Upgrade woede slaat toe onder trollen, ook bij Q

Technical problems post them here
Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 25 Jun 2008 07:11

oei Q , ook al problemen . met I-net
ik draai dan geen vista maar , ik krijg ook geen verbinding met het
internet.

:x

Ghost

Post by Ghost » 25 Jun 2008 10:50

draadloos of met kabel Q? met draadloos moet je in vista wanneer je een nieuwe modem plaatst via netwerkcentrum, draadloze verbindingen beheren, al de verbindingen verwijderen, daarna toevoegen netwerken in het bereik van de pc.
met een draadverbinding gebeurt het wel dat je onder de netwerk eigenschappen de DNS'sen van je server moet ingeven, te beginnen met het IP adres van de gateway.vb in Belgie met provider SKYNET geef je eerst in 192.168.1.1 dan 195.238.2.21 dan ga je naar advanced, DNS Toevoegen en daar kun je nog DNS ingeven en geef je 3de DNS in 195.238.2.22.
eerste DNS zal bij jouw hetzelfde zijn, de ander 2 DNS'sen zou je van je provider moeten te pakken zien te krijgen.

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 25 Jun 2008 18:15

http://echoesdesign.wordpress.com/2007/ ... ta-and-xp/

check of je router dhcp server aanstaat
kijk welk ip je uberhaupt krijgt (tegenwoordig krijg je altijd wat, ook al is het niet uitgedeeld door een dhcp server)

als dit 169.*.*.* is dan heb je dhcp server problemen.
Is de vista firewall vervelend aan het doen? heb je in windows syslog gekeken?
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 25 Jun 2008 23:02

Dingen gaan niet echt lekker hier met de verbinding.
Vanmorgen had ik nog verbinding enkele uren later was het weg zei Ellie, ik vermoed een modem reset door de internet provider.
Heerlijk.
Zojuist weer een verbinding gekregen op mijn oude gear en oude modem, na een hele avond proberen.

Ik heb nu op de nieuwe pc alles gewist inclusief VISTA en ben zelfs zover gegaan om de C schijf te formateren.
Ik had gedacht zo de fouten eruit te halen, een vers begin.
Dit is zeer slecht voor mijn humeur :roll:
Morgen neem ik een half dagje vrij om eens te gaan bellen met de service afdeling van XS4all, dit gaat gewoon even mijn kant op werken.
Aanhouder wint ofcourse.
:D
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 27 Jun 2008 20:36

Owkee bellen naar xs4all is zo ongeveer een mission impossible gebleken.
De helpdesk is simpelweg niet te bereiken vanwege drukte...
Blijkbaar veel problemen, ik heb een mail gestuurd naar de service afdeling.
Die garanderen binnen drie dagen een reply... jaja moderne tijden.

Ik kom nu nog een lekker probje tegen, ik had een bios resetje gedaan en was even vergeten om de boel terug te zetten in raid 1.
Ik heb dus op 1 schijf een bepaalde indeling met windows vista staan en op de andere schijf vermoedelijk een andere indeling met vista.
Toen ik raid 1 terug aan zette kreeg ik een "NTLDR missing"

Dit is promising: :?
PanicX08-31-2005, 02:34 PM
Let me restate your problem to be sure I understand it correctly.

Currently you have Windows installed on a harddrive that is connected to a RAID controller. You also have another drive on this controller which you copied your hard drive to. RAID is not enabled on your controller.

You want to RAID these 2 drives in a mirror configuration, but when you enable the RAID in the BIOS, windows won't boot up (error NTLDR is missing). If you run the windows setup recovery and load the correct drivers, no drives are found.

But if you disable the RAID, everything works fine.

Is this correct?

If so, your problem is that you have not created a logical drive on the RAID controller. Even though you enabled RAID the controller must be configured to "show" a logical drive to the computer. You can configure the controller if you look for the proper interupt key sequence during system startup. CAUTION: ONCE YOU CREATE A LOGICAL DRIVE, ALL YOUR DATA WILL BE ERASED!!

