Nieuwe GEMALAN
- POwer$l@ve
-
- macendoes
- ~WijzeTroll~
oke gasten , efkes ter info:
in belgië heeft de politie weer een nieuwe hobbie
dus al die naar de lan party gaat zie dat er geen illegale bestanden op uw pc staan
want bij nen inval pakken die gasten uwen pc mee
in belgië heeft de politie weer een nieuwe hobbie
dus al die naar de lan party gaat zie dat er geen illegale bestanden op uw pc staan
want bij nen inval pakken die gasten uwen pc mee
dus gasten zijt een beetje voorzichtig en ziet dat uwen pc clean is voor ge gaat150.000 illegale bestanden in beslag geneomen in kruibeke
bla bla...politie(Computer Crime Unit)en lokale flikken binnengevallen op LAN-party,
blabla..20 man aanwezig op lan party op moment dat politie binnen viel
bla bla.. politie nam 15 pc's en 5 servers in beslag.
daarop werden 150.000 illegaal muziek- en filmbestanden gevonden voor een waarde van 75.000 euro aan ontduiking van auteursrechten.
De meerderjarigen riskeren een verwijzing naar de correctionele rechtbank wegens heling en informaticabedrog.
de minderjarigen worden doorverwezen naar de jeugdrechter.
- -=TROLLS=-Barticus
- ~GiantTroll~
Zag dat inderdaad nu ook staan op Tweakers, gevaarlijke bezigheid die lanparties, veul te gevaarlijk, ik ga er maar niet heen.
Belgische politie valt opnieuw binnen bij lan-party
Door Wouter Tinus - zondag 19 maart 2006 - 14:14 - Bron: HLN - Submitter: varkman - Views: 49.664
Bij een lan-party in het Belgische plaatsje Bazel kreeg men afgelopen zaterdagochtend om 9:30 onverwacht bezoek van de politie. Op het relatief kleine feestje (40 man) werden volgens de Computer Crime Unit ongeveer 150.000 illegale bestanden aangetroffen, goed voor 75.000 euro aan ontdoken auteursrechten. Op de website van organisator The Others staat te lezen dat 'alles' in beslag is genomen. De crew - in het dagelijks leven overigens een Counterstrike-clan - noemt de inval overdreven, maar justitie neemt de zaak wel hoog op: meerderjarige aanwezigen lopen het risico om berecht te worden wegens heling en informaticabedrog, en de minderjarigen worden doorverwezen naar de jeugdrechter. De jongste deelnemer was 11 jaar oud.
Het is onduidelijk waarom de politie juist deze samenkomst koos om te controleren. In de zomer van vorig jaar was er ook een inval tijdens een lanparty in Gent, maar die waren zo slim geweest om expliciet reclame te maken voor het downloaden van warez. Voor zover wij op dit moment na kunnen gaan is dat bij de promotie van deze lan niet gebeurd. Hoe dan ook hebben de gamers kwaad gereageerd; ze vragen zich vooral af waarom men wel een kleine vis pakt, maar de grotere evenementen links laat liggen. Ook beweren ze dat het niet duidelijk is wat wel en niet mag.
Belgische politie valt opnieuw binnen bij lan-party
Door Wouter Tinus - zondag 19 maart 2006 - 14:14 - Bron: HLN - Submitter: varkman - Views: 49.664
Bij een lan-party in het Belgische plaatsje Bazel kreeg men afgelopen zaterdagochtend om 9:30 onverwacht bezoek van de politie. Op het relatief kleine feestje (40 man) werden volgens de Computer Crime Unit ongeveer 150.000 illegale bestanden aangetroffen, goed voor 75.000 euro aan ontdoken auteursrechten. Op de website van organisator The Others staat te lezen dat 'alles' in beslag is genomen. De crew - in het dagelijks leven overigens een Counterstrike-clan - noemt de inval overdreven, maar justitie neemt de zaak wel hoog op: meerderjarige aanwezigen lopen het risico om berecht te worden wegens heling en informaticabedrog, en de minderjarigen worden doorverwezen naar de jeugdrechter. De jongste deelnemer was 11 jaar oud.
Het is onduidelijk waarom de politie juist deze samenkomst koos om te controleren. In de zomer van vorig jaar was er ook een inval tijdens een lanparty in Gent, maar die waren zo slim geweest om expliciet reclame te maken voor het downloaden van warez. Voor zover wij op dit moment na kunnen gaan is dat bij de promotie van deze lan niet gebeurd. Hoe dan ook hebben de gamers kwaad gereageerd; ze vragen zich vooral af waarom men wel een kleine vis pakt, maar de grotere evenementen links laat liggen. Ook beweren ze dat het niet duidelijk is wat wel en niet mag.
