Upgrade woede slaat toe onder de trollen, ook bij Waldow

Technical problems post them here
gunnie nl
~OlieTroll~

Re: Upgrade woede slaat toe onder de trollen, ook bij Waldow

Post by gunnie nl » 08 Jul 2009 19:34

Pyro wrote:
Vannos wrote:ja ik doe et ook alleen maar voor de benches scores komen wel duidenlijk hoger :)

BTW waldow ik kom op 4.2 op 1.36/1.37v
Moet je me toch eens vertellen wat nou zo geweldig is aan dat getalletje dat je er je systeem voor opoffert...
oke, de oneindige discusie. waarom? geen antwoord op te geven.

valt onder de zelfde noemer waarom loopt iemand voor de lol een marathon. of waarom gaat iemand elke weekend naar zijn voetbal club kijken.

krijgen we zwaardere games om dat de industrie de pc,s maakt?, of moet de industrie zwaardere pc,s maken om de games aan te kunnen?

het OCen is de Formule 1 van de pc wereld. kijken wat kan, wat gaat, en daar op verder.

je vindt het leuk of niet, je doet het of je blijft er weg van.
Image

Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 08 Jul 2009 20:10

Ik vergelijk het maar met het chiptunen van een auto.
Standaard rijd ie binnen 8 seconden op 100km/uur en ligt de top op laten we zeggen 170 km/uur.
Na het chiptunen zit ie met 6 seconden op 100km/uur en ligt de top op 210,3 km/uur.
Brandstof verbruik is omhoog geschoten door een hoger toerental en je hebt bredere banden nodig voor het overbrengen van het vermogen op de wielen.
Bij de boys die altijd aan het pc sleutelen zijn kun je vast wel de termen invullen die horen bij chiptunen, vergroot vermogen en grotere banden.
Je offert geen systeem op aan getallen, je verbetert je systeem om die getallen te kunnen halen.
Bences zeggen geen moer btw, de meeste zijn in elkaar gezet om bepaalde chipbakkers te plezieren en omgekeerd, diverse chips hebben iets in zich dat lekker loopt met bepaalde bences.
Geld is geen probleem aangezien het hobby is.
Er is wel een verschil tussen een pc opkrikken qua prestaties en een pc gebalanceerd opkrikken zonder bluescreens.
Das bijvoorbeeld voor mij de echte kunst en eerlijk gezegd, ik lees of hoor niet vaak hier dat iemand een topbench haalt en geen crashes of bluescreens heeft.
Ik vermoed dat je dat bedoelt met systeem opofferen Pyro en daarin moet ik je gelijk geven. :nerd:
Maar het blijft een soort van sport eh
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 08 Jul 2009 20:38

hehe Q op de vorige pagina staan 3 topbenches van me zelf op die snelheid is hij nog stabiel idd daar gaat het om.

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 08 Jul 2009 22:47

Nee ik bedoel stabiel in een veeleisend spel ofzo.
Ik zie menigeen toch met een crash of iets dergelijks uitvallen soms.
Maar tis wel handig om je grenzen van je comp te weten, kun je er net onder gaan zitten.
Tis voor mij gewoon teveel moeite, ik zit altijd ruim onder limieten, met scores ook grrrr
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 09 Jul 2009 13:19

Q! ik mis de image scaling plugin :( nu is het forum veelste breed met die veelste breede plaatjes
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 09 Jul 2009 18:56

Vannos wrote:hehe Q op de vorige pagina staan 3 topbenches van me zelf op die snelheid is hij nog stabiel idd daar gaat het om.

de noemer stabiel is bv 24 uur super pi, 4 threads 100% load, small fft voor een Quad core, maar zelfs stock red bijna geen 1 systeem dat.

is dus ook een illusie, dat welk systeem dan ook 100% stabiel zou zijn of is. zelfs underclocked dit door het gebruik ecc of unregistered geheugen in
game pc,s of pc,s. in het algemeen gebruiken niet vaak registered geheug strips buiten om in servers.

maar stabiel een uurtje of 4 volgas gamen, is ook stabiel maar dan naar eigen standaard.
Image

Image

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 09 Jul 2009 20:36

ja oke bij mij blijft ie ongeveer op 4.1 stabiel in games en benches. Hoger dan 4.2 is hij onstabiel
ik draait nooit 24 uurs testen geen tijd voor ;p. Als ie een benchtest volhoud is dat voor mij al dat stabiel

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 19 Jul 2009 21:02

waldow dit is wat voor jou en het past op je mobo

http://www.hardware.info/nl-NL/video/wm ... NPO_in_HD/

Post Reply