Be sure you have a backup of any data you need before you enable RAID.
Ik heb inmiddels de oude modem in ere hersteld, maar kwam wederom het vervelende probleem "Unidentified Network:limited connection only" tegen nadat ik nog eens was gaan proberen met die verbinding.
Echt een killer die nieuwe Fritzbox modem, samen met die raid 1 prob ben ik wel even aan het studeren vrees ik.
Geen idee hoe ik nu die 2 schijven weer als raid 1 kan laten werken zonder die NTLDR melding.
Aangezien raid 1 een mirror is, denk ik dat ik alles moet formatten en misschien ook nog wel de partities moet opdoeken.
Bij mijn weten moeten die schijven identiek zijn ingedeeld aangezien ze beiden hetzelfde moeten zijn voor raid 1.

hm :nerd:

Antwoord Ghost: ik draai met een ethernet kabel.
Ik kom niet eens door mijn router, dat sluit het invoeren van een dns toch uit?

Antwood Draak: ja daar kan ik misschien iets mee doen met die link.
Hoewel ik voor het probleem met die unidentified network ding in google tientallen oorzaken gezien heb, allemaal anders pfff.
Zowel in XP als in Vista trouwens.
Heel apart

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 28 Jun 2008 00:00

licht et probleem nu bij je modem / router .
of aan je pc ?

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 28 Jun 2008 00:04

Owkee prob 1 opgelost
Het probleem Unidentified network limited connection only heb ik niet via internet kunnen vinden.
Talloze oplossingen gezien en gevolgd, maar gezond verstand doet ook wonderen.
Voor de mensen die het ook oplopen mijn oplossing. (ik zeg alvast mijn oplossing is de nr 101 die je tegen zou kunnen komen op internet)
Ik heb het opgelost door een rollback van de driver versie van desbetreffende ethernet netwerk adapter.
Klinkt ingewikkeld maar tis simpel:
Ga via control center naar network connections en kies de lan adapter die je in gebruik hebt. (ik heb er 2 grmbl)
Rechtklik op die adapter en ga naar properties, kies configure.
Kies rollback driver en zie magisch genoeg in ene weer je verbinding hersteld worden...

Ik zie ook telkens mijn kaart idlen als ik hem even niet gebruik (een rood kruisje komt dan tussen je router en je modem)
Ik vermoedt dat dat een powersave functie is, die smijt ik ook uit.
Zijn ze helemaal.
:x naja kep weer een oplossing voor een vista prob dus, als je met dit te lezen de weg kwijt bent geraakt, ik ook hoor, maar aanhouders winnen.
Nu nog "even" dat raid 1 contra ntldr missing ding....wordt vervolgd.

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 28 Jun 2008 12:05

Probleem 2 ook opgelost.
Raid 1 configuraties zijn niet makkelijk uit de knoop te halen, wordt al snel een knoeiboel.
Mijn oplossing was dan ook een drastische, namelijk complete herinstall inclusief partities.
Ik heb het programma active@killdisk suite v5 gebruikt, een verzameling tools om de boel te reorganiseren zonder windows.
Er zit oa een harddisk eraser in die nogal ehm heftig is.
Ik heb gedurende de nacht de twee harde schijven volledig laten low level formatten om er zeker van te zijn dat er geen vista restanten rondzwierven en dat heeft geholpen hoor.

Opnieuw een raid 1 configuratie gemaakt via bios en daarna vista er opnieuw op los gelaten nu.
Ik ben nu bijna klaar met installen, nog even de games.
Mooie lessen gehad in vista inmiddels :wink:
Niks kan een Q eronder krijgen.

XS4all krijgt wel een vervelende Q te verduren vanwege die nieuwe modem en het chronische gebrek aan service gerichtheid.
Zo ken ik ze niet en ik ben al bijna 7 jaar klant.
Dit pik ik niet. :x

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 28 Jun 2008 14:17

Child_of_Q wrote:Probleem 2 ook opgelost.
Er zit oa een harddisk eraser in die nogal ehm heftig is.
Ik heb gedurende de nacht de twee harde schijven volledig laten low level formatten om er zeker van te zijn dat er geen vista restanten rondzwierven en dat heeft geholpen hoor.
een complete low level format zoals dat vroeger was, kan tegenwoordig niet meer. om schijven sneller te maken zijn die dingen die je met een low level aan kan passen, allemaal fixed, en doet de firmware van je hardeschijf erg veel qua optimalisatie. Had het OS vroeger veel controlle over de harde shijf, nu kan het OS praktisch alleen nog maar data schrijven en lezen. Een low level format (praktisch de hele schijf vol gooien met nullen) doet met tegenwoordig alleen nog maar wanneer men de data daarop goed wilt verwijderen.
Om alles te verwijderen is het vernietietigen van de file system tables genoeg. in de Filesystem table staat waar de files op de partitie gevonden kunnen worden. Zonder dat, is de data niet bezet volgens de computer, en kan er gewoon data worden op de plek waar vroeger de data stond. Zonder deze data kan ook de file niet gelezen worden. (afgezien van de hele schijf lezen en elke sector controlleren of dit bruikbare data is)
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 28 Jun 2008 15:07