Daar houdt de politie in ons apenland zich dus mee bezig: jonge gasten die films en liedjes downloaden een proces aansmeren. Maar ondertussen blijven prostitutie, drugstraffiek, witteboordcriminaliteit, pedofilie wel onaangepakt.
Mijn pinkje vertelt me dat 95% van die idioten zelf illegaal materiaal gebruikt.
Mijn pinkje vertelt me dat 95% van die idioten zelf illegaal materiaal gebruikt.
"Life is meaningless. It is in death that we are truly tested."
- Highlord Mograine
- Highlord Mograine
-
-
lo iedereen,
ben ik weer e
het is bijna zover en misschien is het eens slim als wij al een beetje dingen afspreken ivm meetingpoint, vervoer van sommige mensen?
Ik zal nog even de compo's op een rijtje zetten.
deze zijn: *BF2
*UT2004
*Farcry
*Trackmania Nations
*CSS
Vergeet vooral geen headset meetebrengen want we zullen ts2 draaien. ik weet nog niet goed of ik laptop ga meebrengen voor dit op te draaien ofdat we het op de zwaarste pc gaan doen.
Gelieve al een beetje te responsen zodat wij hier ook kunnen beginnen met te organiseren.
Greetz
ben ik weer e
het is bijna zover en misschien is het eens slim als wij al een beetje dingen afspreken ivm meetingpoint, vervoer van sommige mensen?
Ik zal nog even de compo's op een rijtje zetten.
deze zijn: *BF2
*UT2004
*Farcry
*Trackmania Nations
*CSS
Vergeet vooral geen headset meetebrengen want we zullen ts2 draaien. ik weet nog niet goed of ik laptop ga meebrengen voor dit op te draaien ofdat we het op de zwaarste pc gaan doen.
Gelieve al een beetje te responsen zodat wij hier ook kunnen beginnen met te organiseren.
Greetz
-
- POwer$l@ve
-
-
ok jongens nu is het echt bijna zover en jah ik zal maar is de laatste briefing geven van mijn kant zeker
Owkeej we zijn met 8 mensen die deelnemen aan deze lan alle jah in ons team e
jah de compo's weten jullie al en we zullen speciaal voor Q die BF2 beker proberen te halen e. Een oude bekende is ook van de partij en dat is Feraldo hij is nog altijd in topvorm dus je mag je aan iets verwachten.
De Benodigdheden:
pc
games
scherm
headset (speakers zijn verboden)
netwerkkabel
en jah wij gaan zoals altijd onze drankvoorraad op voorhand halen. laat maar weten wat jullie zoal willen drinken en we zullen het meebrengen e.
Greetz
Owkeej we zijn met 8 mensen die deelnemen aan deze lan alle jah in ons team e
jah de compo's weten jullie al en we zullen speciaal voor Q die BF2 beker proberen te halen e. Een oude bekende is ook van de partij en dat is Feraldo hij is nog altijd in topvorm dus je mag je aan iets verwachten.
De Benodigdheden:
pc
games
scherm
headset (speakers zijn verboden)
netwerkkabel
en jah wij gaan zoals altijd onze drankvoorraad op voorhand halen. laat maar weten wat jullie zoal willen drinken en we zullen het meebrengen e.
Greetz
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Mocht er een volgend jaar weer zoiets aankomen, dan geen gedoe met dat bad. gebeuren meer aub.POwer$l@ve wrote:Het begint om 9 uur, maar we hoeven er natuurlijk niet om 9 uur te zijn.
Ik neem aan dat lucifer 3 plaatsen voor ons vrij kan houden.
Ik was van plan om om een uur of 8 in veldhoven te zijn.
N!co zal wel bij mij slapen van vrijdag op zaterdag zodat hij niet nog vroeger op hoeft te staan.
BTW, Lucifer,
wij spelen als -=TROLLS=- maar de volgende namen spelen die met ons mee?
bad. Lucifer
bad. Tornado
bad. Xeno
bad. Feraldo
bad. Hawk
bad. Jojodep
bad. Nico
bad. Powersl@ve
bad. Pyromani
Of wat wil bad. zeggen???
Doe me een lol en speel onder je echte tag dan.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
-