Upgrade woede slaat toe onder trollen, ditmaal bij Q II
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Re: Upgrade woede slaat toe onder trollen, ditmaal bij Q II
Ik heb de onderdelen inmiddels binnengekregen.
Helaas mist de 64bit versie van win 7 home premium.
Nu vroegen ze aan mij of ik een recentie wilde maken in tweakers.
Ehm ik ben de beroerste niet hoor, wil ik best wel doen, maar dan wel in het achterhoofd dat de levertijd met 7 dagen is overschreden en dat ik win 7 nu nog niet in bezit heb.
Eerst wel even wachten tot ik win 7 wel heb.....
Helaas mist de 64bit versie van win 7 home premium.
Nu vroegen ze aan mij of ik een recentie wilde maken in tweakers.
Ehm ik ben de beroerste niet hoor, wil ik best wel doen, maar dan wel in het achterhoofd dat de levertijd met 7 dagen is overschreden en dat ik win 7 nu nog niet in bezit heb.
Eerst wel even wachten tot ik win 7 wel heb.....
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- The_Wounded
een 2 sterren recentie?
Ah shit man, ja inderdaad wounded, zou ze dan ook niet veel meer geven dan 2 sterren.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Komt het toch nog goed.Je hebt helemaal gelijk, ik heb hier nog een Windows HP 64-bit UK die ik niet kan plaatsen bij onze openstaande bestellingen.
Ik zal het vandaag uiteraard zonder extra kosten naar u zenden. Ons excuus voor het ongemak, als het een beetje meezit heeft u het morgen in huis.
Met vriendelijke groet,
Nu even een recentie bedenken
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Eerste posting met nieuwe configuratie zoals boven beschreven.
Ik heb toch nog even op de valreep een nieuwe blueray/dvd brander kunnen aanschaffen.
Wounded bracht me tijdens de the party 9 lan al op het spoor, geen IDE eh, alleen maar SATA.
So be it.
Nu nog even de boel installeren en tunen, daarna massa's foto's.
Ik heb toch nog even op de valreep een nieuwe blueray/dvd brander kunnen aanschaffen.
Wounded bracht me tijdens de the party 9 lan al op het spoor, geen IDE eh, alleen maar SATA.
So be it.
Nu nog even de boel installeren en tunen, daarna massa's foto's.
- The_Wounded
lol datzelfde heb ik dus ook gehad moest toen snel naar de mediamarkt om een dvd brander te kopen
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Ja, vandaag was mediamarkt ook mijn vriendje Eric hehe.
Ik heb de plextor maar ingeleverd voor een Samsung.
Owkee weer snel (en snel is ie grauwlllll) dingen in orde brengen.
Ik heb de plextor maar ingeleverd voor een Samsung.
Owkee weer snel (en snel is ie grauwlllll) dingen in orde brengen.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Wederom iets erbij moeten halen ivm des functioneren van oude hardware.
Ik had een OEM versie soundblaster XFI insteekkaart, die me jaren van goed geluid heeft voorzien.
Helaas werkte het niet met mijn huidige configuratie met drie grafische kaarten. (alle pci-e lanes waren reeds bezet, dus geen enkel laantje over voor mijn arme xfi)
Ik heb de onboard sound geprobeerd van het moederbord, maar bah realtek HD blijkt niet van hetzelfde kwaliteit als xfi te zijn. das wel zeker.
Geluid was zachter en totaal geen 3D "awareness".
Vandaag dus maar een USB soundblaster xfi surround 5.1 pro gehaald met THX TruStudio Pro, die dat CSMM 3D van xfi nog beter laat klinken.
Ehm ik kan na een half dagje wel zeggen dat ik dit al veel eerder had moeten doen.
Geluid is alweer beter dan mijn oude xfi kaartje.
Ik kan nu ook de stemmen van de andere trollen via mumble wat helderder laten klinken, ze vallen wat beter op door de optie Dialog plus.
Voor een tientje of 7 ben ik wel weer onder de pannen met deze aanwinst.
PC is nu up and running.
Ik had een OEM versie soundblaster XFI insteekkaart, die me jaren van goed geluid heeft voorzien.
Helaas werkte het niet met mijn huidige configuratie met drie grafische kaarten. (alle pci-e lanes waren reeds bezet, dus geen enkel laantje over voor mijn arme xfi)
Ik heb de onboard sound geprobeerd van het moederbord, maar bah realtek HD blijkt niet van hetzelfde kwaliteit als xfi te zijn. das wel zeker.
Geluid was zachter en totaal geen 3D "awareness".
