Ben weer es wat aan het hannesen geweest met de pc en vond dat er veel teveel services op de achtergrond draaide terwijl ik AAO speelde.
Ik ga van de logica uit dat hoe minder dingen "aangezet" worden hoe stabieler de comp loopt.
Nu weten we inmiddels alles van stabiliteit en AAO, die zijn geen maatjes van elkaar, dus hier een mogelijkheid die instabiliteit wat te elimineren dmv een aangepaste config.
Ik ga uit dat zo ondehand de mensen wel het lef hebben gehad eindelijk eens die servicepack 2 te installen, niet zo mieterig manne als je het nog niet gedaan hebt, ik draai er ook mee.
Ik heb geleerd van een goeroe op dit gebied, de man is vreselijk om te zien, maar hij weet waar hij over praat, een gamer.
Naam is Black Viper.
Allereerst maak je een extra xp profile aan, verwar dit niet met het aanmaken van een extra user, das heel wat anders.
Profiles zorgen voor een andere opstart modus met andere XP services.
Users zorgen voor een andere gebruiker met dezelfde XP services.
Hier de link voor het aanmaken van profiles voor XP.
Eerst profielen aanmaken voordat je ook maar denkt aan sp2 tweaks, geen haarlemmerdijkjes.
http://www.blackviper.com/WinXP/xpprofiles.htm
Hier de link naar zijn site en naar het stukkie sp2 tweaks:
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Waar ik in trapte was dat ik de services aanpaste op de verkeerde manier, nl niet door in een bepaalde profiel te booten, maar alle profielen tegelijk in 1 sessie te doen.
Zodra je dat doet worden alle profielen tegelijk aangepast en das niet goed want je wilt een opstart modus als gamer en als bijv office gebruiker(ik noem maar wat)
Opstarten in een vers aangemaakte profiel en dan pas die services aanpassen naar persoonlijke voorkeur.
Ikzelf heb het aantal progjes weten te terug te brengen van 28 naar 13, ik wilde mijn lcd display met temperaturen/memory gebruik etc handhaven, dus ik had wat meer services nodig dan viper.
Hij zegt dat 8 services absoluut moeten om xp draaiende te houden, ik geloof hem direkt.
Nog even een waarschuwing:
Ik denk dat de manuals van Black Viper wel duidelijk zijn, zoniet dan is het zowiezo al niet zo verstandig dit te gaan doen.
Even goed laten doordringen wat ik nu zeg.
Multiple opstart configs voor XP sp2 ,als gamer of normaal
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Multiple opstart configs voor XP sp2 ,als gamer of normaal
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- [THDS]_Reelex
Hi Guys,
Ik heb vandaag toevallig die @#$% SP2 geinstalleerd. Eerst ff wat bluetooth software eraf gegooid want in SP2 zit'ie ingebakken.
Het verbaast me toch wel dat alles gewoon werkte. No problems what so ever till now. Nieuwe bluetooth software is zelfs beter als wat ik had. En de pop-up killer kan ik ook wel mee leven. AAO heb ik natuurlijk ook meteen getest en dat was ook geen probleem. Sterker nog......Er werd me zelfs gevraagd door de firewall of ik AAO geblokt wil hebben of niet........Mooi he?
Een tevreden klant.......
Reel
ps. Shit will happen later ( altijd toch ? ) but we'll deal with it.
Ik heb vandaag toevallig die @#$% SP2 geinstalleerd. Eerst ff wat bluetooth software eraf gegooid want in SP2 zit'ie ingebakken.
Het verbaast me toch wel dat alles gewoon werkte. No problems what so ever till now. Nieuwe bluetooth software is zelfs beter als wat ik had. En de pop-up killer kan ik ook wel mee leven. AAO heb ik natuurlijk ook meteen getest en dat was ook geen probleem. Sterker nog......Er werd me zelfs gevraagd door de firewall of ik AAO geblokt wil hebben of niet........Mooi he?
Een tevreden klant.......
Reel
ps. Shit will happen later ( altijd toch ? ) but we'll deal with it.
nee hier draait ook alles naar behoren Reelex.
was natuurlijk een beetje angst voor het onbekende.
maar hier staat het er al weer een maandje op denk ik.
als je kunt zien aan de posts hierboven zijn we er al weer aan het sleutelen aan die handel.
der zijn er een paar die probs hadden met die firewall maar das een kwestie van uitzetten, en die popup killer werdt ik ook zout van dus die is ook uit het raam gegaan
was natuurlijk een beetje angst voor het onbekende.
maar hier staat het er al weer een maandje op denk ik.
als je kunt zien aan de posts hierboven zijn we er al weer aan het sleutelen aan die handel.
der zijn er een paar die probs hadden met die firewall maar das een kwestie van uitzetten, en die popup killer werdt ik ook zout van dus die is ook uit het raam gegaan
- [THDS]_Reelex
Yep.....had de linkies al gevolgd zeg maar. Maar ik moet me daar nog maar ff niet aan wagen. Blacviper beschrijft het wel duidelijk btw. maar ik durf die stap nog niet te zetten. Al heeft Q wel een punt met al die zooi die maar op de achtergrond blijft draaien. Ik met m'n lappie zou daar toch niet slecht aan doen om deze materie uit te lopen...
Reel
Reel
http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm
Hier vind je alles over welke services je echt nodig hebt en welke niet...
suc6
Hier vind je alles over welke services je echt nodig hebt en welke niet...
suc6