wat zou jij doen als je een miljard zou winnen?
wat zou jij doen als je een miljard zou winnen?
ik denk dat ik alles weg zou geven aan goede doelen, zonder er ooit een woord over te reppen tegen iemand.
wat zouden jullie doen?
wat zouden jullie doen?
-
- ~BlingBling~
Alles weggeven? Waarom? Verdien je zelf niet wat leuks? Al is het maar een mooie vakantie oid?
Ik zou er vier dingen mee doen
1) Dingen kopen, met als belangrijkste een ander huis
2) Geld beleggen: geld maakt geld en een beetje geld in de toekomst is nooit weg
3) Geld weggeven: zowel aan mensen om mij heen die het verdienen en hard nodig hebben als aan goede doelen
4) Reizen, ervaringen opdoen
Misschien zou ik na een tijd een eigen bedrijf willen opstarten, maar in ieder geval niet direkt.
Ik zou er vier dingen mee doen
1) Dingen kopen, met als belangrijkste een ander huis
2) Geld beleggen: geld maakt geld en een beetje geld in de toekomst is nooit weg
3) Geld weggeven: zowel aan mensen om mij heen die het verdienen en hard nodig hebben als aan goede doelen
4) Reizen, ervaringen opdoen
Misschien zou ik na een tijd een eigen bedrijf willen opstarten, maar in ieder geval niet direkt.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Omdat dit bedrag zo buitensporig groot is.Alles weggeven? Waarom?
Geef je een deel weg, krijg je gezeik van je vrienden en familie
"Hoe kan je!?!"
"Je weet dat we een nieuwe auto nodig hebben"
"Je weet dat ik graag een wereldreis wil"
Nooit zal je meer weten of het om jou of je geld te doen is.
Tuurlijk, een leuk financieel extraatje is nooit weg, maar een miljard?
Hoe vaak wil je biefstuk eten? Ben je gelukkiger als je er niets meer in de wereld is dat onbereikbaar is? Ben je gelukkiger als Mart Visser je keuken dweiltjes ontwerpt? Kan je nog echt blij zijn met de kleine dingen? Kan je ooit nog voldoening vinden in het aanschaffen van dingen? (dingen waarvoor je nu moet sparen/overwerken bv)
- -=TROLLS=-Barticus
- ~GiantTroll~
Zou iki persoonlijk toch niet zoveel problemen mee hebben. Meeste zou ik investeren en natuurlijk ook een deel naar goede doelen.Nooit zal je meer weten of het om jou of je geld te doen is.
Tuurlijk, een leuk financieel extraatje is nooit weg, maar een miljard?
Hoe vaak wil je biefstuk eten? Ben je gelukkiger als je er niets meer in de wereld is dat onbereikbaar is? Ben je gelukkiger als Mart Visser je keuken dweiltjes ontwerpt? Kan je nog echt blij zijn met de kleine dingen? Kan je ooit nog voldoening vinden in het aanschaffen van dingen? (dingen waarvoor je nu moet sparen/overwerken bv)
Geld maakt niet gelukkig zeggen ze, maar het helpt toch wel om er niet constant aan te moeten denken.
De dingen die ik koop zou ik ook andere mee van laten genieten.
The girl who replies to the question "What do you want for Christmas?" with "If you loved me, you'd know what I want!" gets an Xbox. End of story.
-
- ~BlingBling~
Ik snap je gedachte / angst, en misschien ben ik heel naief, maar ik heb vertrouwen in het feit dat de mensen die echt belangrijk voor mij zijn nooit erom zullen zeuren. En de rest is het gewoon niet waard.ElektrA wrote:Omdat dit bedrag zo buitensporig groot is.Alles weggeven? Waarom?
Geef je een deel weg, krijg je gezeik van je vrienden en familie
"Hoe kan je!?!"
"Je weet dat we een nieuwe auto nodig hebben"
"Je weet dat ik graag een wereldreis wil"
Het heeft ook te maken met hoe je verder gaat. Ik denk dat ik me zou kunnen voorstellen dat mensen zich zouden storen aan decadedntie, dat simpelweg wel mogelijk is met dat geld. Een nieuw huis kopen zou voor mij belangrijk zijn, maar ik zou er niet meteen 1 kopen zoals je die in MTV Cribs wel ziet, met zwembad en basketbal veld. Ik zou gewoon een mooi, ruim appartement in R'dam kopen, en als luxe 1 kamer met pooltafel inrichten. Ja, dan heb ik wel meer dan de meeste mensen, maar ik sta niet zo astronomisch ver van hun verwijdeed dat dat gapende gat pijnlijk is.
Maar je hebt wel gelijk en eerlijk gezegd zou ik me misschien soms ook afvragen of het sommige (en dan met name de nieuwe mensen) in mijn leven niet te doen is om geld. Zeker omdat ik nu geen partner heb terwijl ik die wel zou willen hebben, en op dat moment waarschijnlijk uit die hoek plots wel aandacht is om alle verkeerde redenen.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Quote:
Nu is het pure speculatie natuurlijk en ik zou niet weten wat ik zou doen als ik het echt zou winnen/krijgen... komt ook door het feit dat ik niet de enige thuis ben
hehehe
Ik zou geen cent uitgeven, alleen maar tellen.
Kijk dat bedoel ik al.Alleen er al aan denken maakt q al zorgen over het tellen
- Tha_Burner
- ~TurboTroll~