Nieuwe Video Kaart
Nieuwe Video Kaart
de 8800 Gts. (die ik al verkocht heb) , draaide wel lekker , maar
bij cod4 soms toch nog een stukje onder de 25 fps zeker in de map AMBUSH
de rest van de mappen draaide hij haar fijn af
crysis draaide hij helemaal niet goed , zeker niet op Direct X 10 , ik kwam niet
hoger dan 13 FPS , bij Dx9 rond de 25 fps , of lager. met settings op normal/high
de gts draaid op een reso van 1680x1050 niet helemaal zoals ik het wil
dus tijd voor een andere kaart.
ik ga voor de Sapphire HD3870 X2
specs:Grafische chip
Type Radeon HD3870 X2
Snelheid 825 MHz
Stream Processors 320 x2 (640)
Shader Model 4.1
DirectX Versie 10.1
OpenGL Versie 2.0
Geheugen
Capaciteit 1.024 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1800 MHz
Interface 256 bit
RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz
Resoluties
1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz (Dual Link)
ik heb ook naar de benchtests gekeken en ik zie dat hij een stuk beter presteerd
dan de 8800 GTX die ik eerst wou, en aangezien de prijs van de 3870x2 vind ik het een koopje,
zeker omdat er 2 gpu,s op de kaart zitten.
,, ik heb deze kaart ongeveer rond donderdag binnen denk ik . en ben van plan om gelijk
een nieuwe Fresh install te gaan doen , omdat windows x64 ook niet helemaal op rolletjes loopt
kheb nu een vervangende kaart een ASUS geforce 6200 , ik kan er cod4 mee spelen
maar vraag niet hoe :::: op een resolutie van 800x600 en alle setting op low , of sommige zelf
op off .
dus zondag en woensdag ben ik gewoon op de training :D:D
bij cod4 soms toch nog een stukje onder de 25 fps zeker in de map AMBUSH
de rest van de mappen draaide hij haar fijn af
crysis draaide hij helemaal niet goed , zeker niet op Direct X 10 , ik kwam niet
hoger dan 13 FPS , bij Dx9 rond de 25 fps , of lager. met settings op normal/high
de gts draaid op een reso van 1680x1050 niet helemaal zoals ik het wil
dus tijd voor een andere kaart.
ik ga voor de Sapphire HD3870 X2
specs:Grafische chip
Type Radeon HD3870 X2
Snelheid 825 MHz
Stream Processors 320 x2 (640)
Shader Model 4.1
DirectX Versie 10.1
OpenGL Versie 2.0
Geheugen
Capaciteit 1.024 MB aanwezig
Type GDDR3
Snelheid 1800 MHz
Interface 256 bit
RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz
Resoluties
1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz (Dual Link)
ik heb ook naar de benchtests gekeken en ik zie dat hij een stuk beter presteerd
dan de 8800 GTX die ik eerst wou, en aangezien de prijs van de 3870x2 vind ik het een koopje,
zeker omdat er 2 gpu,s op de kaart zitten.
,, ik heb deze kaart ongeveer rond donderdag binnen denk ik . en ben van plan om gelijk
een nieuwe Fresh install te gaan doen , omdat windows x64 ook niet helemaal op rolletjes loopt
kheb nu een vervangende kaart een ASUS geforce 6200 , ik kan er cod4 mee spelen
maar vraag niet hoe :::: op een resolutie van 800x600 en alle setting op low , of sommige zelf
op off .
dus zondag en woensdag ben ik gewoon op de training :D:D
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Yup dit wordt ook zeker mijn keuze in de nog aan te schaffen pc.
Ik ben zowiezo al een ATI aanhanger, dus een beetje bevooroordeeld, maar deze kaart is toch wel weer een mooie tegenhanger voor de geforce lawine.
Prijzen vallen me echt mee ook.
Goeie keuze vannos, al kan ik niet zeggen dat een 8800gts slecht is, nog geen 3 maanden terug was het de kaart onder de kaarten.
Frame rate hangt gewoon niet af van de keuze van een grafische kaart alleen, er moet meer fout hebben gezeten in je oude gear.
Je moet ergens een bottleneck van jewelste gehad hebben, ik haal zelf met mijn antieke kaartje hogere framerates, pin je niet teveel vast op benchmarks eh, ik heb mijn pc op mijn favo game getuned en niet op een benchmark.
Nog even dan barst het Geforce 9800GTX geweld wel weer los, wordt dat wel weer de tha bombe kaart als de drivers in orde zijn.
Ik denk zelf gewoon dat het met de huidige games niet zo boeit of je 3 frames meer krijgt door honderden euro's extra te pompen in nieuwe hardware.
1 settinkje iets lager zetten en je hebt ze verdiend en je ziet het verschil echt niet, omdat je misschien ook wel een beetje moet letten op opfor met game?
Ik ben zowiezo al een ATI aanhanger, dus een beetje bevooroordeeld, maar deze kaart is toch wel weer een mooie tegenhanger voor de geforce lawine.
Prijzen vallen me echt mee ook.
Goeie keuze vannos, al kan ik niet zeggen dat een 8800gts slecht is, nog geen 3 maanden terug was het de kaart onder de kaarten.
