SimCity

Demo's, previews, reviews
Post Reply
DutchRanger

SimCity

Post by DutchRanger » 07 Mar 2013 01:38

Geen verdere toelichting nodig lijkt mij:)
06-03 de game ontvangen, uiteraard pas te installeren op 07-03.
Op dit moment zijn er 4 europese servers, 2 west, 2 oost, hier zit onderling volgens mij geen verschil tussen.

Voor mij in ieder geval niet, welke ik ook probeer ik blijf de melding:
"unable to connect" houden. Oftewel, wat een ongelooflijk brakke launch, ik had gehoopt dat ze na de problemen in de USA de boel een beetje op orde zouden hebben, maar helaas.

Zijn er hier meer mensen die deze game gaan spelen?
Washing machines aren't the only hidden dangers lurking in homes.

Image

DutchRanger

Re: SimCity

Post by DutchRanger » 07 Mar 2013 02:36

Okay, hij werkt.
Na nog wat kuren te hebben gehad (spel dat afsluit met een errormelding en een stad die niet is gesaved) lijkt hij nu correct te werken! Hoe het spel verder uitwerkt is nog afwachten, tevens hoe het samenwerken met andere steden verloopt.

Het aanleggen gaat erg makkelijk, maar vraagt nog wel wat gewenning aan de verschillende mogelijkheden. Wel moet ik zeggen dat ik de speelvlakken erg klein vind voor een simcity game.

Image

Drakonen
~GrumpyTroll~

Post by Drakonen » 07 Mar 2013 16:41

Ik wil dit spel wel spelen, maar nu nog niet, zo mogen van mij eerst de kinks eruit werken. Helpt ook wanneer het wat goedkoper word :)
Image I found my old sig!
-=TROLLS=-Drakonen[Salvation]

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 10 Mar 2013 00:26

Ik denk dat het momenteel beter is eventjes dit spelletje niet te kopen.
Zelfs de verkoopafdeling van EA zelf trekt de stekker uit het promotie programma vanwege onbereikbare servertjes.
Inhoudelijk is het spel ook anders dan zijn voorgangers, maar dat moet je ervaren geloof ik.
Mensen klagen er wel over.
Ik heb enkele sim cities gespeeld, maar nu even niet.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

DutchRanger

Post by DutchRanger » 10 Mar 2013 05:27

Ik moet toegeven, de launch was echt bagger. Ik heb de launch van diablo niet meegemaakt, maar dit kwam wel erg dicht in de buurt.
Inmiddels is de game goed speelbaar. Enkele in game opties zijn uitgeschakeld, bij deze zijn niet erg belangrijk en mis ze nog niet. (dit gaat o.a. om de leaderboards en de "cheetah" snelheidsfunctie)

De game is in sommige aspecten makkelijker dan zijn voorganger. Dingen zoals riolering en energie worden nu bijv. automatisch vervoert via de wegen infrastructuur. Andere dingen, zoals nieuwe gebouwen en een kleiner speelveld waar je optimaal van gebruik moet maken, maken het weer moeilijker. Ook het samenwerken van steden onderling is wat uitzoek werk. De basis dingen, waaronder elkaar ondersteunen met politie en brandweer werken erg goed.

Ik vermaak mij er voorlopig wel mee.
Overigens lijkt het erop dat alle spelers die voor 18-03 hun game activeren een andere (origin) game gratis krijgen. dit zal waarschijnlijk geen geweldige titel zijn, maar het idee is goed.

Image

Post Reply