Vandaag dus maar een USB soundblaster xfi surround 5.1 pro gehaald met THX TruStudio Pro, die dat CSMM 3D van xfi nog beter laat klinken.
Ehm ik kan na een half dagje wel zeggen dat ik dit al veel eerder had moeten doen.
Geluid is alweer beter dan mijn oude xfi kaartje.
Ik kan nu ook de stemmen van de andere trollen via mumble wat helderder laten klinken, ze vallen wat beter op door de optie Dialog plus.
Voor een tientje of 7 ben ik wel weer onder de pannen met deze aanwinst.
PC is nu up and running.
foto? ik wil die 3 gfxen wel eens zien glimmen
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Hah nou glimmen.
Ik heb inderdaad wat fotootjes geschoten, niet echt heel speciaal, maar ik had wel wat hobbels te nemen om de boel in de El Diablo kast te proppen.
Hier de oude boel reeds "even" uitgeruimd.
Ik bespaar jullie maar de details van de enorme stofnesten en aanwezig ongedierte wat hier bij vrijkwam.
De rounded flatcables zijn historie, al had ik dat op dat moment niet eens door nog.
De 2 in raid 0 staande harde schijven heb ik er maar in laten hangen zo, die zijn ontkoppeld van raid 0 op het moment dat ze aangesproken gaan worden door mijn nieuwe moederbord.
Ja hier dus niet twee, maar drie grafische kaartjes.
Helemaal dezelfde 5770 met die mooie vapor-x koeling, maar toch ook weer niet.
De 5770 vapor-x is duidelijk doorontwikkeld, kijk maar naar de lengte van de twee "oude" kaartjes en de derde die ik er rechts naast heb gelegd.
De printplaat is gewoon 2-3 cm korter, ook minder componenten aanwezig op de print, alleen de vapor-x koeling is hetzelfde gebleven.
De bijgeleverde crossfire flatcable is 2cm langer, maar nu krijg je er maar 1 bij ipv 2.
Werking is exact gelijk gebleven.
Wisseling van moederbord, rechts het x48 gigabyte bord en links het nieuwe MSI P67 bordje.
Gelukkig klopte de dimensies van de diverse montage gaatjes van het moederbord, ik kon zo 1 op 1 dezelfde afstandbusjes gebruiken in de kastwand om te monteren.
Dit was ook het moment om even te slikken, kijk eens hoe ongunstig het onderste pci-e slot zit t.o.v. bijvoorbeeld de mb reset knop, de (auto overklok) OC genie II knop of de diverse aansluitingen voor front usb aansluitingen of front mic/headphone aansluitingen.
De laatste zitten linksonder, kan feitelijk niet ongunster.
Ik wist toen dat ik zondags middags thuisgekomen van de lanparty niet even snel online kon komen, ik zou probs krijgen met die onderste pci-e.
Owkee P67 bordje hangt erin, en jawel hierbij dus aangetoond dat de El Diablo case niet echt lekker matched met dit type bordje als je drie grafische kaartjes wilt installeren.
Dat moederbord hangt gewoon te laag bij de bodemplaat.
Hier een achteraanzicht, waarin je kan zie hoe laag wel niet dat derde pci-e slot hangt.
Ik heb het maar eerst even opgemeten hoe laag de derde kaart zou komen te zitten, nou heeeel heeeel laag....
Ik kon gaan zagen, hakken en dremelen aan de montagesloten aan de achterzijde, hele stukken metaal kon ik wegslopen om de derde kaart geplaatst te krijgen.
Ik heb het even afgetekend met stift en kraspen wat ik moest weghalen, bijna tot de tafel aan toe!
Ook het borgrekje met die m3? boutjes voor het vastzetten van je kaarten moest ik behoorlijk mishandelen.
Q met zijn gave tot technisch ongemak optima forma...
Na noeste arbeid eindelijk die drie grafische kaartjes erin.
Beetje jammer weer dat die crossfire flatcables zo gemonteerd moesten worden, ik had ze liever gewoon recht gehad.
Ik had voordat ik de derde grafische kaart monteerde wel even die OC genie II knop ingedrukt.
Ik kan er anders gewoon niet meer bij, dan maar continu overklokt, wie wil er feitelijk anders toch?
Ik had iets van 2mm ruimte over aan de onderzijde bij die onderste grafische kaart, gelukkig voor mij pakt die vapor-x koeler zijn lucht aan de (op deze foto) rechterzijde en smijt ie dat er weer via de exhaust aan de achterzijde uit.
Hier de spaghetti weer teruggehangen exclusief dus rounded flatcables, maar wel inclusief de sata 300/600 kabeltjes naar de hd's, de ssd (die ik maar in de floppydrive bay heb opgehangen) en naar de nieuwe dvd/br speler.
