Upgrade panic :P

Technical problems post them here
-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Upgrade panic :P

Post by -=TROLLS=-Barticus » 19 Aug 2011 16:17

Aangezien we nogal wat pc bouwers in ons midden hebben(geloof iedereen van ons..) zit ik even met een aantal vragen die ik heb ivm het nieuw te bouwen systeempje van me.

Mijn belangrijkste dilemma momenteel is of mijn oude OCZ Evostream power supply nog voldoende is om mijn nieuwe systeem van sap te voorzien. Hij geeft een max output van 720W. Ik heb al een paar van die bereken tooltjes bekeken en die geven me aan ongeveer 684W gemiddeld nodig te zijn met een ongeveer een volgend systeem:

Intel core I 7 waarschijnlijk een 2600
Crossfire 6970 2gb
8gb intern geheugen
Samsung spinpoint 5300rpm
SSD 120 gb
dvd speler/brander
paar case fans 120 mm
mogelijk 140 mm case fan
externe geluidskaart via usb

zou mooi zijn als hij mee kan, scheelt me weer ongeveer 150 euro voor een 1000W voeding maar ben watt huiverig of mijn power supply niet stiekem te zwaar belast gaat worden.

daarnaast vraag ik me af of het bij het interne geheugen de moeite waard is de meerprijs te betalen voor geheugen banken die op een hogere frequentie draaien of dat de prijs/kwaliteit tov de langere frequenties niet veel prestatie winst geeft.

Als laatste ben ik op zoek naar een kast die vooral erg stil moet zijn. Ik neig naar de Antec Performance one 183 maar misschien heeft iemand een betere optie. Ik wil een crossfire opstelling er iig lekker ruim in kunnen plaatsen gezien de benodigde airflow zonder dat het dus een krappe bedoeling wordt door de kaarten en kabels, maar hij moet vooral stil zijn.

Hebben jullie tips, ik hoor ze graag!

Alvast dank

:mrgreen:
A fun multiplayer game is something that is more of a product of passion, creativity and intelligence !
Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Re: Upgrade panic :P

Post by Child_of_Q » 19 Aug 2011 18:49

Over twee dingen kan ik wat zeggen.
Power supply, je kan niet genoeg stabiel vermogen hebben, elk modern moederbord vereist het.
720W is tegenwoordig niet al te veel meer, denk aan 1000W.

Geheugen op hogere frequentie gebruik je als je wilt gaan overklokken.
Je zegt al dat je zit te denken aan een I7-2600, dan wil je ook de power van zo'n cpu benutten.
Dat lukt alleen als je je moederbord tot grotere prestaties dwingt door bijv een auto overclock optie toe te passen.
Ik heb al eens een linkje gepost over het OC/snel geheugen prob.
Hier nog eens:
http://www.bit-tech.net/hardware/memory ... y-bridge/1
Je kan nog sneller geheugen nemen dan 1600mhz, maar qua performance zal het niet veel uitmaken, hooguit voor benchmarks, maar zeker niet voor games.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 21 Aug 2011 08:07

ik zou idd maar voor een zwaardere psu gaan bart,

je hangt 90% het vermogen eraan, hij zal op zijn minst warm er van krijgen.
dus de fan,s zullen wel draaien.
Image

Image

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 22 Aug 2011 12:36

Als je toch zo'n dure kast gaat halen, kun je ook kijken naar de Corsair 800d die heeft namelijk een heel mooi kabel managment systeem, ik heb zelf laatst voor een klant een systeem inelkaar gezet in de corsair 600t en dat werkt echt heel mooi weg, is ook nog ietwat goedkoper dan die antec performance in pricewatc.

Linkje naar tweakers review http://tweakers.net/reviews/1385/corsai ... aderd.html die waren er ook heel erg content mee.

Verder zou ik inderdaad voor 1000 wat gaan, en natuurlijk modulair zodat je alles nog mooier kan weg werken, en qua geheugen heb ik me ook aan 1600 gehouden, heb zelf ook wat artikelen gelezen op het internet en inderdaad wat Q zegt kwam daarin ook elke keer weer naar voren.
Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 22 Aug 2011 15:06

Bedankt Eric maar ik zal die Corsair niet kopen aangezien hij een groot raam heeft. Ik wil alleen een kast met geluiddemping verwerkt in de kast. Heb nu een Antec 900 en heb lang genoeg in een serverruimte gezeten :mrgreen: Wil nu een systeem dat als het even kan zo stil als mogelijk is(moet nu de tv harder zetten om het te kunnen verstaan en dan wordt de misses weer wakker nachts, gezeik gezeur, je snapt het wel :lol2: )

heb nu als alternatief ook een Nexus Edge gevonden, die kast lijkt mij ook wel wat en is iets goedkoper.
A fun multiplayer game is something that is more of a product of passion, creativity and intelligence !
Image

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 23 Aug 2011 17:24

Meer geheugen maakt meer uit dan sneller geheugen.
CAS latencies zijn vrijwel onzin om daar op te letten.
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 23 Aug 2011 17:27

EN Met 4 dimms ga je op dual channel zitten, de I7 kan tripple channel.
Je moet dus even kijken of je uberhaupt wel onder de bus snelheid heen blijft met je hoge MHZ dimms.
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 23 Aug 2011 19:17

Nog even een paar weetjes.
Als je gaat voor de I7-2600 zoals je zegt, dan is de overklokfunctie gelocked.
Ga je voor de I7-2600k dan kun je je comp wat sneller laten lopen door overklokken.(noem het van mijn part hypertrading)
Het spreekt voor zich dat de I7-2600 wat goedkoper is.

