Het moest er maar es van komen, een bezoek aan een groot opgezette LAN party, zoals wel vaker met dit soort zaken werd ik er heengeduwd door mijn wederhelft. Het werd dus Drome 13 met als reden, ze wilde wel eens een paar daagjes rust.....even geen Q gebral aan tafel.
Rit en aankomst.
Planning was dat de Belgen met elkaar mee zouden rijden en ook dat de Nederlandse delegatie met elkaar zouden meerijden, ikzelf ging apart uiteraard, je bent CL of niet eh, beetje status .
Ik zag de 7e juli 's morgens rond een uur of 10 de Belgen al uitloggen in irc, die gingen dus al onderweg naar Nijmegen naar het Nederlandse deel.
Ikzelf vond het veel te vroeg, de Drome zou pas rond 18.00uur geopend worden en de rit zou volgens de route planner 2 uur duren, ik vertrok dus rond half 4.
De ritten waren voor iedereen een debacle, even goed in het tijdtraject plaatsen.
Ik reed na 3 kwartier net voor bij Zaandam, een plaats 30 km van mijn woonplaats Alkmaar, reden files....tot zover dus die planning mijnerzijds....
Ik kreeg een smsje onderweg van ik dacht Pyro die zei dat ik nog wel even kon wachten met wegrijden omdat Teammate pas rond half 6 zou arriveren bij de Ned delegatie. Ik reed na 2 uur ergens wederom in de file bij Amersfoort toen ik nogmaals een sms'sje kreeg ditmaal van Poweslave met de mededeling dat de Belgen ietwat uit koers waren geraakt en zowat in Zeeland terecht waren gekomen....Hij ging ze maar halen/loodsen naar Nijmegen.
Ik arriveerde na 4 uur in Hengelo, compleet afgeknoedeld door het fileleed en ik belde maar even op naar Pyro om te zeggen ik al gearriveerd was bij het zone 2 bord. Pyro wist doodleuk te vermelden dat ze halverwege onderweg waren naar Hengelo inclusief de toeristen uit Belgie, het zou nog wel een 50 minuten duren volgens de routeplanner, ik wist ze te vermelden (gniffel) dat ze een file zouden tegen komen bij Hengelo. Bij aankomst was het dus zo dat de Belgen een hele dag in de auto moeten hebben gezeten en dat met nog 48 uur non stop gamen voor de boeg...ga er maar aan staan.
Na het rituele handjesschudden, highfive geklap en "give me some skin" (we lebberden elkaar wel weer lekker af heren...gelijk goed opgefrist) kwam Powerslave met de bestelde Trollen T-shirts op de proppen die gelijk werden aangetrokken.
Bij sommige zat ie ehm als gegoten, vooral bij Feraldo omsloot hij uitstekend, heel knap dat ie hem tot aan zijn broeksriem kreeg. Daarna gingen we inchecken en gingen we onder het genot van een loeiharde housebeat naar onze tafel. Jojodep had er direkt zin in, dat housebeat maakte dat hij bijna schuim op de mond kreeg van de adrenaline, zo was hij aan het huppelen, wild met armen zwaaiend en onderwijl ook nog even zijn pc installerend, apart iets zo'n dikdik belg in actie. We waren net klaar met installeren toen een of andere idioot al het licht uit deed in de hal, kep verdomme 2 dagen in het donker bij gasten moeten zitten die zich trollen noemen, das pas afzien, wat een handtastelijkheden.
De vrijdag avond zelf was een aftasten van wat er allemaal gaande was in die hal, dat loog er niet om. Temperatuur was rond de 32 graden, een lekker vochtige omgeving door al die mensen ook, heerlijk vertoeven als je het op tv zou zien, het was dus een hete hel daar.(lang leve de meegebrachte ventilator!!!) Alles was aanwezig, een kroeg, een speelhal met bijzonder interesante speelkasten....kep memorie gespeeld door plekjes aan te wijzen bij open getrokken blote meiden, sry El....ik moest wel. Een eettent volgens het macdonald systeem, duurde alleen veel langer uiteraard, geen Amerikaanse efficiency te bekennen. Een filmzaal waar werkelijk de meest nieuwe films werden gedraaid van SAW 2 t/m Jarhead. Een slaapzaal zo groot als een voetbalveld, geheel verduisterd, Teammate kon gewoon niet wachten met alvast even te gaan slapen, hij heeft het record van ons allemaal qua uren.
