Upgrade voor e6r6i6c
Re: Upgrade voor e6r6i6c
Download link werkt niet, en kan ook verders nergens anders een goed werkende download vinden van die versie :S
Zo heb vandaag maar de zeer stoute schoenen aangetrokken, en een nieuwe behuizing besteld, en niet de eerste de beste
Heb namelijk de coolermaster cosmos 2 besteld, een monster van een kast, loeizwaar, maar ook enorm degelijk, en naar mijn mening erg mooi. Heb voor deze kast gekozen omdat ik dan toch eindelijk op een makkelijke manier mijn kabels mooi kan weg werken, heb dit in het verleden wel eens geprobeerd met de kast die ik nu heb staan, maar kreeg het nooit voorelkaar. Verder heeft deze kast intern enorm veel ruimte, en aangezien ik een SLI configuratie draai is dat ook mooi meegenomen, en als ik ooit aan waterkoeling wil beginnen is daar ook genoeg ruimte voor.
En daarnaast heb ik gelijk maar een scythe mugen 2 rev b koeler erbij besteld, heb een i7 2600k met nog de stock koeler, had hem overgeklokt, maar vond de temperaturen toch ietwat aan de hoge kant, met deze mugen erop moet dat geen probleem meer zijn, en heb nu ook genoeg ruimte voor deze koeler
Ben weer flink wat euro's lichter, maar dit is ook een kast waar ik volgens mij de rest van mijn leven mee kan doen, zal denk ik nooit ruimte gebrek hebben in deze kast
Heb namelijk de coolermaster cosmos 2 besteld, een monster van een kast, loeizwaar, maar ook enorm degelijk, en naar mijn mening erg mooi. Heb voor deze kast gekozen omdat ik dan toch eindelijk op een makkelijke manier mijn kabels mooi kan weg werken, heb dit in het verleden wel eens geprobeerd met de kast die ik nu heb staan, maar kreeg het nooit voorelkaar. Verder heeft deze kast intern enorm veel ruimte, en aangezien ik een SLI configuratie draai is dat ook mooi meegenomen, en als ik ooit aan waterkoeling wil beginnen is daar ook genoeg ruimte voor.
En daarnaast heb ik gelijk maar een scythe mugen 2 rev b koeler erbij besteld, heb een i7 2600k met nog de stock koeler, had hem overgeklokt, maar vond de temperaturen toch ietwat aan de hoge kant, met deze mugen erop moet dat geen probleem meer zijn, en heb nu ook genoeg ruimte voor deze koeler
Ben weer flink wat euro's lichter, maar dit is ook een kast waar ik volgens mij de rest van mijn leven mee kan doen, zal denk ik nooit ruimte gebrek hebben in deze kast
Nou heb vandaag de boel binnen gekregen en overgezet, ging toch nog best wat tijd inzitten, vooral die mugen 2 erop zetten was ff zenuwe slopend, maar alles is goed gekomen, cpu is nu idle gewoon 10 graden koeler, was 4o graden op stock waardes nu rond en onder de 30 overgeklokt tot 4.4Ghz, airflow is ook veel beter, ook doordat de kabels nu allemaal netjes achter het moederbord zitten, ide temperaturen zaten rond de 38 graden, nu 35 en vooral de onderste kaart een stuk koeler met maar 28 graden
Kan er nog 4 fans inzetten, 1 in de voorkant, 1 in de bovenkant, en 2 in de zijdeur, misschien dat ik die in de zijdeur nog wel erbij zet, nog meer extra koeling voor de videokaarten , verder ziet het er nu enorm strak uit, zal binnenkort wel ff wat foto's plaatsen.
Enige nadeel aan deze kast is zijn enorme grote, en gewicht dat word nog leuk straks op de lan, ben benieuwd of die wel onder de tafel past hier past die namelijk niet onder mn bureau, door de steun balkjes
Kan er nog 4 fans inzetten, 1 in de voorkant, 1 in de bovenkant, en 2 in de zijdeur, misschien dat ik die in de zijdeur nog wel erbij zet, nog meer extra koeling voor de videokaarten , verder ziet het er nu enorm strak uit, zal binnenkort wel ff wat foto's plaatsen.