Frame rate hangt gewoon niet af van de keuze van een grafische kaart alleen, er moet meer fout hebben gezeten in je oude gear.
Je moet ergens een bottleneck van jewelste gehad hebben, ik haal zelf met mijn antieke kaartje hogere framerates, pin je niet teveel vast op benchmarks eh, ik heb mijn pc op mijn favo game getuned en niet op een benchmark.
Nog even dan barst het Geforce 9800GTX geweld wel weer los, wordt dat wel weer de tha bombe kaart als de drivers in orde zijn.
Ik denk zelf gewoon dat het met de huidige games niet zo boeit of je 3 frames meer krijgt door honderden euro's extra te pompen in nieuwe hardware.
1 settinkje iets lager zetten en je hebt ze verdiend en je ziet het verschil echt niet, omdat je misschien ook wel een beetje moet letten op opfor met game?
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
de 8800 gts is ook niet slecht , maar ook niet super goed iedergeval bij mij dan . ik denk
dat het kwam door dat die 8800 gts 320mb geheugen had , en dat ik juist met een hoge reso werk.
bij COD2 op reso van 1680x1050 , en settings op normal
draaide hij hem net niet goed af, kheb ooit wel is gelezen
dat je de 8800 gts niet moet halen wil je boven de 1600x1200
goed kunnen spelen
bij COD4 met een reso van 1680x1050 , met settings op normal , en alle
details, op Yes . die draaide hij nog beter af dan Cod2.
tja ik vraag me af wat de bottleneck is geweest , en of het er nog steeds is
anders heb ik ook weer niks aan die HD3870x2, die benchmarks , zegge wel wat over die
kaart , maar niet hoe die kaart het bij mij zal gaan doen
dat het kwam door dat die 8800 gts 320mb geheugen had , en dat ik juist met een hoge reso werk.
bij COD2 op reso van 1680x1050 , en settings op normal
draaide hij hem net niet goed af, kheb ooit wel is gelezen
dat je de 8800 gts niet moet halen wil je boven de 1600x1200
goed kunnen spelen
bij COD4 met een reso van 1680x1050 , met settings op normal , en alle
details, op Yes . die draaide hij nog beter af dan Cod2.
tja ik vraag me af wat de bottleneck is geweest , en of het er nog steeds is
anders heb ik ook weer niks aan die HD3870x2, die benchmarks , zegge wel wat over die
kaart , maar niet hoe die kaart het bij mij zal gaan doen
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
hm ik vond toevallig deze thread in een ander forum:
http://www.callofduty4.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Zie je de parallellen?
8600GT en 8600GTs.
Allemaal stotteren en lage framedrops in diverse configs.
Ziet er naar uit dat de 8600GT je bottleneck is aangezien die kaart het enige is wat gelijk gebleven is in alle aangedragen problemen.
Ben benieuwd hoe je comp gaat draaien met die supa ATI.
Ze komen in dat forum zelf niet met goede oplossingen (verwacht ik ook helemaal niet in juist dat forum).
Ze doen en babbelen technisch maar dat doen verkopers ook, die 8600GT zou ik al met geen tang meer aanraken als ik COD4 zou willen spelen.
http://www.callofduty4.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
Zie je de parallellen?
8600GT en 8600GTs.
Allemaal stotteren en lage framedrops in diverse configs.
Ziet er naar uit dat de 8600GT je bottleneck is aangezien die kaart het enige is wat gelijk gebleven is in alle aangedragen problemen.
Ben benieuwd hoe je comp gaat draaien met die supa ATI.
Ze komen in dat forum zelf niet met goede oplossingen (verwacht ik ook helemaal niet in juist dat forum).
Ze doen en babbelen technisch maar dat doen verkopers ook, die 8600GT zou ik al met geen tang meer aanraken als ik COD4 zou willen spelen.
- macendoes
- ~WijzeTroll~
Me toPyro wrote:/me heeft 8600 gts...
ik speel op 1680x1050 alles high. met nen hoop progjes op de background, zelden is een vertaging.
Ik heb meer is last van slechte verbinding, heeft niks met kaart te maken.
Gij zit met een ander probleem dude.
btw: wat is de prijs van die nieuwe kaart?
En hoeveel power heeft die nodig? ATI is er voor gekend dat ze TE VEEL power nodig hebben.
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Kep een linkje waar het even uitgelegd wordt:
http://www.techreport.com/articles.x/13967/10
Als ie niets te doen heeft valt het mee, moet ie COD4 spelen zet eerst even de centrale verwarming lager.
Zie je ook dat die 3870x2 in zijn uppie meer stroom vreet dan twee aparte single 3870 in crossfire?
Jeez, dat zou je toch niet verwachten.
Interesante site trouwens
http://www.techreport.com/articles.x/13967/10
Als ie niets te doen heeft valt het mee, moet ie COD4 spelen zet eerst even de centrale verwarming lager.
Zie je ook dat die 3870x2 in zijn uppie meer stroom vreet dan twee aparte single 3870 in crossfire?
Jeez, dat zou je toch niet verwachten.
Interesante site trouwens
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~