Omega drivers voor ATI en Nvidia

Technical problems post them here
Post Reply
gunnie nl
~OlieTroll~

Omega drivers voor ATI en Nvidia

Post by gunnie nl » 14 Jul 2004 01:26

oke der is wat verwaring. maar ik kan het ook dus moeilijk kan die niet zijn. gevaarlijk is het niet het zijn gewoon voorgetweaked drivers om het maximale uit je kaart te halen.

hier wat linkjes voor de noodzakenlijke drivers. (tis wel voor XP)

ATI:http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Nvidia:http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php

ze werken hier met mirror dus zoek er 1tje uit.

ze babbelen nog iets over je driver eerst goed opruimen, nou daar is ook een progje voor dit werkt voor div. drivers, ATI. Nvidia. Sounblaster, enz kijk der maar eens naar.

drivercleaner:http://www.driverheaven.net/cleaner/dow ... tup_32.zip

nou nu heb je de spullen, dus leef je uit :P
mocht het nu allemaal voorspoedig verlopen, en loop je constant tegen de 90 FPS aan in AAO en snap je niet waarom je niet hoger kan.
nou dat ligt hier aan. in AAO/systeem/Armyops.ini.

Code: Select all

[Engine.LevelInfo]
PhysicsDetailLevel=PDL_Low
DecalStayScale=0.000000
bCapFramerate=True
bNeverPrecache=False
verander

bCapFramerate=True
in

bCapFramerate=False
en de 90 FPS grens is verdwenen.
zit je hier onder wat niet ondenkbaar is ( hahaha) dan kan je het beter zo laten. :lol:

-------------------------------------------------------------------------------------

ik trek ff een streepje, want wat hier onder staat doe je voor eigen risico.

ik heb zelf naast de Omega drivers nog Rage3D draaiende, krikken we de klok en memoryspeed wat mee omhoog voor wat beter resultaat.
( kans zit er in dat de laatste keer is dat je iets met deze gfx-kaart doet :cry: )

ATI tweak:http://download.guru3d.com/pafiledb.php ... ile&id=440

Nvidia tweak:http://download.guru3d.com/pafiledb.php ... ile&id=362

nou heb je alles gedowned en draaiende, dan kan je hier weer verder:http://www.guru3d.com/

geef eens wat waardes op voor de tweaking en na de tweaking.
ik ben niet ander gewend bijna, maar ik zal de eerste zetten van met en zonder.
Image

Image

gunnie nl
~OlieTroll~

voor en na tweak.

Post by gunnie nl » 14 Jul 2004 01:36

voor de tweak ong. binnen 60 en buiten 30 fps

na de tweak ong. binnen 85 en buiten 50 fps

ligt een beetje aan map. sf mappen zijn killers kwa framerate.
verder heeft heel je computer der mee te maken van cpu tot harddisks,
beetje in de trend, je kunt een DAF opvoeren maar een Ferari zal het nooit worden.

Letop: als je denk het het testen met een benchmark heb je pech de getweakte driver zijn voor game,s gemaakt en niet voor benching, scores kunnen redelijk lager worden. voor benching heb je weer andere drivers nodig :?
Image

Image

-=TROLLS=-Barticus
~GiantTroll~

Post by -=TROLLS=-Barticus » 14 Jul 2004 08:21

Heeft het ook nut als je in je ini file alleen die aanpassing doet en niet die Omega driver draait? Ik heb die namelijk in het verleden wel eens geprobeerd en heb er nog hoofdpijn van, was niet echt een succes :? :mrgreen:
A fun multiplayer game is something that is more of a product of passion, creativity and intelligence !
Image

[THDS]_Reelex

Post by [THDS]_Reelex » 14 Jul 2004 13:23

Hi Gunnie,

Zoals je misschien wel weet speel ik mijn fav. spel op een laptop. Een Acer Travelmate 803 lmib. Nu wou ik je vragen of er voor mijn vid. card ook een update mogelijk is. Ik heb een ATI RADEON 9000 64 Mb :? erin hangen. Ok Ok...niet het snelste wat er te koop is maar 4 the time being its ok. :P
Nu weet ik dat je met notebooks niet de gewone drivers kan downl. maar wat dan wel? Ik heb op de Acer site gekeken maar die verversen hun pagina niet wekelijks met nieuwe drivers. Zou jij voor mij een onderzoekje in kunnen stellen? :oops:

Thnx M8.

Reelex :!:
Image

Image

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 14 Jul 2004 18:45

-=TROLLS=-Barticus wrote:Heeft het ook nut als je in je ini file alleen die aanpassing doet en niet die Omega driver draait? Ik heb die namelijk in het verleden wel eens geprobeerd en heb er nog hoofdpijn van, was niet echt een succes :? :mrgreen:
nee is eigenlijk een wassen neus, je kaart gaat zich over de kop werken waar die het kan en struikeld op de stukken waar je toch al minder fps als 90 had.
Image

Image

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 14 Jul 2004 18:53

[THDS]_Reelex wrote:Hi Gunnie,

Zoals je misschien wel weet speel ik mijn fav. spel op een laptop. Een Acer Travelmate 803 lmib. Nu wou ik je vragen of er voor mijn vid. card ook een update mogelijk is. Ik heb een ATI RADEON 9000 64 Mb :? erin hangen. Ok Ok...niet het snelste wat er te koop is maar 4 the time being its ok. :P
Nu weet ik dat je met notebooks niet de gewone drivers kan downl. maar wat dan wel? Ik heb op de Acer site gekeken maar die verversen hun pagina niet wekelijks met nieuwe drivers. Zou jij voor mij een onderzoekje in kunnen stellen? :oops:

Thnx M8.

Reelex :!:

Image

THE OMEGA DRIVERS ARE COMPATIBLE WITH ALL ATI RADEON CARDS:
(IT DOESN'T MATTER IF THEY ARE DDR, SDR, PCI, PCI-E, AGP, MOBILE, RETAIL, OEM OR 3RD PARTY)

kijker's aan, reelex. misschien kun je er wat mee :P laat maar horen.
Image

Image

Child_of_Q
~HeadTroll~

Post by Child_of_Q » 14 Jul 2004 19:41

FF een tussen neus en lippen door vraagje over die omega drivers.
Werken die omega drivers samen met de ati catalyst 4.6 drivers of vervangen ze die en hoef je dus catalyst 4.6 niet te installen?
Ik vraag dit omdat inmiddels catalyst 4.7 gangbaar is en ik nog met de voor mij stabiele versie 4.4 draai.
Ook moet ik gelijk even zeggen dat je erg moet oppassen met die rage3d tweaks, het is een tool voor OC-en.
Onthou maar dat critical errors en no label errors door instabiliteit van je comp veroorzaakt worden, progjes zoals rage3d maken je comp zeker niet stabieler als je overclockt.
Heb je al af en toe last van die errors laat dit progje even liggen en spoor eerst dat instabiele eens op.
God provides, Men decides...
(Gave avatar eh!! Beken maar jullie zijn jaloers!)

gunnie nl
~OlieTroll~

Post by gunnie nl » 14 Jul 2004 22:52

nee die gast die ze tweaked steekt der nog al wat tijd in dus die loop iets achter.
maar het is een complete driver, ze vervangen de catalyst dus geen andere nodig.
Image

Image

Post Reply