Het tripple channel voor de I7-2600 is deels waar, dit kan alleen met LGA1366 als platform, denk aan de wat oudere X58 reeks moederbordjes.
Bij de Sandy bridge moederbordjes praat je over het LGA1155 platform, hier wordt dual channel ondersteund.
Momenteel is Sandy brigde de norm binnen moederbordenland.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

e6r6i6c

Post by e6r6i6c » 23 Aug 2011 20:40

Child_of_Q wrote:Nog even een paar weetjes.
Als je gaat voor de I7-2600 zoals je zegt, dan is de overklokfunctie gelocked.
Ga je voor de I7-2600k dan kun je je comp wat sneller laten lopen door overklokken.(noem het van mijn part hypertrading)
Het spreekt voor zich dat de I7-2600 wat goedkoper is.

Het tripple channel voor de I7-2600 is deels waar, dit kan alleen met LGA1366 als platform, denk aan de wat oudere X58 reeks moederbordjes.
Bij de Sandy bridge moederbordjes praat je over het LGA1155 platform, hier wordt dual channel ondersteund.
Momenteel is Sandy brigde de norm binnen moederbordenland.
Yep de normale 2600 i7 heeft de multipliers gelocked de 2600K variant niet, met de stock cooler kun je hem met gemak overklokken naar 4.4ghz :D En als je een goede cooler eropzet kun je hem zelfs tot 5ghz of misschien wel nog extremer overclocken. Verder heeft de 2600 i7 idd ook hyper threading, maar dat heeft niks met overclocken te maken, maar door deze functie kan de procesor niet 4 maar 8 threads tegelijk aan, en word het dus als een 8 core gezien.
Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 25 Aug 2011 21:25

Allen bedankt voor de input :!: Zal nu zeker switchen naar een 2600K en een juist bord hiervoor. Zal ook een nieuwe voeding aanschaffen. Met de rest moet ik nog even worstelen :mrgreen:
Image

The_Wounded

Post by The_Wounded » 27 Aug 2011 09:27

Drakonen wrote:EN Met 4 dimms ga je op dual channel zitten, de I7 kan tripple channel.
Je moet dus even kijken of je uberhaupt wel onder de bus snelheid heen blijft met je hoge MHZ dimms.
De core I7 2nd range kent alleen dual channel.

Geheugen kan je beter met een hogere snelheid nemen zodat je de boost functies van de i7 2600K kan gebruiken. En ja je zal je PSU moeten vervangen.

En kijk hier ook eens, staan veel case reviews waar naar demping van geluid en koeling word gekeken http://www.silentpcreview.com/section9.html
Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 12 Sep 2011 14:05

Had momenteel een klein weekje mijn nieuwe setup draaien maar zit nu met een probleem. Gister gaf mijn mobo tijdens het booten aan dat er een fan failure was op mijn CPU fan. De fan draaide gewoon maar toch een melding. Ik moet op dat moment de bios in via F1. Mijn Asus P3P67 bord heeft 3 preset standen waaronder het bord kan draaien. Power save, normaal en extra power. Hij stond op extra power maar vanwege de fan failure zette ik de preset terug naar normaal. Hierna opslaan en afsluiten gedaan en sindsdien heb ik geen beeld meer maar blijft mijn monitor in powersave mode. Kom niet meer bij de bios.

Alles lijkt gewoon aan te slaan op moment van booten maar er is geen signaal. Ik heb hierna schijven, brander afgekoppeld maar probleem blijft.

Cmos jumper van 1en 2 naar 2 en 3 geplaatst(en weer terug) zonder resultaat. Batterij verwijderd van het mobo, hierna de jumper weer van 1/2 naar 2/3 gezet en weer terug zonder resultaat. Geen signaal.

Ik heb mijn vid kaart gestest in mijn oude kast en dan heb ik beeld. De nieuwe vid kaart van mijn vriendin in mijn nieuwe bak gezet maar blijft zelfde resultaat houden, powersave mode.

Ik vraag me nu dus af of ik sinds de reset een probleem met mijn mobo heb of misschien een probleem in mijn voeding.

Iemand enig idee?
Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 12 Sep 2011 16:56

NM, bord is overleden.
Image

Waldow

Post by Waldow » 14 Sep 2011 14:09

R.I.P. :?:
Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 14 Sep 2011 21:23

ja RIP. Met de RMA waren ze snel klaar bij Salland, nieuw bord is voor me besteld, hopelijk komt hij snel.
Image

Post Reply