Ik liep toevallig tegen iets op waar iedereen last van gaat krijgen als het tegenzit.
Allereerst maar waar ik mee bezig was, nl het updaten van mijn flash mx.
Ik dacht mijn flash mx even te vervangen voor flash mx 2004, maar flash mx 2004 wil mijn setup niet vreten.
Supported configs zijn windows 98se(me) + IE 5.5 of windows XP + IE 6.0
Maar niet (en je voelt hem al...) windows ME + IE 6.0.
Vaag iets, ik had blijkbaar beter IE 5.5 kunnen houden ipv de standalone upgrade IE 6.0 in te voeren.
Ik krijg momenteel die flash mx 2004 niet op mijn comp dus.
Maar goed, de volgende issue kwam ik dus tegen toen ik op zoek was naar een oplossing van mijn flash mx2004 avontuur.
Recentelijk heeft Microsoft wat rechtzaken verloren en als gevolg daarvan moesten ze de opvolger van IE 6.0 aanpassen op bepaalde html tags.
Meer hierover hier:
http://msdn.microsoft.com/ieupdate/
Waar het op neer komt is dat voor elk flash filmpje wat nu in een normale webpage te zien is er waarschuwingen gaan komen en die liegen er niet om.
Kijk hier welke waarschuwingen je in beeld gaat krijgen als je een webpagina opent met flash movies (dus bijna elke webpage)
http://msdn.microsoft.com/ieupdate/activexchanges.asp
Een oplossing is al in de maak dmv javascripts, maar reken maar dat zodra de nieuwe Internet explorer eraan komt er een heleboel mensen gaan vloeken, die kunnen net als ik dus html aan gaan passen met behulp van dat java script.
Heel verhaal en voor een aantal niet te snappen, maar het komt er op neer dat niet alleen Microsoft een rechtzaak verloren heeft, maar ook de gebruiker qua gebruikersgemak.
(Of je moet mozilla of Opera gebruiken )
Het gaat leuk worden met flash movies en de I.E 6 +
- Child_of_Q
- ~HeadTroll~
Het gaat leuk worden met flash movies en de I.E 6 +
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)