De laatste kon ik gaan kopen op koopzondag ivm het onbreken van IDE poorten op het moederbord.
Wounded vertelde me dat euvel al op de lan, dat hij dat probleem ook tegenkwam met zijn upgrade.
Mooi he 1000 W voeding, niet eens overkill vermoed ik.
Heugelijk moment.
PC geeft een teken van leven na de startknop te hebben ingedrukt.
Hier een plaatje bij het praatje.
De foto is gemaakt direkt na eerste start, ik had niet eens in de gaten dat ie aanging.
Niets te horen, die voeding is muisstil zeg.
De UEFI bios heet bij MSI click bios.
Grappig grafisch schilletje voor de bios, beetje spielerij.
Ik moet nog benchen, dat ga ik later op de avond even doen.
Een cpu-z dumpje:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1814024
Toch nog eventjes 2x een 3DMark11 bench (eerste keer was crossfire optie niet aangevinkt in de catalyst center)
Dat was zonder cf
Deze dus met crossfire aan.
Opmerking is wel dat ik de performance test deed in HD kwaliteit.
Ik heb inderdaad wat fotootjes geschoten, niet echt heel speciaal, maar ik had wel wat hobbels te nemen om de boel in de El Diablo kast te proppen.
Hier de oude boel reeds "even" uitgeruimd.
Ik bespaar jullie maar de details van de enorme stofnesten en aanwezig ongedierte wat hier bij vrijkwam.
De rounded flatcables zijn historie, al had ik dat op dat moment niet eens door nog.
De 2 in raid 0 staande harde schijven heb ik er maar in laten hangen zo, die zijn ontkoppeld van raid 0 op het moment dat ze aangesproken gaan worden door mijn nieuwe moederbord.
Ja hier dus niet twee, maar drie grafische kaartjes.
Helemaal dezelfde 5770 met die mooie vapor-x koeling, maar toch ook weer niet.
De 5770 vapor-x is duidelijk doorontwikkeld, kijk maar naar de lengte van de twee "oude" kaartjes en de derde die ik er rechts naast heb gelegd.
De printplaat is gewoon 2-3 cm korter, ook minder componenten aanwezig op de print, alleen de vapor-x koeling is hetzelfde gebleven.
De bijgeleverde crossfire flatcable is 2cm langer, maar nu krijg je er maar 1 bij ipv 2.
Werking is exact gelijk gebleven.
Wisseling van moederbord, rechts het x48 gigabyte bord en links het nieuwe MSI P67 bordje.
Gelukkig klopte de dimensies van de diverse montage gaatjes van het moederbord, ik kon zo 1 op 1 dezelfde afstandbusjes gebruiken in de kastwand om te monteren.
Dit was ook het moment om even te slikken, kijk eens hoe ongunstig het onderste pci-e slot zit t.o.v. bijvoorbeeld de mb reset knop, de (auto overklok) OC genie II knop of de diverse aansluitingen voor front usb aansluitingen of front mic/headphone aansluitingen.
De laatste zitten linksonder, kan feitelijk niet ongunster.
Ik wist toen dat ik zondags middags thuisgekomen van de lanparty niet even snel online kon komen, ik zou probs krijgen met die onderste pci-e.
Owkee P67 bordje hangt erin, en jawel hierbij dus aangetoond dat de El Diablo case niet echt lekker matched met dit type bordje als je drie grafische kaartjes wilt installeren.
Dat moederbord hangt gewoon te laag bij de bodemplaat.
Hier een achteraanzicht, waarin je kan zie hoe laag wel niet dat derde pci-e slot hangt.
Ik heb het maar eerst even opgemeten hoe laag de derde kaart zou komen te zitten, nou heeeel heeeel laag....
Ik kon gaan zagen, hakken en dremelen aan de montagesloten aan de achterzijde, hele stukken metaal kon ik wegslopen om de derde kaart geplaatst te krijgen.
Ik heb het even afgetekend met stift en kraspen wat ik moest weghalen, bijna tot de tafel aan toe!
Ook het borgrekje met die m3? boutjes voor het vastzetten van je kaarten moest ik behoorlijk mishandelen.
Q met zijn gave tot technisch ongemak optima forma...
Na noeste arbeid eindelijk die drie grafische kaartjes erin.
Beetje jammer weer dat die crossfire flatcables zo gemonteerd moesten worden, ik had ze liever gewoon recht gehad.
Ik had voordat ik de derde grafische kaart monteerde wel even die OC genie II knop ingedrukt.
