Ik wil hierbij even wat alternatieve IRC clients laten zien.
mIRC
Laten we beginnen met mIRC zelf. Ik zocht een screenshot op de homepage, maar kon niets vinden. Khaled vind zijn eigen client waarschijnlijk te lelijk
Heerlijk simpel en saai.
Qua functionaliteit zit mIRC helemaal vol, en wat er niet in zit, is vast en zeker wel een script
mIRC is er alleen voor windows, met een zeurderige register me now. waar je aldoor die kop van de maker aan moet zien.
ikzelf heb deze client een hele tijd gebruikt. Ik kende het van binnen en buiten, maar vond het altijd ongebruils vriendelijk.het automatisch inloggen op channels is omslachtig, en de multi server functionaliteit lijkt er "ingehackt" aka vies.
Andere IRC clients dan mIRC
Andere IRC clients dan mIRC
Last edited by Drakonen on 14 Jul 2005 21:14, edited 1 time in total.
I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]
nummer 2
XChat
Mijn huige favoriet onder de grafische clients is momenteel xchat.
een screenshot voor deze client vinden was een eitje, en deze zijn blijkbaar niet bang voor het uiterlijk van hun client:
Hier zie je al een van de mooie features van deze client, je ziet de getinte windows wallpaper.
XChat zit net als mIRC vol met functionaliteit. Het instellen van een server om naar te connecten is een eitje. De bijbehorende commando's en kanalen zijn net zo makkelijk om in te stellen.
Deze client is mijn huidige favoriet onder de grafische clients. Omdat deze lekker simpel in gebruik is, voor bijna alle besturings systemen beschikbaar is, en gewoon.. er knap uitziet. Deze client werkt zeer lekker met meerdere servers.
www.xchat.org
windows versie: http://www.silverex.org/download/
XChat
Mijn huige favoriet onder de grafische clients is momenteel xchat.
een screenshot voor deze client vinden was een eitje, en deze zijn blijkbaar niet bang voor het uiterlijk van hun client:
Hier zie je al een van de mooie features van deze client, je ziet de getinte windows wallpaper.
XChat zit net als mIRC vol met functionaliteit. Het instellen van een server om naar te connecten is een eitje. De bijbehorende commando's en kanalen zijn net zo makkelijk om in te stellen.
Deze client is mijn huidige favoriet onder de grafische clients. Omdat deze lekker simpel in gebruik is, voor bijna alle besturings systemen beschikbaar is, en gewoon.. er knap uitziet. Deze client werkt zeer lekker met meerdere servers.
www.xchat.org
windows versie: http://www.silverex.org/download/
I found my old sig!
irssi
irssi
irssi verschilt veel van de vorige clients, aangezien het een text versie is, en geen grafische frontend heeft. maakt dit de client minder goed? minder gebruiks vriendelijk? ik vind van niet. op het moment is dit mijn favorite client.
screenshot
een screenshot van een text client.. dat kan...
een screenshot van hoe ik #trolls dagelijks zie. Simpel qua uiterlijk. eigenlijk doe je alles via text commando's op een slimme manier.
functionality
Qua functies zit het in irssi zeer goed. Natuurlijk ondersteund het multi server, op een heerlijke manier. De client is helemaal aanpasbaar aan eigen wensen. het is goed uit te breiden met extra scripts. (dmv perl)
En de mooiste functie vind ik zelf, omdat het een text client is, kan het op een andere computer draaien. Deze kan je ook door laten gaan als je de verbinding verbreekt met de 'sessie'. De client blijft dan gewoon door draaien. (met behulp van screen) (daarom zat ik 24/7 in het kanaal).
links
www.irssi.org voor al uw irssi stuff.
Vreemd genoeg werkt deze client ook onder windows (met behulp van cygwin.
irssi verschilt veel van de vorige clients, aangezien het een text versie is, en geen grafische frontend heeft. maakt dit de client minder goed? minder gebruiks vriendelijk? ik vind van niet. op het moment is dit mijn favorite client.
screenshot
een screenshot van een text client.. dat kan...
een screenshot van hoe ik #trolls dagelijks zie. Simpel qua uiterlijk. eigenlijk doe je alles via text commando's op een slimme manier.
functionality
Qua functies zit het in irssi zeer goed. Natuurlijk ondersteund het multi server, op een heerlijke manier. De client is helemaal aanpasbaar aan eigen wensen. het is goed uit te breiden met extra scripts. (dmv perl)
En de mooiste functie vind ik zelf, omdat het een text client is, kan het op een andere computer draaien. Deze kan je ook door laten gaan als je de verbinding verbreekt met de 'sessie'. De client blijft dan gewoon door draaien. (met behulp van screen) (daarom zat ik 24/7 in het kanaal).
links
www.irssi.org voor al uw irssi stuff.
Vreemd genoeg werkt deze client ook onder windows (met behulp van cygwin.
Last edited by Drakonen on 21 Jul 2005 01:20, edited 1 time in total.
I found my old sig!
mooi zin he.. ff verduidelijkengunnie nl wrote:yowh come again?:lange niet kloppende zin
omdat het een text client is, kan het op een andere computer draaien. Deze kan je ook door laten gaan als je de verbinding verbreekt met de 'sessie'. De client blijft dan gewoon door draaien. (met behulp van screen)
I found my old sig!