Bijna ramp met Dutchgame servers, grote brand!!

Game and clan related matters
Post Reply
Child_of_Q
~HeadTroll~

Bijna ramp met Dutchgame servers, grote brand!!

Post by Child_of_Q » 01 Apr 2004 19:27

Ik las toevallig even de forums door van onze gameserverprovider en ik schrok me een hoedje.
Staat er een ramp van ongekende grootheid vermeld, echt iets om niet te ondergaan.
Brand!!! in de serverruimten.

Hier wat plak en knipwerk.
Posted: Thu Apr 01, 2004 1:30 am Post subject: Brand in server ruimte, servers beschadigd, snelheid omlaag!

--------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen nacht heeft er omstreeks 2.30uur een brand gewoed in onze server ruimte, door deze brand zijn diverse servers beschadigd en de bedrading is verwoest.
Gelukkig waren de technische mensen van Telecity 2 snel ter plaatse om erger te voorkomen.

De oorzaak was al snel gevonden, namelijk een door gebrande UTP kabel. Volgens onze log files genereerde we sinds de overname van RentOne zoveel data dat de UTP kabels het niet meer af konden en hierdoor zo heet werden dat deze langzaam zijn gaan smelten. Eenmaal brandend sloeg de vlam zo over naar andere kabels en ook naar de servers.

De ravage is enorm, gelukkig kon men het grootste gedeelte van de machines op tijd redden, de machines die nog in orde waren zijn inmiddels weer online.

Maar om nog meer overbelasting te voorkomen zijn alle servers in bandbreedte flink omlaag gezet, dit om nog meer overhitting aan de UTP kabels te voorkomen. Door deze verlaging worden de UTP kabels nu minder warm, het nadeel hiervan wel is dat er langere wachtijden zijn als je een server wilt joinen, alles gaat namelijk wat langzamer nu, er is immer minder bandtbreedte.

We hopen tegen het eind van de week nieuwe UTP kabels in huis te hebben waardoor de snelheid weer terug omhoog kan.

Zodra er foto's beschikbaar zijn zullen we deze plaasten.
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

Pandragon
~Rock'nTroll~

Post by Pandragon » 02 Apr 2004 13:19

Laat me raden, dit werd zeker op 1 april gepost ....
Image

bal109ap
~TallTroll~

Post by bal109ap » 23 Apr 2004 23:05

hahahahahaha...idd Pandra

Als dit waar is heet ik ahamahoegmagdoefel, te warm door te grote bandbreedte

UTP ---> Unshielded twisted pair ----> 4X een gedraaid paar draden in een jasje

FTP ---> Foiled twisted pair -----> idem UTP maar met een folie rond

STP ---> Shielded twisted pair ------> elk paartje zit in een alu jasje en alle 4 de paren zitten nog eens in een algemene jas (zal ik maar zeggen)

FPTP ----> Fire Proof Twisted Pair ----> zelfde als STP maar met 2 brandweermannen om de 3 meter in een jasje om de kabel gedraaid.

Geen van bovenvernoemde kabels zijn verkrijgbaar in de betere elektriciteitswinkels, want ge moet ze betalen.

PS: ze hadden bij het aanleggen van dat netwerk maar rekening moeten houden, zowel met smalle als met brede banden.

jeeeeeeezzz niveau ;-)
The result of war does not determin who was right, it determins only who is left.

airwolf

Post by airwolf » 14 Jun 2004 01:53

nooit geweten dat UTP kabel kon fikken uit zichzelf lol

Post Reply