Enige nadeel aan deze kast is zijn enorme grote, en gewicht dat word nog leuk straks op de lan, ben benieuwd of die wel onder de tafel past hier past die namelijk niet onder mn bureau, door de steun balkjes
Nou heb weer wat lopen klooien met mn pc, heb nu mijn i72600K zonder enige problemen overgeklokt naar 4.6ghz, en met prime95 getest, mn cpu temperatuur komt niet boven de 60 graden uit, en mijn core temps niet hoger dan 70 graden, dus dat is gewoon heel erg netjes. Ik denk dat ik hem zo laat staan want 4.6 is gewoon een hele nette overclock. De mugen 2 doet dus ook heel goed zijn werk
Verder heb ik waarschijnlijk wel pech, want moet misschien met 1 videokaart minder naar de lanparty, 1 van mijn videokaarten heeft 1 ventilator die tijdens het opstarten lawaai maakt, mijn garantie voor die kaart loopt op 6 april dit jaar af, nu ben ik al aan het mailen met de zaak waar ik hem vandaan heb gehaald, moet even afwachten wat hun erop antwoorden, heb namelijk gevraagd of ik hem na de lanparty datum kan versturen. Maar goed, op 1 gtx580 kan ik ook gewoon heel goed gamen
Heb denk ik ook de oorzaak dat BF3 af en toe bij mij vastloopt gevonden, heb mijn voltage van mijn videokaarten net iets omhoog gezet, dit werkte destijds ook bij crysis 2, MSI had hier zelfs een firmware update voor uitgebracht, zit nu op een core voltage van 1038, moet nog even uitgebreid testen, maar tot nu toe geen vastlopers meer gehad
Verder heb ik waarschijnlijk wel pech, want moet misschien met 1 videokaart minder naar de lanparty, 1 van mijn videokaarten heeft 1 ventilator die tijdens het opstarten lawaai maakt, mijn garantie voor die kaart loopt op 6 april dit jaar af, nu ben ik al aan het mailen met de zaak waar ik hem vandaan heb gehaald, moet even afwachten wat hun erop antwoorden, heb namelijk gevraagd of ik hem na de lanparty datum kan versturen. Maar goed, op 1 gtx580 kan ik ook gewoon heel goed gamen
Heb denk ik ook de oorzaak dat BF3 af en toe bij mij vastloopt gevonden, heb mijn voltage van mijn videokaarten net iets omhoog gezet, dit werkte destijds ook bij crysis 2, MSI had hier zelfs een firmware update voor uitgebracht, zit nu op een core voltage van 1038, moet nog even uitgebreid testen, maar tot nu toe geen vastlopers meer gehad
ik draai al 3/4 jaar msi afterburner constant op 1.1 volt, idd stuk stabieler
Yep inderdaad een stuk stabieler, heb geen crashes meer gehad met BF3 dus denk dat ik het nu wel heb opgelost.
Vandaag mijn videokaart RMA gestuurd, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug krijg. Die ventilator begon steeds meer herrie te maken, nu maar hopen dat het te fixen is.
Vandaag mijn videokaart RMA gestuurd, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem weer terug krijg. Die ventilator begon steeds meer herrie te maken, nu maar hopen dat het te fixen is.
Nou ik heb van de week antwoord gekregen van Komplett.nl, ik krijg mijn volledige aankoop bedrag gewoon terug, erg netjes aangezien de kaart echt nog maar net in de garantie zit. Maar sta nu voor de lastige keus, koop ik een gtx580 nieuw erbij, of wacht ik nu af, want de gtx680 is pas uit, ik vind het echt heel lastig, want als ik voor die gtx680 ga, dan hou ik dus een gtx580 over, en dat is ook weer zonde :S moeilijk moeilijk moeilijk, ben er al 3 dagen over aan het brainstormen
Nou ik ben er eindelijk uit, ik ga toch voor een upgrade naar de 689gtx, alleen daar wacht ik nog wel even mee, ik heb al een koper voor mijn gtx580, maar dat is pas over een paar maandjes, dan zullen waarschijnlijk ook de twin frozr versies van de gtx680 verschijnen, die ook wat beter overgeklokt kunnen worden, en dan prik ik er later nog wel eentje bij voor sli, dan zit ik voorloppig goed
Kleine update, zoals de meeste van jullie wel weten heeft Nvidia de GTX690 gelanceerd, dit is een dual gpu kaart, en ik heb alle reviews die ik kon vinden gelezen/gekeken, de voordelen en nadelen bekeken, en ik ben er erg van onder de indruk.
Voordelen:
1 kaart en op een haar na dezelfde performance van 2 x gtx 680 in sli
Minder warmte productie
Minder geluid opbrengst
Minder energie verbruik
Gebruikt maar 1 pci e slot en die loopt op mijn mobo dan ook in 16x ipv sli 8x 8x
Nadelen
Prijs, al zijn sommige versies van de gtx 680 zo duur dat 2 in sli duurder zijn dan 1 gtx 690
Moeilijk door te verkopen na een tijd.