Nadat Lucifer even in 5 seconden... in mijn pc achtereenvolgens Ventrilo, Drome irc, FTP adresjes en nog wel meer dingen had aangepast, (ik moest even naar de toilet zijn geweest want toen ik terugkwam had die
rooie duivel het al geflikt!) kon ik als volwaardige Troll meedoen met al die andere idioten op dat festival. Powerslave was onze rots in de organisatorische branding, hij schreef ons in in de BF2 8 vs 8 compo en ook in de 4 vs 4 infantery. Regelde ook "even" het contact met de tegenstanders op uitstekende wijze en speelde nog admin tijdens de wars ook, een echte WA. We waren even weg om iets te gaan eten en toen we terugkwamen bleken mensen diverse extra utp kabeltjes getrokken te hebben naar een andere tafel, met als resultaat een omgevallen limonadefles van Power die weer snel overeind was gezet.
Gevolg voor mij die aan de overkant zat van PS, een volgespatte en heel kleverige monitor (kreeg het ding de volgende zondag bijna niet meer van tafel, wat een plakkracht), kabels waaronder de 230v stekkerdoos, waar het limonade uitliep en een drijfnatte externe harddisk als toetje.
Alles doet het nog gelukkig pfff. Diverse mensen trachtte daarna nog wat slaap te vatten, alleen ikzelf en Feraldo hielden het uit aan tafel tot de volgende dag, wat kan een nacht lang duren met die hitte.
Zaterdag, poule dag.
In de 8vs8 compo waren zo uit het hoofd 18 clans vertegenwoordigd, in 4 poules, waarvan wij in een poule zaten met Team-ff, Conclave en een niet meer naar voren te halen clan, iets met DGB ofzo.
We verloren vrijwel kansloos van Team-ff, de latere nr2 in de 8 vs 8 compo, maar wonnen van Conclave en kregen forfait wegens tijdgebrek van die derde clan die ik nogmaals maar DGB zal noemen.
We waren door in de poule in ieder geval als nr2, richting playoffs.
Op dat moment kwam Barticus langs om ons morele steun te verlenen, de kwajongen liep zo langs de bewaking zonder ook maar een euro betaald te hebben. Ik vraag me nu nog af hoe ze hem met zijn 2+ m lengte over het hoofd hebben gezien, duidelijk een uitstekend verlopen infiltratiepoging waarvoor hulde. Tijdens de playoffs moesten we tegen de Desert Rabbits clan, die hadden net iets meer technisch/tactisch inzicht dan wij wat resulteerde in een 303 - 301 score voor hun, godv!! das 1 kill manne... Een overrompelingstactiek in ronde twee kregen ze wel voor de kiezen, score 195-0 hehehehe, ze stonden minuten lang te knipperen met hun ogen. Anyway zij door naar de kwartfinale, wij niet meer. Wij kregen nog een loser herkansing tegen Quickpulse rond 01.00 uur die we wel met beide handen aanpakte, we wonnen hem. We stonden toen dan ook in de 8ste finale voor zondag.
De andere klasse, de 4 vs 4 infantery begon rampzalig voor ons, tegen de NwA clan, een clan van discutabel allooi zo bleek. Ik heb nog nooit poppetjes zo zien lopen zullen we maar zeggen en springen en platleggen en dan met 1 schot iemand neerleggen riekt naar "gereedschap". Niet te bewijzen uiteraard, geen Punkbuster aanwezig, maar andere clans klaagde ook over dit stelletje. Tweede wedstrijd was tegen de Lego-lan clan die we wonnen op karakter, onze trainingen op karkand sleepte ons er doorheen, puur op ervaring wonnen we. De derde wedstrijd tegen de MR2 clan was snel beslist door gebruik van wat ik nogmaals onze overrompelings tactiek noem, score van 183-0 heren in de eerste ronde, ze hadden net tijd om hun broodkruimels van hun gezichten te vegen. Ook hier dus door naar de playoffs welke ook nog even op de zaterdagavond zelf werd afgewerkt, ja we hadden het druk.
Ditmaal tegen de Skunks clan, Nederlands sterkste clan momenteel en dat bleek ook wel, het was zo over in Masthuur, war duurde 1 ronde ipv 2 omdat we niet weer met dit soort gedoe om wilde gaan zoals bij de NwA.
