Hah nou glimmen.
Ik heb inderdaad wat fotootjes geschoten, niet echt heel speciaal, maar ik had wel wat hobbels te nemen om de boel in de El Diablo kast te proppen.

Hier de oude boel reeds "even" uitgeruimd.
Ik bespaar jullie maar de details van de enorme stofnesten en aanwezig ongedierte wat hier bij vrijkwam.
De rounded flatcables zijn historie, al had ik dat op dat moment niet eens door nog.
De 2 in raid 0 staande harde schijven heb ik er maar in laten hangen zo, die zijn ontkoppeld van raid 0 op het moment dat ze aangesproken gaan worden door mijn nieuwe moederbord.

Ja hier dus niet twee, maar drie grafische kaartjes.
Helemaal dezelfde 5770 met die mooie vapor-x koeling, maar toch ook weer niet.
De 5770 vapor-x is duidelijk doorontwikkeld, kijk maar naar de lengte van de twee "oude" kaartjes en de derde die ik er rechts naast heb gelegd.
De printplaat is gewoon 2-3 cm korter, ook minder componenten aanwezig op de print, alleen de vapor-x koeling is hetzelfde gebleven.
De bijgeleverde crossfire flatcable is 2cm langer, maar nu krijg je er maar 1 bij ipv 2.
Werking is exact gelijk gebleven.

Wisseling van moederbord, rechts het x48 gigabyte bord en links het nieuwe MSI P67 bordje.
Gelukkig klopte de dimensies van de diverse montage gaatjes van het moederbord, ik kon zo 1 op 1 dezelfde afstandbusjes gebruiken in de kastwand om te monteren.
Dit was ook het moment om even te slikken, kijk eens hoe ongunstig het onderste pci-e slot zit t.o.v. bijvoorbeeld de mb reset knop, de (auto overklok) OC genie II knop of de diverse aansluitingen voor front usb aansluitingen of front mic/headphone aansluitingen.
De laatste zitten linksonder, kan feitelijk niet ongunster.
Ik wist toen dat ik zondags middags thuisgekomen van de lanparty niet even snel online kon komen, ik zou probs krijgen met die onderste pci-e.

Owkee P67 bordje hangt erin, en jawel hierbij dus aangetoond dat de El Diablo case niet echt lekker matched met dit type bordje als je drie grafische kaartjes wilt installeren.
Dat moederbord hangt gewoon te laag bij de bodemplaat.

Hier een achteraanzicht, waarin je kan zie hoe laag wel niet dat derde pci-e slot hangt.
Ik heb het maar eerst even opgemeten hoe laag de derde kaart zou komen te zitten, nou heeeel heeeel laag....
Ik kon gaan zagen, hakken en dremelen aan de montagesloten aan de achterzijde, hele stukken metaal kon ik wegslopen om de derde kaart geplaatst te krijgen.
Ik heb het even afgetekend met stift en kraspen wat ik moest weghalen, bijna tot de tafel aan toe!
Ook het borgrekje met die m3? boutjes voor het vastzetten van je kaarten moest ik behoorlijk mishandelen.
Q met zijn gave tot technisch ongemak optima forma...

Na noeste arbeid eindelijk die drie grafische kaartjes erin.
Beetje jammer weer dat die crossfire flatcables zo gemonteerd moesten worden, ik had ze liever gewoon recht gehad.
Ik had voordat ik de derde grafische kaart monteerde wel even die OC genie II knop ingedrukt.
Ik kan er anders gewoon niet meer bij, dan maar continu overklokt, wie wil er feitelijk anders toch?
Ik had iets van 2mm ruimte over aan de onderzijde bij die onderste grafische kaart, gelukkig voor mij pakt die vapor-x koeler zijn lucht aan de (op deze foto) rechterzijde en smijt ie dat er weer via de exhaust aan de achterzijde uit.

Hier de spaghetti weer teruggehangen exclusief dus rounded flatcables, maar wel inclusief de sata 300/600 kabeltjes naar de hd's, de ssd (die ik maar in de floppydrive bay heb opgehangen) en naar de nieuwe dvd/br speler.
De laatste kon ik gaan kopen op koopzondag ivm het onbreken van IDE poorten op het moederbord.
Wounded vertelde me dat euvel al op de lan, dat hij dat probleem ook tegenkwam met zijn upgrade.
Mooi he 1000 W voeding, niet eens overkill vermoed ik.

Heugelijk moment.
PC geeft een teken van leven na de startknop te hebben ingedrukt.
Hier een plaatje bij het praatje.
De foto is gemaakt direkt na eerste start, ik had niet eens in de gaten dat ie aanging.
Niets te horen, die voeding is muisstil zeg.
De UEFI bios heet bij MSI click bios.
Grappig grafisch schilletje voor de bios, beetje spielerij.
Ik moet nog benchen, dat ga ik later op de avond even doen.
Een cpu-z dumpje:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1814024
Toch nog eventjes 2x een 3DMark11 bench (eerste keer was crossfire optie niet aangevinkt in de catalyst center)

Dat was zonder cf

Deze dus met crossfire aan.
Opmerking is wel dat ik de performance test deed in HD kwaliteit.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)