently fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem on ANY variation of graphics cards, monitors, or drivers!!! No messing around, no hassle, it WORKS and it's SIMPLE!
-Completely fixes the Windows 2000/XP refresh rate problem
-Functions regardless of graphics card, and driver versions
-One-time execute, no reboot required, and no background program
-Ability to push Plug & Play monitor drivers over 85Hz
-Support for systems with multiple display adapters
-Automatic backup facility
-Sophisticated and unique display optimization technology
-Ability to actually lower refresh rates as well as increase them, if software causes display corruption
and...
It's freeware!
I found my old sig!
dat tooltje is maar half zinvol
de matige fps ligt toch echt aan de codering van AA
ik heb uiteraard dat tooltje ook eens over mijn pc heen gejast zonder resultaat.
draak heeft half gelijk als hij zegt dat 60 fps of hoger niet meer waar te nemen is door het menselijk oog maar een fps van 100 op een 100mhz monitor verhoogt wel degelijk de performance van je systeem of je dat nu ziet of niet.
maar goed het tooltje
dat tooltje is nvrefresh en haalt eiglijk de max barriere van windows van 60 naar je max monitor instelling in je register.
maar gezien de uitgestrekte velden van de AA maps (kleine overschatting van de UT engine imho) zorgen voor de lage fps in AA.
laten we hopen dat in de toekomst dergelijke tooltjes overbodig worden en dat de game gewoon zich eens netjes aanpast aan de specs van de engine.
de matige fps ligt toch echt aan de codering van AA
ik heb uiteraard dat tooltje ook eens over mijn pc heen gejast zonder resultaat.
draak heeft half gelijk als hij zegt dat 60 fps of hoger niet meer waar te nemen is door het menselijk oog maar een fps van 100 op een 100mhz monitor verhoogt wel degelijk de performance van je systeem of je dat nu ziet of niet.
maar goed het tooltje
dat tooltje is nvrefresh en haalt eiglijk de max barriere van windows van 60 naar je max monitor instelling in je register.
maar gezien de uitgestrekte velden van de AA maps (kleine overschatting van de UT engine imho) zorgen voor de lage fps in AA.
laten we hopen dat in de toekomst dergelijke tooltjes overbodig worden en dat de game gewoon zich eens netjes aanpast aan de specs van de engine.