Alle truukjes waren ook hier weer aanwezig, het opspringen/duiken/vuren met de G36e inclusief de instant kill, het gebruik van de beruchte toetsencombinatie...(dolphins) noem maar op. Ook weer een heel jonge clan die geen remmingen heeft ze te gebruiken, tis geen BF2 wat je ziet, het is het uitbuiten van het op hol slaan van hitboxen. Een paar kunstjes waarvoor je echt weken moet oefenen wil je het kunnen dat wel, maar of je lol hebt.... Naja gegunt hoor aan de heren "pro gamers"....niet mijn intake van BF2 in ieder geval, ik sliep er in ieder geval niet minder van vast.
Zondag, playoffs/finales 8 vs 8
Na de Quickpulse war, persoonlijk gezien de meest zware war van de LAN, moest de clan even gaan rusten, 36 uur non stop doorgaan breekt een Q, ondanks de talloze bullit drankjes.....
Alleen Feraldo bleef aan tafel, de man is beton, respect hoor, hij heeft totaal niet geslapen.
Ik kreeg een uur of 5 slaap, ruim voldoende om er weer stevig tegen aan te gaan.
Nadat ik gedouched had bleek dat we al direkt aan de bak moesten in die 8ste finale in de 8 vs 8 compo, tegen de knights* clan.
We waren al gewaarschuwd door de Desert rabbits dat deze clan van het allooi skunks/NwA waren en inderdaad we hadden wederom te maken met (het wordt wat eentonig zo...) alle "heerlijkheden" van BF2.
Dolphin diven, mapglitch abuse en alles wat je aan shit kan bedenken kregen we over ons heen, ook weer niet echt leuk deze war, ditmaal lanceerde ik een stoel geloof ik....lucy moest even bukken.
Na de war werd er nog heftig onder de trollen software geleeched onder aanvoering van Pyro en Powerslave, Lucy had het er druk mee, die man heeft zeker een terrabit aan extra zooi nu. Ikzelf ben nu wel hooked aan Trackmania nations geloof ik, een prachtige opwarm methode voor wars manne.
'S middags haalde ik ElektrA op van het NS station van Hengelo, ze vond het erg warm geloof ik in de hal, wij waren dat inmiddels al wat gewend.
Ik heb haar nog even de hal laten zien, met uitsluiting van de beruchte speelkast vol opengesperde dames... Ze kreeg zo'n prachtige Trollen T-shirt uitgereikt door Power en ik vroeg of ze hem niet even ter plekke wilde passen (ik dacht uitsluitend in clanzaken hoor ), die 1600 heethoofden om ons heen hadden het toch te druk.
Jojodep was het al direkt compleet met me eens en ook de overige vonden dat er even gewisseld diende te worden, alleen El dacht er ietwat anders over. Wederom bleek wie er de touwtjes in handen had dus, geen shirtwissel, geen extra inspectie op clanpropertie.
Nadat we nog even op de groepsfoto waren gezet door een door PS gevangen genomen voorbijganger en nadat er weer heftig werd gehi-fived/give me some skin en armworstel gebaren...gingen we allemaal rond half 3 's
middags richting thuishonk.
De stand bij het 8 vs 8 was:
1 Skunks
2 Team-ff
3 Knights*
4 NwA
5 Desert rabbits
6 Wij
Niet slecht toch van de 18.
Wat mij betreft zal het niet de laatste lan zijn denk ik, ik moet me alleen nog wat meer gaan pantseren tegen misbruik van foutjes in stukjes gamecode, das alles. Ik denk dat dat voor alle Trollen geld, maar tis makkelijker gezegd dan gedaan moet ik zeggen.
Drome 13, kort verslag
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Drome 13, kort verslag
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
- POwer$l@ve
Re: Drome 13, kort verslag
Moet toch ergens goed in zijnChild_of_Q wrote: Teammate kon gewoon niet wachten met alvast even te gaan slapen, hij heeft het record van ons allemaal qua uren.
El; hij is wel wat vergeten... een hele compo waar we aan mee deden: TrackMania.
De compo die Xazzi en Luci tussen al het BF en andere spellen ook nog even hebben gespeeld.
Re: Drome 13, kort verslag
aaah die compo waar ik in zat en geen enkele wedstrijd voor gereden hebTeammate wrote: El; hij is wel wat vergeten... een hele compo waar we aan mee deden: TrackMania.
De compo die Xazzi en Luci tussen al het BF en andere spellen ook nog even hebben gespeeld.
Was één van de slechtst georganiseerde dingen die er was. Inschrijven en dan maar zien dat je zelf uitzoekt hoe het verder gaat. Ik vond mn tegenstanders gewoon niet
The girl who replies to the question "What do you want for Christmas?" with "If you loved me, you'd know what I want!" gets an Xbox. End of story.