Buy before try, Fallout 3

Demo's, previews, reviews
Post Reply
Child_of_Q
~HeadTroll~

Buy before try, Fallout 3

Post by Child_of_Q » 15 Nov 2008 17:14

Van sommige spellen weet je gewoon dat het een superbe spel is.
Fallout was al legendarisch, Fallout2 was nog beter en dit Fallout3 zal niet anders zijn.
Dit spel stond op mijn "must have" list voor een lange periode.
Ik ga het momenteel installeren, even het cod5 beta debacle wegspoelen met een echt spel.
(je moet wel van rpg's houden ofcourse, anders heb je niets aan mijn superlatieven http://www.encyclo.nl/begrip/superlatief zoals hierboven ;) )
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 15 Nov 2008 21:39

aha ja, screens zien er mooi uit ook al wordt ik wat depri van de omgeving. Iemand op mijn werk informeerde mij dat je inderdaad wel van een soort puzzels oplossen moet houden. Dacht dat het een shooter was..
A fun multiplayer game is something that is more of a product of passion, creativity and intelligence !
Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 16 Nov 2008 10:45

Ik heb het nu een dagje gespeeld en het geeft ongeveer het gevoel van thuiskomen als je de een of twee van de vorige edities hebt gespeeld.
Het speelt in de omgeving van Washington, een plek dat er nogal geblakerd uitziet inderdaad.
Het verhaal is hetzelfde gebleven, inclusief the brotherhood en de vele gedrochten.
Je kan het in first person en thirdperson spelen.
Het is niet echt een shooter, het is een pure rpg waarin je oa mag hacken (als dat de puzzels zijn althans)
Ik heb 1 zo'n puzzeltje gedaan om een deur te openen met behulp van een jaren 60 computertje inclusief zo'n groen monochroom schermpje hehe.
Het was een 5 op een rij variant waarin je een woordje van 5 letters moest vinden, maar dan met behulp van hexcode uitgelezen in een hex reader.
Dat mocht dan in 6 beurten, lukte het niet dan moest je even de overseer (de leider van de vault) inelkaar meppen voor het wachtwoord.
Er zijn dus altijd oplossingen, er zijn talloze einden aan dit spel, je mag de hufterige evil backshooter spelen, of het engeltje van Washington, maakt niet uit.(ik speel uiteraard het engeltje)
De setting en omgeving lijkt op de mad max films, voor de fallout veteranen een must.

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 16 Nov 2008 17:51

speel et ook al eventjes . heb al paar quests gedaan: The power of the Atom
begint met een gast(Mister burke) in een soort cafe die tege me ging praten . hij wou dat ik Megaton
op ging blazen . met atomic bomb die er nog lag in het midden van megaton. die je eerst moest
activeren , ( wat nog niet zomaar gaat) je moet eerst veel rondvraag doen hoe die Atomic bomb werkt.
. na het activeren was het een eind lopen naar tenpenny tower. daar moest je mister burke gaan reporte.
na het reporte. was het tijd om de detonator te activeren . waarmee de bom werd opgeblazen.

Tenpenny tower
Image

Megaton Ruins
Image

nu een hele andere Quest Oasis
een oude vent staat voor de ingang van oasis , en is heel blij je te zien. je loopt met hem
mee naar binnen daar vraagt hij je of je mee doet met het ritieel om sap uit een heilige boom te drinken.
als je dat gedronken hebt word het beeld wazig en vertled hij je over HEM , een boom die hun een god noemen.
na dat verhaal loop je naar de plek waar die boom staat en gaat vragen aan die boom stellen. op een gegeven moment
gaat die boom je vragen of je hem wilt doden , door ondergronds zijn hart stil te zetten .daar heb ik geen nee op gezegt. je moet eerst weer naar die oude vent . Father of oasis geloof ik . je moet aan hem vragen wat hij vind van dat je die boom gaat ( hem , god ) doden. dat vind hij helemaal niet goed en loopt weg . je krijgt nu als opdracht om naar de Caves te gaan en het hartstil te zetten. maar je hebt geen sleutel om door de poort te gaan.( simpel ) er staat een bewaker je vraag aan hem om de sleutel en je kan door de poort naar de caves. daar kom je een paar. mutants tegen geloof ik . die je makkenlijk neerlegt maar een stuk verder op in de grot loop er een soort king die daar het hart bewaakt . ik ben langs hem gelopen
en snel naat het hart van de boom gerent en die stop gezet. verder op in de grot zit een ingang naar een volgend stuk van de grot . waar je ook weer mutants tegen komt en nu 2 van die Kings. daar is het me ook gelukt om omheen te lopen . uitgang zat onder water de uigang liep naar de boom . daar stond die oude vent weer. hij was niet boos op mij omdat die boom had verteld hoe hij zich voelde . quest Compleet :)

heb er nog een gedaan The superhuman Gambit. weet niet meer hoe die ging :P

hehe Q volgens mij ben ik dan de hufterige evil backshooter :?

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 02 Dec 2008 23:28

hahahaha ik heb mister burke gekeeld, hij was onaardig.
Ik heb dus die bom onschadelijk gemaakt en heb een eigen huis/krot gekregen daar in dat stadje.
Ik krijg zelfs van de inwoners soms een kadootje in de vorm van een stimpack of iets anders.
Hieronder wat screenies die ik Fox beloofde toen ik hem vertelde dat dit spel niet echt voor koters is, meer rating M of zelfs XxX.

Bij deze fox:
Hier een admin die het niet leuk vind dat ie gehacked is:
Image

Deze is helemaal interesant, die Dukov is een vuilbekker eerste klas joh.
Lache met die man.
Image

Ik heb nu een uurtje of 45 gespeeld en heb net een kwart van de totale map verkend.
Joekel van een spel zeg, beetje onderschat qua duur....maar ik zet door.
Jou quest ben ik helemaal niet tegengekomen Vannos, er zijn talloze routes om dit spel uit te spelen.
Ik ben ZOOOOOOOOOOO aardig tegen iedereen, pure positieve karma inclusief engeltjes met vleugeltjes...

Ik heb bijvoorbeeld de Ghouls in die TenPenny tower gekregen die je daar af beeld, mr burke is dus al dood in megaton town.
Ze wonen daar vredig samen met de bekakte inwoners, nadat ik die lichtelijk onder druk heb gezet uiteraard.
Iets van opkrassen of overlijden, ik kreeg wederom positieve karma toebedeeld.
Ik ben zo afgrijzelijk netjes in dit spel. :oops:

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 20 Dec 2008 01:00

Heeft even geduurd, maar na 127 uur spelen is ie uit als good guy :)
pfffff

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 20 Dec 2008 01:44

ja Q kan wel kloppen dat je die Quest niet tegen bent gekomen. ik was een Duivel zonder karma, ik liep naar de andere kant van de map. om daar is te kijken of er quests waren. die waren er ook. na die quest was ik al weer gestopt met het spel :P :x

Tha_Burner
~TurboTroll~

Post by Tha_Burner » 22 Dec 2008 15:02

ik had hem in 2 dagen uit ofzo..

noobies :(
Mooi is dat
Image

www.insmod.com <- insurgency

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 22 Dec 2008 15:14

hehe , welke cheats heb je gebruikt burner :twisted: