Forum stuk?

Technical problems post them here
Post Reply
Pyro

Forum stuk?

Post by Pyro » 21 May 2006 03:02

Ik merk de laatste paar dagen regelmatig dat je overdag het forum niet op komt...
Zo tegen 00.00 - 02.00 gaat het wel weer goed, enig idee waaraan het ligt?
De melding is dat de tabel van de sessie vol zit, maar bij mijn weten zit daar geen limiet op...
Blijkbaar zit er toch iets scheef?
Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 21 May 2006 10:03

hah het is niet zo dat het forum de laatste dagen wel of niet opkomt.
Het is zo dat het forum vrijdag helemaal niet opkwam, maar deze melding gaf:
phpBB : Critical Error

Error creating new session

DEBUG MODE

SQL Error : 1114 The table 'forum_sessions' is full
Forum zegt het zelf al.
Er zit blijkbaar een limiet op het aantal automatische inlogsessies van geregistreerden, bij ons iets van 660.
De laatste tijd krijgt elke phpbb forum nogal wat bezoek van een bepaald soort botje dat zichzelf registreert onder een fake naam, blijkbaar om identiteiten te harvesten van andere geregistreerden.
Een pest waar je alleen door drastische maatregelen iets tegen kan doen.
Dit heb ik gedaan voor nu aangezien deze storing de eerste keer is opgetreden (dit soort kennis is gewoon te googlen gelukkig ;) Draak zei in irc voor de vuist weg al dat ik de sessies moest spuien...)
backup your database
- phpmyadmin --> click on the database name (below "home") --> scroll down to "View dump (schema) of database". Mark all tables (or only the table forum_sessions) in the list. Check "structure and data". Check "add drop tables" , "complete inserts" and "save as file" (you may use compression, but if your database is pretty big, you will probably get a timeout).

2) phpmyadmin --> click on the name of the database (below "home") --> main frame --> mark the checkbox next to forum_sessions, scroll down: drop down menu: select "empty" (NOT DROP!)
Kep gewoon de rij met forumsessies geleegd in de tabel, probleem weg.
Ik kan er een stukje code extra inzetten, zodat ie bij een aantal sessies automatisch reset, maar ik wil niet teveel modden ivm updates.
Problem fixed dus vooralsnog.
Om het forum wat minder sloom te houden heb ik ook voor de gelegenheid wat extra rijtjes geleegd, nl de lijst van de search functie van dit forumpje, liep al in de 13 mb ofzo.
Onnodig.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Pyro

Post by Pyro » 21 May 2006 11:00

True ;)
Helaas werkt de search functie dan helemaal niet meer maar die heb je toch bijna nooit nodig ;)
Een andere mogelijkheid tegen het auto registreren is de code aan te zetten.
Dan moet je een stukje overtypen van een plaatje.
Werkt erg goed tegen bots!
Image

Post Reply