Ik wilde meer dan alleen een filesystem table vernietigen.(die was al vernietigd :( )
Killdisk kan twee dingen met een HD.
Wipen (de snelle methode) en destroyen (Q's way)
Ik koos destroyen omdat ik niet eens de mogelijkheid wilde hebben dat een of andere data recovery tool de kans zou zien mijn verse installatie te dwarsbomen (ik heb geen idee wat vista allemaal kan en ziet)
Met alleen het filesystem table weg te vegen kwam ik er niet in ieder geval (heb ik gedaan eerst voor de verse install van vista) er zit iets buiten de normale partities blijjkbaar.
Killdisk wordt inderdaad veel toegepast bij defensie en bij handelaren in tweede hands spullen zoals dus hd's om elke mogelijke stukje oude data van die schijven te krijgen, zonder kans op herstel door een of andere recovery tool.

Vannos
~Hak-op-Tak-Troll~

Post by Vannos » 10 Jul 2008 20:00

Q waar blijven die foto,s van je pc nou ?

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 21 Jul 2008 14:13

Image

Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 21 Jul 2008 19:47

Holy shit heb ik een mazzel!
Vreselijk zeg voor die mensen, bios naar de moer, geen pc werkend.
Slechte beurt voor gigabyte.
Je zou toch denken voordat ze zoiets in het wild gooien dat het wel getest is.
Dit mag geen verrassing zijn.
Ik flash geen bios brrr

Child_of_Q
~HeadTroll~

Re: Upgrade woede slaat toe onder trollen, ook bij Q

Post by Child_of_Q » 08 Jan 2010 12:15

Media maart 2010 verschijnt Battlefield bad company 2, een spel dat ik geheel ga "uitwonen".
Ik speel momenteel nog op mijn vertrouwde samsung 19" monitor, zal onderhand wel de laatste gamer zijn die zo speelt.
Daar gaat nu verandering in komen, aangezien ik bovenstaand spel volledig wil meemaken in HD kwaliteit.
Ik heb op het oog twee zaken die direkt moeten worden geupdate, tw
Monitor en vanwege de HD kwaliteit modernere graka's.

De monitor is geworden een LG W2468L-PF, een monitor met de nieuwe led backlight ipv de gangbare CCTL.
Een 24" monitor die voor mijn begrippen de juiste specs heeft.
Hier het plaatje bij het praatje:
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2 ... 1&a=183951

Vanwege de vereiste HD kwaliteit (16:9 standaard) moet ik ook op vid kaart niveau wat upgraden.
Dat kan met een "top of the hill" model, zoals bijv. een ATI 5870, of je kan het wat slimmer doen.
Aangezien ik goede ervaringen heb gehad met de 2 3870 in crossfire, ga ik dat overdoen en wel met twee Sapphire HD5770 Vapor-X kaarten.
Ook hier weer het plaatje bij het praatje:
http://www.hardware.info/nl-NL/productd ... 111630020/

Zercom is momenteel mijn favoriet online winkel, scherp geprijsd en klantvriendelijk (ze belden me nog op om te vragen of beide bestellingen bij elkaar konden, wat mij 10 euro zou schelen :] )

Zoals je ziet ben ik uitgegaan van HD kwaliteit op 1080p.

*edit dd 9 januari 2010
Hmmm die kaarten vliegen over de toonbank blijkbaar daar, tis niet eens meer te zien bij Zercom.
Nieuw linkje gemaakt ter vervanging, het oude linkje verwees idd naar de monitor.

Pyro

Re: Upgrade woede slaat toe onder trollen, ook bij Q

Post by Pyro » 09 Jan 2010 20:46

Die links wijzen naar hetzelfde? :P
Klinkt wel leuk, full hd gaan gamen ;)
Image

Post Reply