Ik kan er anders gewoon niet meer bij, dan maar continu overklokt, wie wil er feitelijk anders toch?
Ik had iets van 2mm ruimte over aan de onderzijde bij die onderste grafische kaart, gelukkig voor mij pakt die vapor-x koeler zijn lucht aan de (op deze foto) rechterzijde en smijt ie dat er weer via de exhaust aan de achterzijde uit.
Hier de spaghetti weer teruggehangen exclusief dus rounded flatcables, maar wel inclusief de sata 300/600 kabeltjes naar de hd's, de ssd (die ik maar in de floppydrive bay heb opgehangen) en naar de nieuwe dvd/br speler.
De laatste kon ik gaan kopen op koopzondag ivm het onbreken van IDE poorten op het moederbord.
Wounded vertelde me dat euvel al op de lan, dat hij dat probleem ook tegenkwam met zijn upgrade.
Mooi he 1000 W voeding, niet eens overkill vermoed ik.
Heugelijk moment.
PC geeft een teken van leven na de startknop te hebben ingedrukt.
Hier een plaatje bij het praatje.
De foto is gemaakt direkt na eerste start, ik had niet eens in de gaten dat ie aanging.
Niets te horen, die voeding is muisstil zeg.
De UEFI bios heet bij MSI click bios.
Grappig grafisch schilletje voor de bios, beetje spielerij.
Ik moet nog benchen, dat ga ik later op de avond even doen.
Een cpu-z dumpje:
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1814024
Toch nog eventjes 2x een 3DMark11 bench (eerste keer was crossfire optie niet aangevinkt in de catalyst center)
Dat was zonder cf
Deze dus met crossfire aan.
Opmerking is wel dat ik de performance test deed in HD kwaliteit.
Ziet er cool uit joh 3 van die grafische kaarten
Maar jij hebt toch ook gewoon die gratis versie van 3dmark gebruikt voor die benchmark test? 3DMark 11 Basic Edition
Version 1.0.1.0? Ik heb ook de performance test gedaan, maar je hebt het over HD, maar ik kan nergens iets qua settings veranderen hoor. Dat kan alleen als je de basic versie upgrade en er dus voor betaald hebt.
Maar jij hebt toch ook gewoon die gratis versie van 3dmark gebruikt voor die benchmark test? 3DMark 11 Basic Edition
Version 1.0.1.0? Ik heb ook de performance test gedaan, maar je hebt het over HD, maar ik kan nergens iets qua settings veranderen hoor. Dat kan alleen als je de basic versie upgrade en er dus voor betaald hebt.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Niet normaal zoveel bijkomende kosten.
Gisteren knalde mijn diamondback 3D razer muis uitelkaar.
Het asje van de muiswieltje brak op diverse plaatsen terwijl ik net inlogde in BC2 voor de zondag avond trollen trip.
Ik kwam tot 1,4 minuut spelen en daarna zat het wieltje eerst muurvast en daarna lag ie zomaar los in mijn hand.
.......
Met pijn in het hart heb ik hem begraven.
Ik heb nu wegens end of life zijn van dit type muis (wat een woordspeling) een vergelijkbaar type gekocht bij cdromland.
Tis de meest gebruikte gamersmuis, de Razer Deathadder 3500Dpi.
Iets hoger dan de oude diamondback 3D, ook iets groter.
Er staat 2 jaar garantie op, dat gaat ie niet halen.
Muizen leven niet zo lang bij me, heb ik gemerkt.
Gisteren knalde mijn diamondback 3D razer muis uitelkaar.
Het asje van de muiswieltje brak op diverse plaatsen terwijl ik net inlogde in BC2 voor de zondag avond trollen trip.
Ik kwam tot 1,4 minuut spelen en daarna zat het wieltje eerst muurvast en daarna lag ie zomaar los in mijn hand.
.......
Met pijn in het hart heb ik hem begraven.
Ik heb nu wegens end of life zijn van dit type muis (wat een woordspeling) een vergelijkbaar type gekocht bij cdromland.
Tis de meest gebruikte gamersmuis, de Razer Deathadder 3500Dpi.
Iets hoger dan de oude diamondback 3D, ook iets groter.
Er staat 2 jaar garantie op, dat gaat ie niet halen.
Muizen leven niet zo lang bij me, heb ik gemerkt.
Bij jou moeten ze ook aan een touwtje ;P
Anders gaan ze het hele huis verkennen =P
Anders gaan ze het hele huis verkennen =P
- The_Wounded
Een muis heeft een staart!!
Zo'n nepperd zonder staart wil ik echt niet hebben.
Zo'n nepperd zonder staart wil ik echt niet hebben.