Dus voor mij persoonlijk is dit de beste keus. Ik kan nu namelijk ook gewoon een goede geluidskaart in mijn pc zetten, daar hou ik dan genoeg ruimte voor over, en ik kan alle games nu gewoon in 3d vision spelen omdat ik toch genoeg fps ga krijgen met deze kaart.
De kaart is nog nergens op voorraad, en ben dus ook echt op jacht om hem ergens te kunnen kopen, ik wil het liefste de evga versie, omdat die hele goede garantie en service hebben, en die hebben ook nog een backplate voor hun versie beschikbaar gemaakt, die ik er dan ook nog wel een keer bij haal. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren voordat ik deze kaart in mijn handen heb, kan ik tenminste weer lekker BF3 mee spelen, begint nu toch wel te jeuken hier
Voordelen:
1 kaart en op een haar na dezelfde performance van 2 x gtx 680 in sli
Minder warmte productie
Minder geluid opbrengst
Minder energie verbruik
Gebruikt maar 1 pci e slot en die loopt op mijn mobo dan ook in 16x ipv sli 8x 8x
Nadelen
Prijs, al zijn sommige versies van de gtx 680 zo duur dat 2 in sli duurder zijn dan 1 gtx 690
Moeilijk door te verkopen na een tijd.
Dus voor mij persoonlijk is dit de beste keus. Ik kan nu namelijk ook gewoon een goede geluidskaart in mijn pc zetten, daar hou ik dan genoeg ruimte voor over, en ik kan alle games nu gewoon in 3d vision spelen omdat ik toch genoeg fps ga krijgen met deze kaart.
De kaart is nog nergens op voorraad, en ben dus ook echt op jacht om hem ergens te kunnen kopen, ik wil het liefste de evga versie, omdat die hele goede garantie en service hebben, en die hebben ook nog een backplate voor hun versie beschikbaar gemaakt, die ik er dan ook nog wel een keer bij haal. Ik hoop dat het niet al te lang gaat duren voordat ik deze kaart in mijn handen heb, kan ik tenminste weer lekker BF3 mee spelen, begint nu toch wel te jeuken hier
dan zal je ff proactive moeten worden ik geloof dat ik gelezen had dat ze gelimiteerd werden gemaakt.
bij evga on-line, 1 per huishouden en niet op voorraad..
scx
edit, dacht nog iemand te kennen bij evga duitsland ma die werkt nu voor piont of view.....
bij evga on-line, 1 per huishouden en niet op voorraad..
scx
edit, dacht nog iemand te kennen bij evga duitsland ma die werkt nu voor piont of view.....
Ik heb Komplet al een email gestuurd en die beweren dat ze 10 mei deze kaart op voorraad gaan krijgen, maar dat ik hem wel moet reserveren, ik zit er dus bovenop, hij word inderdaad wel gelimiteerd, maar dat was de gtx 590 ook en die kon je op een gegeven moment ook wel makkelijk krijgen, en die 1 per household was idd op de evga site zelf, omdat ze gewoon weinig voorraad hebben, ook wel logische, want ze stonden al op ebay voor 2000 euro Maar goed ik kijk het even aan, en hoop dat ik via komplet er 1 kan bemachtigen
Heb net toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en een Evga GTX 690 besteld, bij Komplett.nl ze hebben hem nog niet op voorraad, maar we wachten rustig af.
Dit is voor mij de beste oplossing. Nu kan ik mooi straks nog een goede geluidskaart erbij zetten
Dit is voor mij de beste oplossing. Nu kan ik mooi straks nog een goede geluidskaart erbij zetten
Die kast is echt nice,
Heb zelf ook een Coolermaster maar dan een ouwer model, de 690. Bevalt me ook zeer goed, makkelijk vrij te maken van stof.
Heb zelf ook een Coolermaster maar dan een ouwer model, de 690. Bevalt me ook zeer goed, makkelijk vrij te maken van stof.
Thanks, ben er ook erg blij mee, je kunt overal ook zo lekker bijEquestris wrote:Die kast is echt nice,
Nog even een update, mijn videokaart is nog steeds niet binnen gekomen Ik hoop nu toch echt snel een update te krijgen hierover Sorry mensen, jullie moeten nog even wachten totdat ik weer BF3 kan doen
Kleine update weer, heb nu een Radeon HD 5700 te leen van Wounded, en zoals het er naar uit ziet kan ik nu op medium settings aardig BF3 spelen, dus ik kan zondag avond iig weer mee doen