Mijn belangrijkste dilemma momenteel is of mijn oude OCZ Evostream power supply nog voldoende is om mijn nieuwe systeem van sap te voorzien. Hij geeft een max output van 720W. Ik heb al een paar van die bereken tooltjes bekeken en die geven me aan ongeveer 684W gemiddeld nodig te zijn met een ongeveer een volgend systeem:
Intel core I 7 waarschijnlijk een 2600
Crossfire 6970 2gb
8gb intern geheugen
Samsung spinpoint 5300rpm
SSD 120 gb
dvd speler/brander
paar case fans 120 mm
mogelijk 140 mm case fan
externe geluidskaart via usb
zou mooi zijn als hij mee kan, scheelt me weer ongeveer 150 euro voor een 1000W voeding maar ben watt huiverig of mijn power supply niet stiekem te zwaar belast gaat worden.
daarnaast vraag ik me af of het bij het interne geheugen de moeite waard is de meerprijs te betalen voor geheugen banken die op een hogere frequentie draaien of dat de prijs/kwaliteit tov de langere frequenties niet veel prestatie winst geeft.
Als laatste ben ik op zoek naar een kast die vooral erg stil moet zijn. Ik neig naar de Antec Performance one 183 maar misschien heeft iemand een betere optie. Ik wil een crossfire opstelling er iig lekker ruim in kunnen plaatsen gezien de benodigde airflow zonder dat het dus een krappe bedoeling wordt door de kaarten en kabels, maar hij moet vooral stil zijn.
Hebben jullie tips, ik hoor ze graag!
Alvast dank